רגע לפני כניסה להיריון נוסף

2

אצל כול זוג מגיע הרגע שבו הם מחליטים שהם רוצים להיכנס להיריון נוסף. הדיבורים בנושא הסתיימו בהחלטה, ההתרגשות בשיאה וכול שנותר הוא לקוות שהחודש הזהה מחזור לא יגיע בסוף החודש. ואכן, סביר להניח שאם נקלטת בהיריון הקודם באופן טבעי, כך יקרה גם הפעם לאחר כמה ניסיונות, ובתום תשעה חודשים תחבקו תינוק חמוד וחייכן. 

שלב ראשון רופא  נשים

נכון שרופא הנשים לא ממש נמצא אתכן במיטה, אך בכול זאת ישנם יתרונות מסוימים בפנייה לרופא הן לייעוץ והן להפניה לבדיקות או למרשמים. רופא הנשים יפנה אתכן לבדיקות גנטיות אם לא עשיתם אותן בפעם הראשונה, או אם ישנן חדשות שתרצו לגלות. כמו כן, הוא ימליץ וירשום ליטול חומצה פולית, אפילו לפני הכניסה להיריון ואחר כך גם ברזל. 

בסמכותו של הרופא גם להפנות לבדיקת מעקב זקיקים, שיכולה לזהות במדויק את ימי הביוץ. בדיקה זו מתבצעת  כאולטרסאונד וגינלי, והיא עוקבת במשך כמה ימים אחרי הזקיקים בשחלות, גודלם ותנועתם, וכך ניתן לגלות יום הביוץ אם יש בכך צורך.

הפסקת גלולות ומחזור

אם את לוקחת גלולות למניעת היריון, תוכלי לנסות להיקלט מיד עם הפסקת הגלולות ולאחר המחזור הראשון שאחריו. חשבי את יום הביוץ, שמתרחש אצלך באופן סידר  (בין היום ה־14–16) וקיימי יחסים בימים אלו. כמו כן תוכלי לקנות בדיקה ביתית בכול בית מרקחת, ממש כמו בדיקת הריון, שיש לבצע כמה ימים ברצף כדי לברר את יום הביוץ. 

תזונה נכונה

אין מאכל קסמים שיבטיח כניסה להיריון ממש כפי שאין מאכל כזה שימנע אותו, אך ישנן המלצות למרכיבי מזון שכדאי להוסיף לתזונה כבסיס טוב להכנת הגוף אליו. אם אתן חובבות הפחמימות, עדיף לאכול פחמימות מורכבות כמו לחם מלא, פסטה או אורז מלא. גם לגבי החלב מומלץ לשתות חלב 3%–5%  מחלב 1%. כמו כן, כדאי לשלב בתזונה השבועית, בעיקר למי שאוכלת הרבה בשר, גם אגוזים, קטניות והרבה ירקות טריים. 

מי שאוהבת את הקפה של הבוקר, עדיין תוכל להמשיך ליהנות ממנו, אך חשוב להוריד את צריכת הקפה באופן משמעותי. באופן כללי, שתייה מרובה של מים היא עדיפה. הימנעי מאלכוהול ככל הניתן, הוא אינו מומלץ בזמן ההיריון ולפיכך גם בתקופה שבה מנסים להרות.  

תזונה אלטרנטיבית

גם לרפואה האלטרנטיבית ולתרופות הסבתא יש דרך לעזור בתחום. תה רימונים או תה סרפד הם טעימים וגם עוזרים בהכנת הגוף ובחיזוקו לקראת ההיריון. כף או שתיים של שמן זית מומלצת גם עבור בן זוגך וגם עבורך, היכולה להגביר את רמת הפוריות.

אם אתם חווים  קושי להרות, תוכלי לנסות ולמהול מיץ תפוחים אורגני בכוס מים חמימים, להוסיף לו מעט דבש שישפר את הטעם ולשתות פעמיים ביום. לפי שיטת האיורוודה, גם תמרים עשויים להעלות את הסיכויים לקליטה במקרים של ניסיונות מרובים.

כמה לחץ, כמה מתח

כאשר מנסים להיקלט, ובייחוד כשעוברים כמה חודשים ללא תוצאות, הלחץ והמתח מתחילים לעלות אצל שני בני הזוג. רמת החרדה גואה וסימני השאלה מתעופפים לאוויר כמעט בכול שיחה בנושא. לחץ ומתח לא הועילו אף פעם, בשום תחום ובמיוחד לא בתחום רגיש מעין זה. הניחו לעצמכם להירגע, קחו חצי שנה עד שנה לניסיונות לפני שאתם בכלל שוקלים לפנות לבדיקות פוריות מקיפות (גם הגניקולוגים ממליצים על תקופה זו). נסו שיטות אחרות כמו דיקור, הליכות מרגיעות, בילויים זוגיים, שינה ומנוחה בכמות מספקת. קבלו תמיכה רגשית אם אתם מרגישים צורך בכך ונסו להוריד את רמת החרדה עד כמה שתוכלו. 

אם נקלטתם ואתם בהיריון, אתם בוודאי מאושרים עד הגג, וטוב שכך. גם אם תראו בימים או בשבועות הראשונים כתמים חומים אדומים סביר להניח שזהו דימום השתרשות בהיריון שאינו מקור לדאגה. מקור הדימום נובע מהיקשרותה של הביצית המופרית לרירית הרחם כדי להמשיך בהתפתחות העובר. זהו דימום שמתרחש בטווח הימים שבין 14-10 לאחר הקליטה, שהיא עצמה יכולה להתרחש עד חמישה ימים לאחר קיום היחסים. כלומר, אם קיום יחסי המין היה ביום ראשון והקליטה הייתה ביום רביעי, הדימום יכול להופיע כעשרה ימים עד שבועיים לאחר מכן. משך הדימום יכול להיות קצר או מספר שעות בלבד והוא יכול להימשך עד יומיים בערך. בכול מקרה, תמיד כדאי ומומלץ לפנות לייעוץ רפואי.

 

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *