סובלים מכאבי גב? כיצד הרפואה המשלימה יכולה לעזור לכם?

2

אם אתם מתמודדים עם כאבי גב, חוזרים ונשנים או כאלו אשר הולכים ומחריפים, ההמלצה הראשונה והחשובה ביותר שכדאי ליישם, היא פנייה לרופא, על מנת לאבחן את מקור הבעיה.
מעבר לכך, חשוב שתדעו שעם כל הכבוד לרפואה הקונבנציונאליות, גם ברפואה האלטרנטיבית תוכלו למצוא לא מעט שיטות טיפול אשר בכוחן לסייע לכם במידה רבה בהפגת הכאב.
אז להלן חלק משיטות הטיפול שחשוב שתכירו:

שיאצו

שיאצו היא שיטת טיפול אשר מתבססת על רפואה סינית עתיקה. הפירוש של המילה שיאצו הוא לחיצה בעזרת האצבעות – כאשר, שם הטיפול יכול להעיד במידה רבה על מהלכו.
במהלך טיפולי שיאצו המטפל מפעיל לחץ על מסלולי זרימת האנרגיה, כאשר, הוא עושה זאת באמצעות שימוש בטכניקות לחיצה באצבעות, בידיים וברגליים.
הטיפול מתבצע כאשר המטופל בלבוש מלא, בשכיבה על גבי מזרן או מיטת טיפול.
גם שיאצו נחשב כטיפול אשר בכוחו לסייע בטיפול במגוון רחב של מצבים רפואיים ונחשב כיעיל לטיפול בכאבים שונים. 

טווינא

אם אתם מתמודדים עם כאבי גב, הן כאבי גב תחתון והן כאבי גב עליון, חשוב שתכירו את הטווינא – מכיוון שמדובר באחת מהשיטות היעילות ביותר לטיפול בכאבי גב.
גם הטווינה מבוססת על שיטות טיפולי סיניות עתיקות והיא מתבססת על שילוב בין טכניקות של לחיצות לבין תנועות לישה. הטיפול מתקיים בשכיבה או בישיבה, כאשר, המטופל הינו בלבוש מלא.
לפני תחילת הטיפול, המטפל יבצע תשאול, על מנת להבין את התלונות של המטופל ולהתאים בעבורו את הטיפול.
המטרה העיקרית של הטווינא היא לגרום להזרמת דם בגוף, לשחרר חסימות ולהשיב את האיזון האנרגטי לגוף וזאת על ידי החזרה של הרקמות הפגועות לפעילות תקינה. 

דיקור סיני

דיקור סיני מהווה חלק מהרפואה הסינית וייעודו לטפל במגוון רחב של מצבים רפואיים ובין היתר גם בבעיות כמו: כאבי גב תחתון, גב עליון וכאבי צוואר – וכאבים באזורים אחרים בגוף.
טיפול זה מבוסס על כך שלפי הרפואה הסינית, יש ברחבי הגוף לא פחות מ-365 נקודות דיקור – אשר משפיעות על 12 המרידיאניים.
הדיקור מתבצע באמצעות שימוש במחטים דקות – למרות שעבור מי שלא התנסה בטיפול, דבר זה יכול להיראות מפחיד, מדובר בטיפול אשר אינו נחשב לכואב.
הטיפול עצמו אמור להתבסס לאחר אבחון של המטפל והקשבה לתלונות המטופל – כאשר, בהתבסס על הפרמטרים הללו, הוא יקבל החלטה באלו נקודות לשים את המחטים, על מנת שהטיפול יהיה יעיל.  

עיסוי רפואי

עיסוי רפואי הוא שיטת טיפול, אשר ייעודה לשפר את תפקוד מערכות הגוף השונות – כאשר, הטיפול נחשב יעיל להמרצת זרימת הדם, הפחתת מתח בשרירים והפחתה של כאבים – ובתוך כך גם כאבי גב.
טיפול זה מומלץ לא רק עבור אנשים אשר מתמודדים עם כאבים או מצבים רפואיים כאלו ואחרים, אלא גם עבור מי שמבקש לשפר את טווח תנועת המפרקים וליהנות מתחושת רוגע נפשי.
יש לקחת בחשבון, שעיסוי רפואי כולל בתוכו מגוון רחב של טכניקות ובין היתר: עיסוי עמוק עם לחיצות, עיסוי שוודי ועוד.. ועוד.. כך שמי שמתעניין בטיפול, חשוב שיכיר תחילה את השיטות השונות, את היתרונות הטמונים בכל אחת מהן והתבסס על המידע אותו הוא יאסוף, יבחר את שיטת העיסוי המתאימה עבורו ביותר. 

חשוב להדגיש, כי שיטות הטיפול האלטרנטיביות, יעילות ככל שיהיו אינן מחליפות את הצורך באבחון רפואי ובמידת הצורך, גם טיפול פולשני. יחד עם זאת, שיטות אלו נחשבות כבעלות יעילות גבוהה בהפגת כאבים, לכן, כדאי ומומלץ להתנסות לפחות באחת מהן.

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *