איך מתחילים לכתוב בלוג? המדריך המקוצר

2

לאחרונה פונים אלי המון אנשים ושואלים אותי איך הם יכולים להגדיל את ההכנסה שלהם בלי יותר מדי מאמץ. 

אני ממליצה לכולם – תפתחו בלוג.
נכון.
בלוג לא יעשה אתכם עשירים בין לילה ובלוג לא יגרום להכנסות שלכם לתפוח ככה פתאום, אבל בלוג כן יכול לתת לכם תשתית מצוינת להכנסה עתידית בלי יותר מדי מאמץ וזאת כמובן אם יש לכם קצת כשרון כתיבה או שהכתיבה זורמת לכם – אם אתם מאלה שכותבים סטטוסים בפייסבוק שהרבה אנשים מגיבים ועוקבים אחריכם, זה לגמרי בשבילכם.

לא צריך להגיע עם ידע מוקדם וכל אחד יכול לקחת את הידע שברשותו ולמנף אותו לטובת כתיבת בלוג.

מהשאלות הנפוצות שאני נתקלת בהן – מאיפה מתחילים? איך עושים את זה?
אז קודם כל תשבו עם עצמכם ותחשבו על מה בא לכם לכתוב.

זה יכול להיות משהו אישי, עסקי, תחביב -כמו למשל טיפים לרכיבה על אופניים, מסלולים לרכיבה או טיול, מתכונים, טיפים להורות, לעיצוב או כל דבר שאתם יודעים לעשות ויש לכם ידע בו. אתם יכולים לבחור איך כמה ולמה זה יהיה, אין לכם בוסים על הראש וזה כל הכיף.

אחרי שחשבתם על מה בא לכם לכתוב, תפתחו מסמך WORD, ותתחילו לכתוב ראשי פרקים ונושאים לפוסטים (כתבות) שיופיעו בבלוג.
תכתבו לפחות 20-30 כותרות שלדעתכם יהיה לכם מעניין וזורם לכתוב להם כתבה.

אחרי שעשיתם את זה תתחילו לכתוב.
תבחרו כותרת ותכתבו לה מאמר. עדיין על אותו מסמך WORD. בין 10-20 פוסטים לפחות 400 מילים לכל פוסט שזה בערך עמוד. (חשוב להקפיד על ה-400 מילים כדי שגוגל יתייחס לזה כאל תוכן רציני) . חשוב מאוד שהתוכן יהיה מקורי ושלכם בלבד. אתם יכולים לקבל השראה מפוסטים אבל היו זהירים עם העתקות בגלל זכויות יוצרים ובגלל שגוגל עלול להעניש אם הוא רואה תוכן כפול ולהוריד בהמשך את הבלוג שלכם מהחיפושים בגוגל ואת זה אתם לא רוצים.
אבל רגע, למה על מסמך WORD ולא לפתוח בלוג?

זה נכון שאתם יכולים לפתוח בלוג ככה בדקה וחצי, אבל יש לזה 2 סיבות :
1. לבדוק עם עצמכם עד כמה אתם מוכנים לפתוח בלוג ולהתמיד בזה
2. גיבוי של התוכן. כשכותבים בלוג במסגרת בלוגיה כלשהי למעט WORDPRESS, בד”כ אין לכם גיבוי לתוכן כך שאם תרצו לייצא אותו ולהעביר אותו ביום מן הימים לבלוג עצמאי משלכם, אתם בבעיה. כן תוכלו להעביר אותו באמצעות העתק הדבק באופן ידני אבל כשיש עשרות פוסטים זו משימה לא פשוטה שגוזלת המון זמן.

אם הצלחתם לבצע את המשימה הזו תוך פרק זמן של שבועיים – חודש,
הגיע הזמן לפתוח לעצמכם בלוג.

אז איפה פותחים בלוג?
אני באופן אישי ממליצה על WORDPRESS.COM
וורדפרס זו מערכת חינמית של בלוגים. אתם יכולים להתקין עליה איזו תבנית שתרצו ויש מבחר ענק של עיצובים חינמיים שיכולים להתאים לכל מטרה.
אני לא אכנס כרגע לכל הטכניקה אבל אפשר לעשות חיפוש ב – YOUTUBE על איך לפתוח בלוג בוורדפרס או פשוט להכנס לאתר ויש שם סרטון הדגמה.

היתרון הגדול של פתיחת בלוג בוורדפרס הוא שהוא חינמי, ונראה כמו בלוג \ אתר עצמאי לכל דבר.
אתם יכולים להתחיל לכתוב שם לתקופה וכשתראו שאתם נכנסים לזה ברצינות לרכוש דומיין (כתובת של אתר) ולפנות למתכנת שיקים לכם את הבלוג באתר נפרד. העלויות הן בין 500-5000 ש”ח לבלוג בסיסי ופשוט, תלוי מה אתם צריכים שיהיה שם, אבל עד אז הכתובת של הבלוג או האתר שלכם תתחיל ב: WordPress.com שזה לא כזה נורא.
ברגע שתרצו לעבור לבלוג עצמאי משלכם, תוכלו לייצא בקלות את כל התוכן שלכם לבלוג החדש או להלביש אותו בתבנית חדשה.

במידה ותבחרו בבלוגיה כגון : תפוז, נענע, סלונה או אונלייף, קחו בחשבון שאולי הפוסטים שלכם יקבלו יותר חשיפה ופרסום, אבל אתם לא תוכלו להרויח על התכנים הללו (אלא אם כן אלו פוסטים בתשלום) ולא תוכלו להכניס באנרים ופרסומות , כך שמי שמרויח על התנועה שאתם מביאים אלו האתרים הללו. כשיש לכם בלוג משלכם אתם יכולים לשים באנרים בצדדים ולמכור פרסומות ברגע שהאתר שלכם יגיע לטראפיק גבוה (תנועה של כניסות לאתר).
כאשר הבלוג שלכם נמצא בבלוגיה, הוא מופיע כחלק מאתר מסוים ולא כבלוג עצמאי שלכם כפי שקורה בוורדפרס. אין לכם יותר מדי שליטה על העיצוב ואני אישית חושבת שעדיף להתחיל מראש בבלוג עצמאי בוורדפרס שגם עובד מצוין עם גוגל מבחינת קידום של התוכן ברשת.
וכפי שציינתי קודם, לא תוכלו לייצא את התוכן ובמרבית המערכות אין מערכת סטטיסטיקה מסודרת, אז לשיקולכם.
אז אחרי שפתחתם בלוג, אתם מעבירים אליו את התכנים שכתבתם, ומתזמנים אותם לפרסום של פוסט כל יום. ואז – אתם מפנים לעצמכם שעה ביום , סוגרים ביומן, בין 3-5 פעמים בשבוע, שעה שבה אתם כותבים פוסט לבלוג ומפרסמים אותו.

אם אין לכם פרופיל פייסבוק כדאי שיהיה לכם. במקביל תפתחו גם עמוד אוהדים עם שם הבלוג שלכם ותתחילו להזמין אליו חברים.
כל פוסט שאתם מעלים, אתם משתפים בפייסבוק בעמוד האוהדים של הבלוג ומשם עושים שיתוף לפרופיל האישי שלכם ומשתפים את הפוסט גם בקבוצות שאתם חברים בהן בפייסבוק עם קהל שיכול להיות רלוונטי לתוכן שכתבתם.
לצורך העניין – אם הבלוג שלכם הוא על רכיבת אופנים או ריצה, תמצאו ברשת קבוצות ופורומים שעוסקים בנושא, אפשר לשתף פוסט עם טקסט בנוסח של : “הנה פוסט שכתבתי עם טיפים לרכיבה בהרים, מוזמנים לקרוא, ללחוץ על לייק ולשתף!” ומוסיפים לינק לבלוג.

חשוב מאוד- כשאתם כותבים פוסט, כדאי לצרף תמונה שאתם צילמתם שמתקשרת לתוכן.
לעולם אל תקחו תמונות שמצאתם ברשת אלא אם כן אתם יודעים מי צילם אותן וקיבלתם אישור מפורש בכתב או שילמתם עליהן וקניתם אותן בכספכם.
יש את כל נושא זכויות היוצרים והמון חברות שמפרסמות ברשת תמונות שנראות לכאורה חינמיות ואז אחרי כמה חודשים או שנים אתם עלולים לחטוף תביעה של עשרות אלפי שקלים. זה קרה לי ולעוד כמה חברים שלי. תחסכו לעצמכם את הסיוט הזה.

תצלמו תמונות בפלאפון שיוכלו להתאים כתמונות אוירה או המחשה לטובת הפוסטים שלכם.
מומלץ לעשות את זה במהלך 3 חודשים לפחות בקצב של 3-5 פוסטים בשבוע. באופן הזה גוגל יבין שיש פה בלוג רציני שמתעדכן על בסיס קבוע ותוכן רלוונטי לגולשים ויש סיכוי טוב מאוד שהבלוג שלכם יתחיל להיות מקודם ברשת בצורה טובה ותתחילו לקבל כניסות גם מאנשים שחיפשו את הדברים שכתבתם עליהם.
ככל שתכתבו פוסטים ארוכים יותר וענייניים יותר עם תוכן איכותי שיש בו ערך, כך אנשים ישארו יותר זמן בבלוג שלכם , יקראו אתכם וישפיעו על הדירוג של הבלוג בגוגל ויש סיכוי טוב שתגיעו לכמה אלפי כניסות בחודש עם התמדה לאורך זמן.

הרבה אנשים אומרים לי ש”זו לא חכמה לעשות כסף מהבלוג שלי כי יש לי המון כניסות”. לכולם אני אומרת שעכשיו זו התקופה שבה אני קוצרת את הפירות של  השקעה עצומה של שנים רבות – כבר 8 שנים שאני כותבת. ב-3 שנים הראשונות לא ראיתי שקל מהבלוג אבל אז לא ידעתי מה שאני יודעת היום ואם אתם רוצים לייצר לעצמכם תשתית להכנסה פאסיבית עתידית, לעוד חצי שנה עד שנה לפחות – תלוי בכם וכמה תשקיעו, זו לגמרי דרך נהדרת.

אני לא ויתרתי לעצמי. מדי ערב במקום לשרוף עוד שעה מול הטלויזיה הייתי פותחת את המחשב ויושבת לכתוב על מה שעבר עלי ועל מה שבא לי לעשות. עם השנים זה השתלם בגדול והתמדה זה הסוד.

לא צריך להוציא כסף על קידום, רק לכתוב ולכתוב ולכתוב.

לי זה פשוט זרם והרגיש נכון והיום אני שמחה שלא ויתרתי לעצמי היות והבלוג הפך להיות מקור הפרנסה העיקרי שלי. זה תלוי בכם ובמוטיבציה שלכם ולאן תבחרו לקחת את זה. כמובן שהיו ימים שהיה לי קשה יותר לכתוב או תקופות פחות פוריות ומלאות השראה, אבל בגדול, זה עבד לי ממש טוב.

 

 

זה בינתיים על קצה המזלג.
בקרוב תכנים נוספים על כתיבת בלוגים.

להרצאה חינמית איך לעשות כסף מבלוג אתם מוזמנים ללחוץ כאן