צילומים מהבטן – כל מה שרצית לדעת על צילומי הריון / ציפי ב.

2

 

 

במהלך השנים האחרונות, צילומי הריון נעשו נפוצים ומבוקשים מאי פעם עבור אלו הרוצות להנציח את המראה האצילי, הנשי, הפורח והיפה  של תקופה ייחודית ומרגשת זו בחייהן. אז מה צריך לדעת לפני שעושים את הצעד ומצטלמים?

בחירת צלם

 

אחרי שהחלטת שאת נותנת לעצמך את המתנה המיוחדת והולכת על זה, עליך לבחור צלם/ צלמת, שההתמחות שלו היא בצילומי הריון ובתיק העבודות שלו ניתן למצוא צילומים שכאלה. בצעי סקר שוק מקיף וקחי בחשבון שטווחי המחירים רחבים. אם במקרה התקציב שלך מוגבל, תוכלי לשקול לבחור בחבילת צילום רחבה פחות אצל צלם שאת מתרשמת מעבודותיו, ואולי אפילו לוותר על אלבום ולקבל את התמונות על דיסק כך שתוכלי להדפיסם באופן עצמאי ולהכין אלבום מעוצב בעצמך.

 

הטיימינג לצילומי הריון

 

מבחינת המועד המתאים ביותר לצילומי הריון, האידיאל הוא בין השבוע ה-30 לשבוע ה-36, אז הבטן גדולה מספיק ואת עדיין במיטבך. התזמון תלוי כמובן בהתפתחות האישית שלך. יש לקחת בחשבון כי יש נשים שהבטן יוצאת אצלן בשלב מוקדם ויש כאלה שהיא יוצאת בשלב מאוחר יותר. במידה ומדובר בהריון שני והלאה, הסבירות גבוה שהבטן תצא בשלב מוקדם יותר. בהריון של תאומים מומלץ להצטלם החל מהשבוע ה- 27, מאחר והבטן מספיק גדולה בשלב מוקדם זה.

 

טיפים ליום הצילומים

 

לפני שתגיעי ליום צילומים, תתארגני מראש עם בגדים או התכשיטים שהיית רוצה להצטלם איתם. סביר להניח שבסטודיו של הצלם תוכלי לבחור אביזרים נלווים נוספים שישדרגו את הצילומים כמו צעיפים, שלים וכובעים ובאמצעותם ניתן לחשוף את הבטן ולהצניע או לטשטש אברים אחרים בגוף. מבחינת האיפור, כיוון שתאורה בצילום מורידה חצי מכמות האיפור, מומלץ לבוא ליום הצילומים עם איפור בכמות גדולה מהרגיל, כולל מייק אפ וסומק כדי לא להיראות חיוורת, אודם או ליפגלוס על השפתיים כדי למנוע מראה ייבש שלהם. חשוב להרגיש נוח עם האיפור וכך גם לגבי התסרוקת. סביר להניח שתוכלי לגוון מבחינת סידורי השיער בעת הצילומים, כולל שימוש באביזרים נלווים כמו סרטים, קשתות ופרחים.

צילום לבד או ביחד: בידיך האפשרות להצטלם לבדך, עם בן הזוג ואולי יחד עם כל המשפחה במידה ויש לך ילדים נוספים. כמובן שתוכלי לבחור לשלב תמונות של לבד עם תמונות של ביחד או להחליט שמדובר באלבום “בוק” שיכלול תמונות שלך סולו.

שחור לבן/ צבעוני: תוכלי לבחור את צבעי התמונות: תמונות בצבע או תמונות בשחור לבן. במידה והצלם לא יציע תמונות צבעוניות מאחר ואכן קיים קושי להפיק תמונות צבע איכותיות ביחס לתמונות בשחור לבן או ספייה (צבעי חום/ לבן), שמרי לעצמך את הזכות לבחור לשלב תמונות כאלה וכאלה.

ליטוש התמונות: בדקי אם הצלם מסוגל ללטש את התמונות בתוכנת הפוטושופ על מנת לתקן פגמים כמו סימני מתיחה, פצעונים או פגמים אסתטיים אחרים וכך לשפר את נתוני התמונה.

קולקציה ליום הצילומים: בחרי קולקציית לבוש לצילומים, כזו שתרגישי נוח איתה כמו מכנסיים מחמיאות שאינן לוחצות על המותן (חשוב שהבגדים לא ישאירו סימנים על הגוף), חולצה גברית לבנה מחמיאה, בגדי שיפון, סאטן, תחרה, היוצרים אפקט נשי ומרשים. חשוב לבחור להגיע עם חזייה נוחה ולא לוחצת או כזו שתשאיר סימנים בעקבות הגדלת חזה טבעית שניכרת בגופך כחלק מהשינויים המשמעותיים של תקופת ההריון. בנוסף, אקססוריז שסביר להניח שתמצאי בארון, גם אם לא לבשת שנים, כמו צעיפים, כובעים שאת אוהבת. מכיוון שמדובר בטעם אישי, ייתכן שתעדיפי את המראה הנקי וה”נטול” אביזרים נלווים. בהתאם להרגשתך.

לחשוף או לא: תוכלי לבחור בין צילום שמרני, בו לא תחשפי דבר, מלבד אברים נבחרים כמו כתפיים, בטן, ירכיים, רגליים, לבין צילום הריון בחצי עירום. כן – גם זה אפשרי. הכוונה היא לצילום, שבו את לבושה בחלק תחתון ומסתירה את החזה באמצעות הזרועות והידיים. חשוב שתדעי שאת המחליטה בעניין וללא לחץ מצד הצלם, גם אם ימליץ לך לבחור כך או כך – ההחלטה היא בידייך, בהתאם להרגשתך.

סיכום מראש: כדאי לברר מראש מה הן האפשרויות מבחינת הצילום, למשל האם קיימת בסטודיו תאורה מיוחדת, מה הם הרקעים המתאימים לצילום. האם יתאים לך להצטלם על רקע נהר סוער בעת שייט קיאקים או אפקטים ויזואליים אחרים או שתעדיפי רקע אחיד וחלק תוך שמוש בספת וינטאז’ של הסטודיו?

בחירת רקעים מתאימים כמו שחור מול לבן וצבעים נוספים יכולה להיות משמעותית ולעשות את ההבדל בין תמונה מחמיאה מול חיוורת. בנוסף, בדקי מראש האם ישנם אביזרים נוספים מעבר למה שאת מביאה איתך וערכי תאום ציפיות עם הצלם, שיידע מה הן ההעדפות שלך. חשוב לסכם מראש את הפרטים הקטנים ולא לחכות ליום הצילום עצמו.