שמות לבנים – לכל שם יש משמעות

2

אחד הרגעים הכי מרגשים ובוודאי הכי חשובים לפני הלידה או אחרי הלידה ולפני הברית, זה הרגע בו ההורים דנים בשאלה איזה שם לתת לילד שלהם.

למי שמתבונן מהצד ואיננו הורה, זה נראה הרבה פעמים כעניין צר, פשוט, לא משהו משמעותי. בוודאי עבור מי שיש לו רשימה של שמות שהוא רוצה לבחור מביניהם את השם שמתאים לילד שלו בעתיד. אך האמת היא שהורים רבים מתלבטים בשאלה זו לא מעט, צריך לומר, הרבה פעמים זה מוביל לריבים וכעסים ביניהם, והם צריכים לעשות לא מעט פשרות בשביל להחליט על שם מוסכם.

כאשר בוחרים שמות לבנים, כמו לא מעט החלטות שהורים מקבלים, בוודאי לפני שהתינוק נולד וגם לאחר מכן, יש לכך השפעה משמעותית עבורו. נכון שאם הוא ירצה, אז בגיל מסוים הוא יוכל לשנות את השם, אך עד אז הוא יצטרך לחיות איתו ולהתמודד עם ההשלכות שלו. כולנו שמענו על ילדים שלא פעם לעגו וצחקו עליהם בגלל השם שהוריהם נתנו להם.

ישנם הורים שמעניקים שמות לבנים על פי משמעויות שונות. זה לא חייב להיות כך. הרי אפשר למצוא אינספור שמות יפים שאין להם בהכרח משמעות, אין להם גם קשר אישי להורים, כלומר לא מדובר בשם שעובר במשפחה או שם שמסמל עבורם משהו מיוחד. הוא פשוט יפה בעיניהם ולכן הם בחרו בו. עם זאת, כשבוחרים שם עם משמעות, יש לזה ערך, יש לזה כוונה, בוודאי אם מדובר במשמעות חיובית ומיוחדת.

מאיפה ניתן לשאוב משמעויות לשמות

יש שמות לבנים שהמשמעות שלהם היא מאוד ברורה, מאוד פשוטה ומובנית. למשל, אם קוראים לילד שי, אז ברור מה המשמעות של השם, כנ”ל אם בוחרים שם כמו אור או איתן. אלה דברים שלא צריך להסביר את המשמעות, את הפירוש.

בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה מעניינת, הורים רבים בישראל קוראים לילדים שלהם על בסיס שמות בינלאומיים, גלובליים. לעיתים הם יוצרים לשם משמעות אישית, למשל, הם יוצרים חיבור של אותיות בעלות משמעות (נניח, כל אות שייכת לשם של הסבים והסבתות) וביחד יוצרים שם שהוא אמיתי, שם בינלאומי, גלובלי. ככה, הם גם מעניקים לילד שם אמיתי וגם יוצקים משמעות, תוכן לשם, ועוד משמעות אישית.

כמו כן, יש הורים, למשל כאלה שמאוד מושפעים מתרבות המזרח, אשר בוחרים להעניק לילדים שלהם שמות עם משמעות בתורות בודהיסטיות או תורות אחרות מן המזרח. כך הם מעניקים לילדים שלהם שמות ייחודים אך עם משמעות.

לפני סיום נדגיש, אנחנו יכולים למצוא אינספור שמות עם משמעויות, החל ממשמעות דתית, לאומית, חברתית, וכלה במשמעות אישית, רגשית או כל דבר אחר. עם זאת, גם כשאנחנו בוחרים שם רגיל, נטול משמעות, הוא עדיין יכול להיות יפה ומעניין לא פחות.

 

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *