איך לזהות ביוץ? איך מרגישים בביוץ

2

איך מזהים ביוץ? מתי הזמן הכי טוב לקיים יחסי מין? איך להגביר את הסיכוי להקלט להריון?

תהליך הביוץ הוא תהליך שבו ביצית מבשילה בשחלה של האישה, עוברת איזשהו תהליך שגורם לה לפקוע ובמידה ויש בקרבתה זרע, יש סיכוי טוב שתתקיים הפריה ויווצר הריון.

אז מתי מגיע הביוץ?

אצל כל אישה זה אינדיבידואלי. יש נשים שמבייצות אחרי 10 ימים מהיום הראשון של תחילת דימום הוסת ויש נשים שמבייצות אחרי 20 יום ויותר.
יש נשים עם שחלות פוליציסטיות שמבייצות אחרי תקופה ארוכה או לא מבייצות בכלל, יש נשים עם מחזור סדיר כמו שעון ונשים שאצלהן המחזור מגיע בזמנים שונים.

לאחר הביוץ מתחיל שלב שנקרא השלב הלוטאלי – התקופה שבין הביוץ לווסת. תקופה זו אורכת בין 10-18 ימים בממוצע, ואורכה בד”כ נשאר קבוע עם סטיה של יום למעלה או למטה. מועד הביוץ יכול להשתנות, אך במידה ואין הריון והכל תקין בגוף, השלב הלוטאלי אמור להשאר אותו הדבר. גם נשים עם שלב לוטאלי קצר של 10 ימים יכולות להקלט בלי שום בעיה (מניסיון אישי). לעיתים אחרי לידות או שינויים הורמונליים משמעותיים אורך השלב הלוטאלי יכול להשתנות במעט.

במידה ואינך יודעת מתי מועד הביוץ המדויק שלך, מומלץ להשתמש באמצעים לבדיקת ביוץ כדי להגביר את סיכויי ההיקלטות. במידה ועדיין אינך בטוחה, מומלץ לקיים יחסי מין יום כן יום לא החל מהיום ה10 למחזור ועד היום ה20 (במידה ואורך המחזור שלך הוא עד 30 יום בממוצע) וגם לעקוב אחר הפרשות ולשים לב מתי הן יותר פוריות ונוזליות ומתי הן קרמיות ויבשות. בד”כ לאחר הביוץ הן הופכות לקרמיות.

סימפטומים לביוץ

הסימפטום הכי שכיח שנשים חוות במהלך הביוץ הוא התכווצויות או דקירות באזור השחלות בצד אחד או בשני הצדדים של הבטן.

לעיתים בימי הביוץ תהיה פעילות מעיים ערה מהרגיל וייתכן ותרגישי חשק מיני מוגגבר, נפיחות בבטן, חזה רגיש, תיאבון מוגבר ואם תלמדי להקשיב לגופך, את תבחיני בשינוי כלשהו , שאת קצת יותר עירנית, יותר פעילה מהרגיל.

זה לא נדיר להרגיש התכווצויות של הרחם בזמן הביוץ ולעיתים אף דימום קל של כמה טיפות בניגוב.
ניתן גם למצוא כמות מוגברת בצורה ברורה של הפרשות חלבוניות שקופות בתקופה הפוריה ביותר שלך על גבי התחתונית.
כאשר ההפרשה חלבונית שקופה וצמיגית (כמו חלבון של ביצה לא מבושלת שניתן למתוח בין שתי אצבעות) תדעי שאת בשיא הפוריות שלך ושישנו סיכוי גדול להקלט להריון בימים אלו.
דרך נוספת לבחון את רמת הפוריות ולאתר את מועד הביוץ המדויק היא ניטור הטמפרטורה בסיסית של הגוף באמצעות שיטת “חום השחר“.
בשבועיים הראשונים שלאחר דימום הווסת, טמפרטורת הגוף שלך צריכה להיות נמוכה מהרגיל בד”כ בסביבות 36 מעלות (יש למדוד בשעה קבועה בבוקר) . במהלך הביוץ טמפ’ הגוף עולה בהבדל של 0.2-0.6 מעלות בעקבות עליה ברמות הפרוגסטרון ואז לאחר הביוץ הטמפ’ נשארת גבוהה. למאמר והסבר מפורט על חום השחר – שיטת המודעות לפוריות לחצי כאן.

האם ידעת שהזמן הפורה ביותר של האישה בעצם מתחיל יומיים שלושה לפני הביוץ ועד יום לאחר הביוץ?

במידה ואת מנהלת תרשימים קבועים של המחזור שלך ויודעת מתי מגיע ביוץ בוודאות, ניתן להצביע על חלון פוריות בן 2-4 ימים שבו סיכויי ההפריה גבוהים.
ברגע שבייצת וקיימת יחסי מין יומיים לפני עד יום אחרי הביוץ, יש סיכוי טוב שתקלטי להריון.

יחד עם זאת, במידה ואת מנסה להקלט במשך מספר חודשים ללא הצלחה, מומלץ להשתמש באמצעי אחד או יותר לאיתור מועד הביוץ המדויק כדי לוודא שאתם תופסים את הימים הפוריים.

אם עדיין חלפו מספר חודשים נוספים, מומלץ להתייעץ עם הרופא על מנת שיערוך בדיקות מקיפות יותר לאיתור הסיבה שבגינה את מתקשה להיקלט. לפעמים מתן איקקלומין יכול לפתור את הבעיה ולחזק את הביוץ.


Response (1)
  1. אילנית אוגוסט 22, 2015

    קיבלתי מחזור ב17 לאוגוסט מתי התאריך המומלצים בשביל להיכנס להריון

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *