סקר בקבוקים לתינוק 2012 – הסקירה שלנו

מיה ונוגה הן תאומות בנות 3 חודשים. מאחר ואני בתחום מוצרי התינוקות ומקבלת לא פעם דוגמיות להתנסות, יצא לי לנסות בשלושת החודשים האחרונים מגוון רחב של סוגי בקבוקים ורציתי לחלוק איתכם, הגולשים את המסקנות שלי.
איזה בקבוק הכי טוב? אין דבר כזה. לכל בקבוק יש את היתרונות והחסרונות שלו, יש בקבוק נוח יותר לשימוש ובקבוק נוח פחות, הכל תלוי בכם ובתינוק שלכם.
חשוב לי לציין שהפוסט הזה אינו פרסומי ונכתב ביוזמתי האישית ועל סמך ניסיוני האישי בלבד.
עם הבן שלי הנקתי וגם שילבתי תמ”ל מהיום השני לחייו וזה היה לפני 4 וחצי שנים. ידעתי מראש שגם עם הבנות אני הולכת לעשות אותו הדבר ולכן הצטיידתי מראש בבקבוקים שיהיו בבית כי להניק באופן בלעדי תאומות זה קשה. אז רוב הזמן בחודש הראשון באמת הנקתי אבל זה לא פגע להן בהנקה כבר מהיום הראשון והן לא מפונקות כך שכל בקבוק שהאכלתי אותן איתו התקבל בברכה כל עוד יוצא אוכל בקצב סביר.
הבנות שלי לא שמעו על נושא “בלבול הפטמות” ומבחינתן הציצי הוא תמיד האופציה הכי כיפית והן עדיין מתפנקות עליו כמו גורות קטנות וחמודות אבל שוב, יש לי שתיים וצריך לעמוד בהספק האוכל, אז אנחנו נותנים גם תמ”ל (נוטרילון לצורך העניין).
בהתחלה השימושים שלנו בבקבוקים היו לטובת תמ”ל או חלב אם שאוב, מגיל חודש התחלתי לתת להן חליטת תה שומר וקמומיל לגזים ואז עברנו לנוטרילון והגזים נפסקו אז לא היה בזה צורך יותר אך השתמשנו בבקבוק מסוים בשביל הזרימה של התה שהיא יותר דלילה ומימית. מגיל חודשיים וקצת הבנות התחילו לקבל קורנפלור, מה שהפך את הדייסה לסמיכה יותר והצריכה שינוי בפטמות.
כמו כן, כשיש תאומים , רוחב הבקבוק מקבל משמעות כשאפשר לדחוס בתא אחד בתיק התינוק 2 בקבוקים ועבורנו זה היה גורם מכריע בבחירת הבקבוקים.
בין הבקבוקים שנבדקו :
1. בקבוק Pur
2. בקבוק פלסטיק פשוט של NUBY עם פטמת פגים (מהתינוקיה בבית החולים)
3. בקבוק B-FREE
4. בקבוק AVENT GOLD
5. בקבוק של MAM
6. בקבוק של LIFE
7. בקבוק של NUK עם פטמה אורטודנטית
8. בקבוק של NUBY עם פטמה למניעת נזילות non drip
ולהלן המסקנות שלי:
 

1. בקבוק לתינוק של Pur

את הבקבוקים של PUR אני זוכרת לטובה עוד מהתקופה עם יובל, הילד הראשון שלי שהיום בן 4 וחצי. לכן רכשנו 2 בקבוקים קטנים שלהם לקראת הלידה.
מספר חלקים : סה”כ 3 חלקים
פטמה קשה\רכה :פטמה בדרגת קשיות בינונית – רחבה
האם יש אפשרות לחבר ידיות :כן
גדלים של הבקבוק:  160 ,260  בקבוק רחב
סוגי פטמות וזרימה : זרימה איטית המדמה הנקה, זרימה רגילה
יתרונות \ חסרונות\ הערות : בקבוק האכלה לתינוקות מיום היוולדם, ללא ביספינול.  די נוח לשימוש, מתנקה בקלות. הבנות מאוד אוהבות לאכול איתו. בדגמים החדשים יש זרימה טובה, אין דליפות והבקבוק נסגר בקלות וללא מאמץ.

2. בקבוק פלסטיק מצויר של NUBY עם פטמת פגים

כשהבנות היו ביחידת מעבר בבית החולים (משהו בין תינוקיה לפגיה בגלל שהן נולדו גבוליות על פגות) קיבלנו בקבוקים מפלסטיק על מנת להאכיל אותן יחד עם פטמות מיוחדות וקטנות שמותאמות לפגים שגורמות לזרימה מותאמת של המזון.
מספר חלקים : סה”כ 3 חלקים
פטמה קשה\רכה :פטמה קשה וצרה
האם יש אפשרות לחבר ידיות : לא
גדלים של הבקבוק:  240 מ”ל, בקבוק צר וארוך
סוגי פטמות וזרימה : קיימת פטמה לזרימה רגילה. אנחנו היינו עם הפטמות מבית החולים שמותאמות לפגים ומאפשרת זרימה איטית של החלב באמצעות פטמת גומי צרה.
יתרונות \ חסרונות\ הערות : ראשית, הפטמות מותאמות לפגים ותינוקות שנולדים קטנים עם פה קטן. הזרימה איטית ומאפשרת להם לאכול בקצב טוב מבלי להשתנק. אמנם הפטמות הללו הן חד פעמיות בהגדרה אבל אפשר להשתמש בהן שוב ושוב. היתרון הגדול של הבקבוקים הוא שהם מתחברים למשאבת מדלה (בהברגה) וזה מאוד נוח למי ששואבת חלב במקום לשאוב לבקבוק הקטן שמגיע עם המשאבה. הבקבוקים ללא ביספינול. אנחנו השתמשנו בהם בעיקר בשבועיים האחרונים ובהמשך עברנו לבקבוקים אחרים. כעת אני משתמשת בהם למתן תה או מים רתוחים מאחר והזרימה איטית.

3. בקבוק לתינוק של   B-FREE

בתקופה הראשונית עם יובל, השתמשתי בעיקר בבקבוקי B-FREE. הפטמה שלהם רכה ומאוד מתאימה לתינוקות רכים, ויש גם את הקשית עם מד הטמפרטורה שהיא המצאה גאונית. במיוחד להורים טריים שעדיין לא רגילים לבדוק טמפ’ של המזון לאחר חימום. הפעם קיבלתי במתנה מחברה 2 בקבוקים חדשים אך השתמשנו בהם פחות.
מספר חלקים:  מכיל 6 חלקים-גוף הבקבוק, פטמה, טבעת לפטמה, צינורית למניעת גזים ותושבת של הצינורית אשר מתפרקת לחלק מסיליקון וחלק מפלסטיק. קצת מסורבל להרכבה ולניקוי, הצינורית והחלקים הפנימיים דורשים יחס מיוחדבעת הניקוי.
פטמה קשה\רכה: פטמה רכה
האם יש אפשרות לחבר ידיות: כן
גדלים של הבקבוק: 160,260,300
סוגי פטמות וזרימה: שלבים 1,2,3,4, פטמת פטנט, פטמת צלב
יתרונות \ חסרונות\ הערות: ל- B-free מנגנון שהוא פטנט עולמי רשום המונע מבועות אויר להתערבב במזון התינוק והוכח כמפחית גזים וכאבי בטן – כמו בהנקה. בקבוק טוב במיוחד להתחלה בשל הפטמה הרכה והזרימה האיטית. יתרון גדול- גלאי חום אשר משנה צבע כאשר האוכל בבקבוק חם מדי. חסרון – כמות החלקים שלו הופכת את השימוש למסורבל לניקוי (במיוחד כשצריך לשטוף אותו מספר פעמים ביום).
 

4. בקבוק AVENT GOLD

עם הבן שלי השתמשנו בעיקר בבקבוקי אוונט לאורך תקופה. משום מה, בפס הייצור החדש, הבקבוקים נוטים לטפטף, גם כשסוגרים אותם היטב, לכן התייאשנו די מהר מהשימוש בבקבוק.
מספר חלקים :מכיל 3 חלקים- גוף הבקבוק, פטמה וטבעת של הפטמה.
פטמה קשה\רכה: קשה
האם יש אפשרות לחבר ידיות: כן
גדלים של הבקבוק: 125,240,360
סוגי פטמות וזרימה: שלבים 1-4,פטמה רב שלבית, פטמת פטנט לכוס שתיה שלא נוזלת. פטמה קשיחה ונוחה להאכלה.
יתרונות \ חסרונות\ הערות :קיים גם דגם מפלסטיק עם שקיות חד פעמיות, מצוין לטיולים, את טבעת הפיטמה חשוב לא להבריג חזק עד הסוף אחרת הבקבוק מטפטף. לפיטמה של אוונט יש פטנט שמונע יצירת ואקום ובכך מקטין את הישנות הגזים שנגרמים כתוצאה מבליעת אויר.

5. בקבוק של MAM  – עם הברגה עליונה

במשך השנים שמעתי הרבה מחמאות על הבקבוקים של MAM מחברות ובפורומים ואף פעם לא ניסינו כי בעבר היה קיים דגם עם הברגה תחתית שהיה נוזל לפעמים. לפני שבועיים בערך החלטתי שאני צריכה להתמיד עם סוג אחד של בקבוקים כי אז זה הרבה יותר נוח מבחינת התנהלות עם החלקים השונים. האופציות הכי מומלצות ששמעתי עליהן היו טומי טיפי וMAM, ומאחר ובקבוקי MAM הם יותר צרים וארוכים ויש לי תאומות, החלטתי כמפלט אחרון לנסות את הבקבוקים שלהם. קניתי בקבוק אחד לניסיון והוא היה ממש נוח לבנות. גם מבחינת הזרימה הוא עבד מצוין ובהמשך רכשתי עוד 3 לאוסף והעפתי את כל היתר לפינה נידחת בארון. בנוסף, נוגה, אחת התאומות שלי עם ריפלוקס והרבה הורים לילדי ריפלוקס המליצו עליו וזה באמת מקל על תופעת הפליטות בצורה משמעותית יחסית לבקבוקים אחרים וגם הדייסה זורמת טוב בפטמה 4.
מספר חלקים: 3 חלקים , כאן אני מתייחסת לדגם עם ההברגה בחלק העליון של הבקבוק.
פטמה קשה\רכה :פטמה קשה אורטודנטית
האם יש אפשרות לחבר ידיות: כן
גדלים של הבקבוק: 160,260,330
סוגי פטמות וזרימה :1,2,3,צלב
יתרונות \ חסרונות\ הערות : בסקירה הנ”ל אני מתייחסת לדגם עם ההברגה בחלק העליון. בעבר נמכר בקבוק עם הברגה בתחתית הבקבוק שהיתה מסורבלת וגורמת לבקבוק לטפטף. אך כעת הבעיה נפתרה. הבקבוקים קלים ונוחים לניקוי, גם אחרי שטיפה במדיח השנתות נשארו כשהיו, הבקבוקים צרים וארוכים שמבחינתי זה חשוב בגלל התאים בתיק (עם תאומים צריך להסתובב עם 4 ולפעמים 6 בקבוקים כשיוצאים לכל היום מחוץ לבית) והבנות נהנות מהפטמה האורטודנטית שמזכירה פטמה בעת יניקה.
 

6. בקבוק לתינוק של  LIFE 

חברת LIFE הוציאה סדרת מוצרים לתינוקות בשנים האחרונות וביניהם בקבוקים ללא ביספינול. מאחר והבנות שלי עם העדפה ברורה לפטמות קשות, הבקבוק הזה פחות התאים לנו.
מספר חלקים: 3 חלקים
פטמה קשה\רכה :פטמה רכה אורטודנטית
האם יש אפשרות לחבר ידיות: כן
גדלים של הבקבוק: 160,270,330
סוגי פטמות וזרימה :זרימה איטית/ זרימה בינונית/ זרימה מהירה/ זרימה מהירה מאוד (חריץ Y)/רב-שלבית
יתרונות \ חסרונות\ הערות : בקבוקי הזנה לתינוקות הכוללים פטמת סיליקון אורתודנטית, בעלת מגע עדין במיוחד המשלבת שסתום אנטי-קוליק המסייע להפחתת בליעת האוויר והקטנת תופעת כאבי הבטן (קוליק). הבקבוקים קלים ונוחים לניקוי, והפטמה רכה. אצלנו הם בשימוש בעיקר עבור תה או מים.
 

7. בקבוק של NUK עם פטמה אורטודנטית

בבקבוקים של NUK נתקלתי לראשונה אחרי לידת התאומות, קיבלתי אותם במתנה בבית החולים. לפטמה היתה צורה מוזרה כמו פטמת מוצץ אורטודנטית והחור שלה היה ממוקם בזוית למעלה וזאת על מנת לדמות יניקה של התינוק מהשד עם זרימה איטית ויש להם פטנט מיוחד למניעת חדירת אויר לבקבוק ומניעת גזים לתינוק. בחודשיים הראשונים השתמשנו בבקבוקים הללו אבל ברגע שעברנו לדייסה סמיכה יותר הם כבר לא התאימו.
מספר חלקים:3 חלקים
פטמה קשה\רכה :פטמה רכה אורטודנטית
האם יש אפשרות לחבר ידיות: כן
גדלים של הבקבוק: 160,330 בקבוק צר
סוגי פטמות וזרימה :זרימה איטית/ זרימה בינונית
יתרונות \ חסרונות\ הערות : בשל המבנה האורטודנטי של הפטמה דמויית שד, הבקבוק של נוק מדמה הנקה וגורם ליניקה אקטיבית של התינוק ומצויין לתינוקות שיונקים. בנוסף, הפטמה רחבה ועשויה מסיליקון ונותנת לתינוק תחושה שהוא יונק מהשד. הבקבוק הזה מעולה לתקופת ההתחלה, קל לניקוי ונוח לשימוש.

8. בקבוק של NUBY עם פטמה למניעת נזילות  non drip 

את חברת NUBY אני מכירה היטב מהילד הראשון. יש להם מגוון פתרונות מצוינים למוצרי האכלה וגם נשכנים שיובל מאוד אהב ובקבוקים עם פטמות המכילות נקודות בולטות לטובת עיסוי החניכיים בתקופת צמיחת השיניים. רכשתי לבנות שלישיית בקבוקים מוארכים. 
מספר חלקים:3 חלקים
פטמה קשה\רכה :פטמה רכה אורטודנטית
האם יש אפשרות לחבר ידיות: כן
גדלים של הבקבוק: 295 מ”ל, בקבוק צר
סוגי פטמות וזרימה : זרימה בינונית
יתרונות \ חסרונות\ הערות הבקבוקים מצוינים ועמידים גם בפני שימוש במדיח או במיקרוגל. הם מאוד נוחים לשימוש,  השסתום המיוחד אוטם את הפיטמה ברגע שפעולת היניקה נפסקת,ומבטיח בכך מניעת נזילות. במחשבה על נוחות התינוק מונעת הפיטמה בליעת אויר,הגורם לכאבי בטן, חברת נובי אף עשתה צעד נוסף והוסיפה גבשושיות לפני המשטח, העוזרות בבקיעת שיני התינוק על ידי פעולת עיסוי עדינה.
 
לסיכום, כפי שאתם רואים, סקרתי חלק קטן מהבקבוקים הקיימים בשוק, זו דעתי האישית על סמך ניסיוני ואין להסיק מכך לגבי בקבוק כזה או אחר. מה שמתאים לאמא אחת לא מתאים לאמא אחרת ולכל תינוק יש את הצרכים שלו. נשמח אם תשתפו אותנו בתגובות על הניסיון שלכן עם בקבוקים לתינוקות ומה הכי נוח לכן!



 


Response (5)
  1. מירב אפריל 21, 2012

    אנחנו התנסנו ב3 סוגים אתחיל מהגרוע לטוב ביותר אצלנו: LIFE ממש בקבוק טוב למשחקים באמבטיה.. שהקטני שלנו שתה ממנו כל פעם היינו צריכים להוציא לו את הבקבוק כי הפטמה היתה נשאבת .. MAM הוא הבקבוק הכי יפה בעיניי אבל גם בו הפטמה נשאבת כל פעם (פחות מבלייף) אצלנו ניצח הBFREE אין עליו.. עמיד לא נשרט אין שאיבות לפטימה אחלה בקבוק.

  2. מירב אפריל 21, 2012

    לגבי בקבוקי מים ניסינו הרבה חברות שיהיה סקר אני אשמח לעדכן

  3. אמא של טוהר אפריל 21, 2012

    אני ניסיתי את רוב הבקבוקים…
    אוונט : לא אהבתי בכלל… וואקום נוראי!
    BFREE: יותר מידי חלקים
    LIFE: מתאים לגיל שנה + לשתיית מיים ותה
    MAM: אליפווווות!!!
    הפתח המתברג גורם לכך שהתינוק לא יבלע אוויר ומונע וואקום
    השתמשתי בו עד גיל 5 חודשים ואז עברנו ל-MAM בלי הפתח המתברג
    הפיטמה מצויינת.. לא גדולה מידי כמו ברוב הבקבוקים ולא קטנה מידי.
    אני ממליצה על MAM

  4. רויטל אפריל 22, 2012

    הרבה מתלוננות על ההברגה התחתית של MAM בלי (אולי) להבין את מטרתה – שעבורי הייתה נפלאה בחודשים הראשונים של בתי.
    לבקבוק הזה יש מנגנון סטרליזציה עצמית וזה מפחית מאוד את התלות בשימוש בסטרליזטור כשמסתובבים מחוץ לבית ועדיין רוצים לחטא את הבקבוק.
    אני משתמשת בו גם כבקבוק למים (יש לי בקבוק של 160 לצורך כך). הוספתי ידיות ופטמה קטנה יותר וזה עובד נפלא.
    אני חושבת שזה גאוני. לאף בקבוק אין את זה. אם סוגרים חזק את ההברגה היא לא נפתחת.
    הבת שלי כבר בת שנה ו- 4 ואני עדיין משתמשת בבקבוקים האלה, לצד בקבוקים ללא הברגה. היו לי בקבוקים של בי פרי ובעיקר אוונט והם פשוט נוראיים ו/או מסורבלים.
    בתינוק הבא יהיו רק בקבוקים של MAM.
    בהצלחה לכולן.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *