סיבוכים אפשריים בתחילת ההריון

2

לפעמים קורה שישנם סיבוכים בתחילת ההריון. לצערנו, כיום רק כמחצית מההריונות שורדים את השליש הראשון ומתפתחים בצורה תקינה. לפניכם סקירה של חלק מהסיבוכים הנפוצים בתחילת הריון .

בעיות קרישיות

כאשר האישה סובלת מבעית קרישיות כלשהי, יש סיכוי גבוה יותר מהרגיל להפלות ולאובדן הריון בשלבים מוקדמים. יש נשים שחוות מספר הפלות בשלבים מוקדמים עד שהן נשלחות לבירור רפואי מקיף לסיבת ההפלה. במרבית המקרים יש סיכוי לבעיית קרישיות כזו או אחרת שלרוב ניתנת לטיפול באמצעות שימוש במדללי דם (קלקסן\אספירין) שגורמים לזרימה טובה יותר בכלי הדם וגם לרחם. במצב שבו יש בעית קרישיות יכולים להיווצר קרישי דם קטנים וסתימות בכלי הדם שמונעים מזרימה תקינה לרחם  ואז העובר לא מקבל את כל מה שהוא צריך מהגוף ולא מצליח להתפתח באופן תקין ואז עשויה להתרחש הפלה.

הריון מחוץ לרחם

לעיתים רחוקות ביותר אישה תחווה הריון מחוץ לרחם. מצב זה יכול לקרות כאשר הביצית המופרת משתרשת מחוץ לרחם באזור החצוצרות. יש אפילו סיכוי קטן וקלוש להשתרשות סביב השחלות או מחוץ לרחם אך תופעה זו נדירה מאוד. מתרחש בד”כ ב-1 מתוך כל 100 הריונות. הסיכון שלך עלול להיות גבוה יותר אם יש לך הסטוריה של מחלות דלקתיות של האגן או זיהום אחר העלול לפגוע בצינור הרחם שלך.
נשים שעברו הריונות קודמים מחוץ לרחם הינן בעלות נטיה גבוהה יותר לחוות הישנות של המצב מאשר אלו שלא חוו.

הסימנים העיקריים של הריון מחוץ לרחם
דימום מהנרתיק, כאבי בטן חדים וכואבים, בחילה. חלק מהתופעות הללו, די דומות לסימפטומים של הריון רגיל,  כך שהריונות מחוץ לרחם כך הם לפעמים קשים לאבחון. הדרך הטובה ביותר לאבחן הריון מחוץ לרחם היא למדוד את רמות ה- HCG בדם. זהו הורמון המיוצר במהלך ההריון,שבדרך כלל מכפיל את עצמו כל יומיים. במידה ורמות ההורמון לא גדלות יכול להיות חשד להריון מחוץ לרחם. גם בדיקת אולטראסאונד יכולה לעזור באבחון של הריון מחוץ לרחם.

במידה ואובחנת כסובלת מהריון מחוץ לרחם, הרופא שלך עשוי לחייב אותך לעבור טיפול כירורגי מיידי.

 

סיבוך נוסף הוא ביצית שלא מתפתחת באופן תקין, כאשר הביצית לא מתחלקת בצורה נכונה או תקינה ואז העובר מפסיק להתפתח , דבר שגורם בד”כ להפלה. במידה וחלילה את מגיעה למצב של למעלה מ2-3 הפלות טבעיות ברצף בתחילת ההריון, מומלץ לגשת בהקדם לבירור המטולוגי על מנת לשלול בעיות קרישיות שעלולות לפגוע בסיכויי ההתפתחות של הריון תקין בגופך.

רוב הנשים שחוו סיבוכים בהריון יכולות לעבור הריונות נורמליים ותקינים בעתיד.
אמנם קשה שלא לדאוג מסיבוכים פוטנציאליים, אך חשוב לך לאמץ גישה בריאה. ככל שאת תקפידי  להירגע וליהנות מהשינויים בגוף שלך, סביר להניח שהדברים יתפתחו טוב יותר עבורך.
במידה ואת מרגישה איזשהם סימפטומים חריגים כמו דימום מתמשך לאחר בדיקת הריון חיובית או כאבי בטן חדים וכואבים, חולשה, סחרחורות או כל דבר שפוגע בתפקוד התקין יש לגשת מייד לרופא הנשים שלך להבדק.