צרחת האימהות הצרכניות

הורים זה לא עדר.

הפוסט הזה מופנה לכל ההורים וההורים שבדרך שנמאס להם לשלם הון תועפות על מותגים , לרכוש ברשתות הגדולות את אותם המוצרים רק בעלות כפולה או משולשת, להיטרטר בין מספר אנשים ולעתים גם לספוג יחס משפיל ומזעזע בשירות הלקוחות של החברות הגדולות כשכל מה שהם רוצים זה לרכוש את הטוב ביותר עבור התינוק שלהם.

בשנים האחרונות ענף התינוקות תפס תאוצה מטורפת. יותר מ-100 סוגי עגלות שקיימות בשוק וטווחי מחירים שנעים בין 400-6000 ש”ח ואגב, שתדעו-וזה שהעגלה יותר יקרה, לא מעיד בהכרח על טיבה-זה רק אומר שמיתגו אותה טוב יותר ושהיא סמל הסטטוס הנוכחי ואם אין לכם אותה, אתם לא בעניינים..

תעיפו מבט ביד 2 ותראו את כל העגלות היוקרתיות והמפוארות מככבות שם למכירה, בגלל הורים ששילמו ממיטב כספם על עגלה שבסופו של דבר לא עמדה בציפיות.  אבל העיקר שהיא יפה וממותגת.

כמישהי שמבלה לא מעט שעות בפורומים ובקבוצות סגורות לאמהות באינטרנט, אני יכולה להעיד שמזה תקופה אני מזהה שמצב הרשתות הגדולות למוצרי תינוקות לא מדהים (בלשון המעטה). חשוב להבין-כל אמא שחוה יחס שלילי, משתפת לאחר מכן בחויה שלה, השיתוף הזה מגיע באותו היום לכמה מאות עד אלפי אמהות-לא משהו לזלזל בו.

אין זה סוד שפערי המחירים בין הארץ לחו”ל על מוצרי תינוקות גבוהים ושרשתות השיווק הגדולות גוזרות עלינו קופון יפה מאוד עם כל מוצר שאנחנו קונים שמיוצר בחו”ל.אבל הבוקר חברה שלחה לי PREVIEW לכתבה שתפורסם מחר בTHE MARKER  מאת מאיה פולק, על פערי המחירים האדירים בארץ ובחו”ל.

לא תיארתי לעצמי עד כמה גדולים הפערים. אבל עצבן אותי לא פחות, הזלזול הניכר בדבריה של מנכ”לית דוקטור בייבי כלפי לקוחות הרשת:

לאמא לילד ראשון אתה יכול למכור כמעט הכל“, מסכימה רויטל אלקיים, מנכ”לית רשת ד”ר בייבי. “המחירים בישראל גבוהים מאוד ביחס לעולם, הן במוצרים ממותגים והן
במוצרים לא ממותגים. המחירים הגבוהים נובעים מתהליך התקינה של המוצר וממיסוי גבוה. סיבה נוספת היא שהמשווקים רואים שיש אנשים שמוכנים לשלם סכומים כאלה“.

אתם יודעים מה עצוב? היא צודקת.

הורים לילד ראשון הרבה פעמים מאבדים את הראש ויוצאים קצת מפרופורציה מתוך מחשבה שאם הם קונים לילד שלהם את הציוד הכי יקר, הם קונים לו את הכי טוב, מחשבה שגויה ביסוד.

תראו אותנו, איך גדלנו, באילו תנאים, עם עגלות שעברו 4-5 ילדים במשפחה, עם שקי בגדים שעברו בין ההורים שלנו לחברים ואחים, ואנחנו ? מפונקים. צריכים הכל חדש, הכל יקר, כי אז אנחנו הורים יותר טובים, לא?

ומי משלם את המחיר? אנחנו .

מי קבע שחייבים הכל חדש לתינוק?

מהיכן מגיעה התפיסה הצרכנית הדפוקה הזו?! למה לרכוש עגלה לתינוק ב4000-5000 ש”ח, למה לא להסתפק בעגלת טיולון קלה ונוחה שלא שוקלת 14 ק”ג? למה לא להשוות מחירים? למה לא לקנות חכם??

או אם כבר החלטתם על מותג מסוים, למה לקנות רק מהחנות הראשית של היבואן ולא מיבואנים מקבילים בחצי מחיר ועם אותה האחריות?

למה לא לעשות סקר שוק מקיף, להכנס לפורום הורים לתינוקות , לשאול על איזה ציוד לתינוק ממליצים ואז להחליט ולא לרכוש את העגלה הכי יפה בחנות?

אני נתקלת בזה המון. בשרשורי ציוד בפורום הורים לתינוקות, הורים לתינוקות בני חצי שנה – 10 חודשים שפשוט מאסו בטיולון המפואר, היוקרתי, הכבד והלא פרקטי שלהם שעלה בערך כמו קטנוע או אפילו מכונית קצת ישנה, אבל בפועל, לא נוח להם איתו והם שואלים איזה טיולון כדאי לקנות..

כשאני עורכת עם אבי ורון סקרים ומדידות של עגלות, לא פעם אנחנו נתקלים במוכרים שמציעים להורים התמימים את המוצרים והעגלות שיכניסו את העמלה הכי גבוהה לכיס של המוכר ולא בהכרח יענו על צרכי ההורים. “השלדה שוקלת רק 8 ק”ג!” או “הנה, הקיפול נוח ברגע שאת מפרקת את האמבטיה \ טיולון” או “הנה, היא נכנסת לכל תא מטען רק תפרקו בשניה את הגלגלים“. ואני מסתכלת ומחזיקה את עצמי שלא לצעוק (כי אז יעיפו אותנו מהחנות) אבל הרבה הורים מתעצלים לבדוק בפורומים, ללכת לכמה חנויות ולעשות סקר מקיף ואז נופלים. ומשלמים מחיר כבד ויקר !

אני קוראת לכולנו-להתעורר!

להתחיל לצרוך באופן נבון  יותר!

לעשות סקרי שוק, אפילו להכנס לAMAZON או EBAY, אחרי טבילת האש הראשונה, התהליך הופך לפשוט וקל ואתם חוסכים עשרות, מאות ואלפי שקלים!

.

אז נכון שנושא ייבוא העגלה קצת יותר מורכב ולעיתים יש את נושא המכס, אבל עדיין זה יוצא יותר זול במרבית המקרים. או אם יש לכם חברים או משפחה שנוסעים לחול אפשר לבקש מהם להביא לכם, ואם לא עגלה, אז לפחות תחסכו בחלק נכבד מהציוד לתינוק- בין אם בגדים וצעצועים שאפשר לקנות ברבע מחיר בכל מיני מציאונים ובאיכות שלא נופלת מכל הפריטים המיובאים מסין שיש לנו בארץ.

בכלל, כיום יש תחרות כל כך גדולה בשוק מוצרי התינוקות כך שיש פתרון קל ופשוטהחנויות הקטנות והבינוניות שיתייחסו אליכם בכבוד, יתנו לכם שירות מעולה ומחירים אטקרטיביים מאחר והם לא כבולים לשום נהלי רשת מגבילים וישמחו לבוא לקראתכם על מנת שתבצעו אצלהם את הרכישה לתינוק.

יש כיום חנויות קטנות ובינוניות רבות ובכל פינה, דווקא הן הרבה יותר אטקרטיביות בפועל, היחס אישי יותר והמוכרים יותר מקצועיים מאשר הרשתות הגדולות שמחזיקה עובדים רבים שבמרבית המקרים לא מקצועיים מספיק, בשכר מינימום ובפועל גם השירות וחווית הקניה פחות מוצלחת.

יש פתרון. צריך לשנות את הרגלי הצריכה שלנו, לא ליפול ולקנות את המותגים היקרים, לעשות סוויץ’ מחשבתי שאנחנו הורים נפלאים גם אם לא נקנה לתינוק שלנו את הכי יקר ואולי ככה המחירים יתחילו לרדת ולהשתוות למחירי מוצרי התינוקות בחו”ל.

ליאת ורדי בר מבלינג בלינג הקימה הבוקר קבוצה בפייסבוקצרחת האימהות הצרכניות שכבר שעתיים לאחר הקמתה מונה כ200  חברים וממשיכה לגדול בקצב מסחרר.

אתם מוזמנים להצטרף ולהביע את תמיכתכם ודעתכם בנושא.


Response (3)
  1. שרון יולי 21, 2011

    הערה אחת, בתור מי שקנתה הרבה ממוצרי התינוקות שלה באמזון – הם לא משלחים מוצרי תינוקות לישראל. לא עגלות, לא מושבים, אפילו לא כפיות לתינוקות. מה שצריך זה כתובת בארה”ב (של קרוב משפחה/חבר/חברת שילוח), אחרת אין סיכוי.
    וכן, זה שווה את הכסף. בהתחלה קנינו עגלה+סלקל+2 בסיסים לרכב של גראקו ב$200. אמנם העגלה בלי הסלקל התבררה כמבאסת, וכשהפסקנו לחבר את הסלקל לעגלה פשוט קנינו טיולון, אבל זה עדיין פחות ממה שהיינו משלמים בארץ רק על הסלקל לבד. עוד מוצרים ששווה להשוות: מושבי בטיחות, מוביילים וכו’. בגדול, החישוב הוא שיוצא עשירית, אבל בדולרים. כלומר, מובייל שעולה בשילב 350 ש”ח יעלה $35 באמזון, פחות או יותר.

  2. ורד לב יולי 21, 2011

    דרך נוספת להסתכל על זה היא בכלל לשים מראה לעם הצרכני שהפכנו להיות (עם לא במובן לאומי דווקא).
    האם באמת אנחנו צריכים כ”כ הרבה stuff? את מי זה משרת? אותנו?
    מתוך איזו אנרגיה אנחנו קונים? לפעמים זה שעמום גרידא.
    לא חבל?
    בעיקר כשמדובר בתינוקות וילדים, ממש לא צריך ההרי דברים. במיוחד כשממילא מכונות הכביסה עובדות לא מעט…

  3. k
    karenor יולי 24, 2011

    אני גם לא בעד לשלם כל מחיר, נלדה לי נסיכה מדהימה לפני 7 חודשים את הדברים שלה למעט עגלה הכל ממכרים מיטה שידה, עגלה היינו חייבים חדשה כי המשומשות היו גמורות, אבל קנינו עגלה ממש לא יקרה ואפילו מעולה מכל היקרות שיש בשוק, עגלה של איזי בייבי, בחנות הסתכלו עלינו כקמצנים אבל עם כל הכבוד למוכר אני זה שמחליט, ואחנו ממש מרוצים מהעגלה, אותו דבר לגבי בגדים , הקצב של צריכת בגדים בשנתיים הראשונות הוא מסחרר כל הזמן צריך להחליף אם בגלל שגודלים והבגדים קטנים או מתלכלכים במהירות האור , אני קונה במחסני אופנה בגדי גוף לתינוקות בעלות של 10 ש”ח ואני לא מתנצלת לרגע, כל עוד היא נקיה ומושקעת רגשית אין לי שום צורך להשקיע בבגד שעולה 50 ש”ח רק בשביל שיראו שהיא ממותגת ובשביל פעמיים שאלביש לה את הבגד,
    צריך קצת לחשוב!!!!!

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *