סיפור נס חנוכה של הדס גולדמן על הריון קסום!

2

אחד הסיפורים הזוכים מתוך תחרות “נס חנוכה” בחסות סילברקרוס.

טלפון לילי מעורך ‘ידיעות’, ערן רביב, שולח את דנה, כתבת שנונה, למסיבת עיתונאים בניו-יורק, לסיקור חשיפת צוואתו של ביל גייטס.

עורך דינו מדווח כי המנוח הוריש את הונו למדענים שיבנו מכונת זמן להוכחת קיומו של אלוהים. העולם כולו נרעש. דנה האתיאיסטית המומה שעליה להכניס שוב את אלוהים לחייה, וחוששת שהקשר החדש והמבטיח שלה עם רועי, יפגע באתיאיזם שלה. היא פוצחת בסדרת כתבות נועזות על פגישותיה עם דמויות מהתנ””ך, משודרגת ל’7 ימים’ והופכת לשיחת הברזיות.  כעבור שנה, במקביל להקמת צוות המדענים ולרגיעה בתסיסה העולמית, דנה הופכת לעיתונאית בעלת שם עולמי ולאשתו של רועי.

הטלפון השני מערן מגיע כעבור 4 שנים, בעיצומו של משבר בחיי הזוג. רועי מיואש  מחיי ההי-טק התובעניים, ודנה, על אף שספרה, המבוסס על כתבות התנ””ך, מתורגם לשפות רבות, נמצאת  במשבר כתיבה. הזמנתם למסיבת העיתונאים בניו-יורק, בה יפורסמו התוצאות, מקרבת בינהם מחדש. צוות המדענים מבשר על הצלחתו והתסיסה העולמית עולה על גדותיה כשכולם עוקבים אחר בחירת 12 מדענים בינלאומיים שיהיו הנוסעים בזמן, אחר עבודתם עם תיאולוגים, היסטוריונים, בוטניקאים, ביולוגים ואף מומחים הוליוודים. בינתיים, דנה מראיינת חילוניים על היום בו יתגלה אלוהים, אך דלתות נטרקות בפנייה כשהיא מנסה לראיין דתיים על גילוי הפוך.

הטלפון השלישי מערן רביב מוצא אותה ברגליים פשוקות מול הגניקולוג, המברר את כשלונם להרות. במטוס לניו-יורק משתתפת דנה בויכוחים בין פרופסורים ידועים, על הזמנים אליהם יסעו הנוסעים בפעם הראשונה, גאה אח””כ שקלעה לפרה-היסטוריה. העולם
מרותק להמראות, ובשבועיים הבאים מלווה בהתרגשות את הנוסעים, הנוחתים ליד יצורי-אדם קדמוניים בשלוש תקופות. גם החזרה עוברת ללא תקלות, והעולם מתכונן למסעות לתנ””ך. ובינתיים, דנה ורועי מעלים עשן לבן קבוע במיטתם, ללא תוצאות, על
אף אינסוף ההורמונים שהיא מקבלת, שעד כה רק מעלים את מפלס עצביה, במיוחד לאחר ששלוש הדתות חוברות למתקפה משולבת בטענה לקונספירציה של האקדמיה עם הוליווד, ללא התייחסות רצינית לממצאים. יחד עם כעסה על תגובתם, היא מתחילה לפקפק ולתהות האם היא נענשת ע””י אלוהים ברחם לא מתפקד על כפירתה.

דנה מאוכזבת שדמויות התנ””ך האהובות עליה לא נמצאות, ורק במאה ה13 לפנה””ס מתגלים שורשי העם היהודי. כעת מחפשים את כותבי התנ””ך, ורק לבסוף נמצאים עזרא ועוזריו, בעיצומה של כתיבת עלילותיו של שופט חדש, שהוחלט שיהיו לו כוחות על, שאשה תבגוד בו ותגזור את מחלפות ראשו. העולם סוער אך דנה, מרירה על כשלון ההפריות, אינה נהנית כשהאסטרטגיה המונותאיסטית החדשה היא שלא חשוב מי כתב את התנ””ך, אלא חשובה חשיבותו הערכית.

כעת המסע בזמן עובר לברית החדשה. העולם לא מתרגש למראה ישו הילד, גם לא למראהו כעלם הנואם בפני המון משועמם, ומשלא קמה צעקה למראה ישו המחטט באף, כשתמונתו מתנוססת בעמוד הראשון של עיתוני כל העולם, ברור לכל שנפל דבר. העולם הנוצרי נותן את ירית הפתיחה, כשבכל רחבי אירופה מנותצים ויטראזים של כנסיות. אחריו נשרפות רעלות ברחבי העולם המוסלמי, ורק לבסוף מצטרפות נשות העולם היהודי, השורפות פיאות ושביסים במדורות מבני ברק ועד ברוקלין. המסע בזמן נפסק לחלוטין
וכעת מתעוררת מחלוקת עולמית האם יש להשתמש במכונה כדי לנסות לשנות את פניה המכוערים של ההיסטוריה. אך דנה מוצאת עצמה אבלה על מותו הודאי של אלוהים מהעולם, ואינה מצטרפת לחגיגות חבריה האתיאיסטים.

לאחר כשלון ההפריה השישית, בליל הרעלות, הלילה בו הוצתו פיאות ברחבי העולם  היהודי, דנה ורועי מחליטים לעשות פסק זמן מנסיונותים הכושלים להפוך להורים, ונוסעים לחופשה ארוכה ברחבי אירופה, שמנעולים כבדים סוגרים על כנסיותיה המנותצות. כשהם חוזרים לארץ, רועי עוזב את חייו בהי טק והשניים מקימים אקדמיה  לקטנטנים, בה הם מעבירים קורסים שונים לילדים, ומשתמשים בהם במידע הרב שנצבר במסע בזמן. הם עדיין לא חוזרים להפריות אלא נוטלים מנוחה ארוכה. הרופא מבהיר להם שרק נס אלוהי יהפכם להורים ללא התערבות רפואית.

יום אחד, בעוד דנה חורשת את האינטרנט לשם הכנת שיעור על המצאת הכתב בשומר העתיקה ובסין, וכן בחיפוש אחר דילים טובים לסופשבוע, היא בודקת מתי קיבלה לאחרונה מחזור, כדי שלא לקבוע את החופשה בשבת שבה תקבל. בדיקה מהירה מגלה שכבר
שישה שבועות עברו מהמחזור האחרון. לרועי היא אינה אומרת דבר, כשהיא ממהרת לקופת החולים לבצע את בדיקת הדם. אחרי הצהרים היא בודקת את התשובה באינטרנט. המשפט המיוחל, “”אנא פני להמשך מעקב אצל הרופא המטפל””, מעלה דמעות בעיניה.
הטלפון הרביעי והאחרון הוא מדנה לרועי, הנמצא באאוניברסיטה, כדי להכין שיעור באסטרנומיה.

“”הלו””, אומר רועי.

“”הלו הלו אבא””, עונה דנה.”