סלקל או מושב בטיחות? יתרונות וחסרונות / שגיא שילר

לקראת לידתו של תינוק חדש עולה במשפחה השאלה כיצד נכון להתנייד עם הילד ברכב ומה הדרך הבטוחה ביותר מבלי להתפשר על נוחות התינוק וההורים? האם כדאי לרכוש סלקל או מושב בטיחות? התשובה אינה חד משמעית ולכל פתרון יש יתרונות וחסרונות, מובאות לפניכם חלק מהיתרונות והחסרונות של כל פתרון. בשילוב עם יעוץ נכון בהחלט אפשר לבחור בפתרון הטוב ביותר עבור התינוק שלכם. שגיא שילר מבייבי אאוטלט ו-טוילנד, משתף ביתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

יתרונות הסלקל:

נייד – אין צורך לרכוש שניים במקרים בהם קיים יותר מרכב אחד. הסל קל מתנייד בקלות מרכב לרכב.

נוחות – הבייבי נרדם במהלך הנסיעה? אין צורך להעיר אותו! ניתן להוציא את הסל קל מהרכב ולהתקין על העגלה / לשאת אותה עם ידית הנשיאה.

קומפקטי – תופס מקום קטן יחסית ברכב (לעומת מושב הבטיחות) , ברוב הרכבים,  במקרה של חגירה במושב האחורי , אין אילוץ  להזיז את המושב הקדמי יותר מדי קדימה.

התאמה – סלקל איכותי מותאם לתינוק בן יומו מבחינת תמיכה והגנה של הגוף קטן.

מרבית הסלקלים הנמכרים בשוק מתאימים למשקל תינוק של עד 13 ק”ג.

חסרונות הסלקל:

יקר – סלקל איכותי עולה 600 ש”ח ומעלה ומתאים לשנתו הראשונה של התינוק בלבד.

נחיתות טכנולוגית – הניידות של הסל קל היא גם החיסרון שלו – על מנת שניתן יהיה לשאת אותו עם ידית הנשיאה, מבצעים היצרנים ויתורים על מגוון טכנולוגיות מתקדמות המיועדות להגן על התינוק. הויתור הזה הכרחי למוצר כמו סל קל שכן אחרת, לא ניתן יהיה לשאת אותו עקב עומס משקל.

פרקטיות – רוב הסלקלים לא מאפשרים להוציא/לחגור את התינוק כאשר הסלקל חגור לרכב מכיוון שהרצועה מונחת מעל הסלקל (וגוף התינוק) ומקשה על החגירה. הפתרון הוא התקנת הסלקל עם בסיס לרכב משמע תוספת עלות של 200 עד 1000 ש”ח.

יתרונות מושב הבטיחות:

בטיחות, בטיחות, בטיחות – במושב בטיחות מתקדם ואיכותי מוטמעות טכנולוגיות של הגנת ראש, הגנת צד, ספיחת אנרגיה, הפחתת מרכז הכובד של הכיסא, רצועות סופחות אנרגיה, רצועות איזופיקס עם 3 נקודות עגינה ועוד… חלק מהטכנולוגיה הזו אינה מותקנת בסל קל משיקולי פונקציונאליות (הפחתת משקל).

מחיר – מושב בטיחות מתקדם ואיכותי מתאים לילדים על גיל 5 ואף למעלה מזה. בחישוב פשוט עלות “שנת בטיחות” של ילד בכיסא כדוגמת בולוורד של חברת BRITAX היא פחות מ 270 ש”ח לעומת עלות “שנת בטיחות” של סלקל מתקדם העומדת על כ 1000 ש”ח ומעלה. כל זאת על אף שמנגנוני הבטיחות של כיסא הבולוורד טובים ורבים פי כמה וכמה מאלה של הסל קל האיכותי ביותר הקיים.

עגינה – עגינה של מושב בטיחות איכותי תהיה חזקה וטובה יותר מאשר רוב הסלקלים , בייחוד כשמדובר במושב עם אפשרות עגינה הפוכה (כמו במושבי הבטיחות של ברייטקס למשל).

חסרונות מושב הבטיחות:

ניידות – מושב בטיחות רצוי להתקין ברכב באופן קבוע, ע”י מתקין מקצועי. התקנה כזו תייצר אילוץ  של רכישת 2 מושבי בטיחות במקרה של 2 רכבים במשפחה ואפילו מושב נוסף לרכב של סבא וסבתא.

התאמה לתינוקות בני יומם בחירת מושב הבטיחות לתינוק שרק נולד מחייבת רכישה של מושב איכותי שאכן יתאים בזוית ובמנגנוני התמיכה שלו, לגוף של תינוק שרק נולד.

הוצאה כספית: כשרוכשים כסא בטיחות, ההוצאה הראשונית גבוהה יותר לעומת סל קל.

 salka

נכתב ע”י שגיא שילר – www.toyland.co.il  www.baby-outlet.co.il


Response (1)
  1. אילן ינואר 30, 2013

    לא משתפים כאן את האפשרות של חיבור כיסאות הבטחיות ללא חגורות הבטיחות,
    ISO FIX – קיים כמעט בכול המכוניות, רק שיבואני הכיסאות מעדיפים להביא כיסאות המתחברים לאוטו על ידי חגורות הבטיחות, כי הם יותר זולים.
    בפעם הבאה שאתם קונים מושב בטיחות, תבקשו כיסא עם חיבור ל ISO FIX
    זה הרבה יותר בטיחותי, במיוחד במצבים של תאונות צד

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *