בחירת תיק לעגלת תינוק – תיק החתלה – תיק גב לעגלת תינוק – איך לבחור תיק עגלה

בחירת תיק לעגלת תינוק היא משימה לא פשוטה, יש מבחר גדול וצריך תיק החתלה פרקטי ושימושי שיתאים לצרכים. איך לבחור תיק עגלה – תיק לעגלה – המדריך לאמהות הטריות.

כשהולכים לבחור תיק לעגלת תינוק, יש מספר שיקולים שיש להתחשב בהם, והרבה מתוך זה תלוי בשגרת היום של הילד, ולאן את יוצאת איתו ולכמה זמן.
עם הילד הראשון קניתי תיק גב גדול של מנשארי בשילב (בשנת 2007) שהיה מצויין, ענק, מאוד פונקציונלי ונוח מבחינת חלוקת תאים (במשטח החתלה השתמשתי אולי פעמיים בהתחלה וזהו, פחות רלוונטי),והעדפתי לשים אותו על חיתול כשאני מחליפה לו.
נכון שבהתחלה באמת את סוחבת איתך חצי בית עד שאת לומדת בדיוק מה הצרכים של התינוק שלך ומה באמת צריך, ואז לאט לאט הכמויות יורדות.
בגיל חודש קניתי את התיק של אוונט שהוא כמו התיק של גיטה בג במוצצים, שעלה לי 100 שח עם בקבוקים ומוצצים ומגבונים, הוא היה מאוד נוח ליציאות קצרות נגיד לשעה- שעתיים לאמא שלי או לחברות.
ביציאות ארוכות בסופי שבוע כשהיינו מטיילים איתו כל היום מהבוקר עד הערב אז הייתי לוקחת את התיק הגדול יותר עם אקסטרא בגדים, אוכל, ו3 בקבוקים עם מים רתוחים.
עם הזמן השתכללנו.
בהמשך ליציאות קצרות הייתי לוקחת את התיק של אוונט עם מים, בקבוק אוכל, מחלק מנות, סט להחלפה, חיתול טטרה, ו3-4 טיטולים וצעצועים.
בד”כ במצב רגיל אני לוקחת את התיק הגדול בתוספת של עוד כל מיני צעצועים בפנים בשביל המטפלת או סתם שהולכים איתו למקומות והוא עלול להשתעמם , והגודל משמש אותי בעיקר עבור הצעצועים וככה זה נוח.

אז למה חשוב לשים לב?

  • תיק עם רצועות לגב, זה מאוד מאוד נוח כשיש מנשא או כשצריך לעלות במדרגות עם התינוק על הידיים, ככה העומס מתחלק על הכתפיים. שימו לב שהרצועות מחוזקות היטב.
  • תיק עם רוכסנים ולא עם תיקתקים, אחרת בזמן טיול במקומות הומים אנשים יוכלו בקלות לגנוב דברים מהתיק.
  • משקל – אל תקחי תיק ששוקל יותר מקילו- קילו וחצי אחרת זה מכביד על העגלה ומכביד עליך
  • ווים לתליה על העגלה או לבדוק שהרצועות יושבות טוב על הידיות.
  • גודל- לתקופה הראשונית תצטרכי תיק גדול יותר ואחרי 3-4 חודשים יש סיכוי סביר שתזדקקי לתיק קטן יותר בשביל היציאות היומיומיות. לכן לא כדאי להשקיע סכומים גדולים מדי בתיק יוקרתי , גדול ומפואר, שאחרי 3-4 חודשים יסרבל אותך לצאת איתו. ככה תוכלי לקנות לך גם תיק קטן יותר בהמשך.
  • תא למגבונים  נשלפים – יתרון גדול אבל לא חובה, שימי לב שבתיק שתבחרי יהיה מקום נוח לאחסון המגבונים ולשלוף אותם בעת הצורך.
  • משטח החתלה – לא חובה, אפשר תמיד לחתל בעגלה או על גבי חיתול. מניסיון אישי, השתמשתי במשטח ההחתלה אולי פעמיים או שלוש במהלך השנה הראשונה.
  • תא לבקבוקים – חשוב שיהיו בתיק לפחות שני תאים נוחים לשליפה של בקבוקים, רצוי עם דפנות לשמירה על קור\חום. מומלץ לנסות לקחת בקבוק סטנדרטי בחנות ולהכניס אותו כדי לוודא שיש מקום.
  • ריבוי תאים – ככל שיש לתיק חלוקה יותר גדולה של תאים, כך יהיה לך קל יותר לשמור על סדר בתיק ולמצוא דברים בעת הצורך.

לדעתי לא צריך להשקיע יותר מ200 שח, יש לי חברות שאחכ קנו תיקים גדולים או קטנים יותר, כל אחת לפי הצרכים שלה.
לא צריך להשתגע, קחו תיק שיהיה לכן נוח גם בהמשך, כשהילד הולך.
אחרי גיל שנה וחצי כשהילד כבר גדל ועצמאי יותר, מספיק לקחת תיק קטן עם מגבונים, סט להחלפה, 2 טיטולים, בקבוק מים , מחלק מנות ואז אין צורך להסחב עם תיק גדול ומסורבל