מתי נכון להעביר את הילד מכיסא בטיחות לבוסטר? מדריך להורים

 כהורים לילדים לבטח גם אתם מעוניינים לדעת מתי נכון להעביר את הילד מכיסא בטיחות לבוסטר. הנה כמה טיפים שיעשו לכם סדר בנושא לקראת בחירת מושב בטיחות לתינוק.
כהורים לפעוטות ולילדים, אנו מעוניינים לשמור על בטיחותם בכל מקום ובמיוחד בזמן נסיעה ברכב.
זוהי הסיבה לכך שאנו רוכשים במיטב כספנו מושבי בטיחות באיכות גבוהה אשר עומדים בתקנים המחמירים ביותר.
על פי החוק בישראל יש להושיב את הילד בכיסא בטיחות לפחות עד גיל 3, כאשר ארגון בטרם ממליץ להושיב את הילד בכיסא בטיחות עד שמשקלו מגיע ל-18 ק”ג.
לאחר מכן יש להושיב את הילד בבוסטר (מושב מגביה) עד גיל שמונה, על פי החוק, כאשר ההמלצה מאנשי המקצוע היא להשתמש בבוסטר עד שהילד מגיע לגובה 145 ס”מ.
כדאי לדעת כי החוק אינו קובע האם לרכוש בוסטר עם גב או בוסטר ישיבה בלבד, על ההורים לקבל החלטה בנושא זה.
מהם ההבדלים בין מושב בטיחות לבוסטר?
כיסא בטיחות איכותי ובטיחותי מעוגן לרכב באמצעות נקודות עיגון המחוברות לשלדת הרכב ונקראות איזופיקס ובחגורת הבטיחות של הרכב.
הילד שיושב בכיסא הבטיחות חגור בחגורה פנימית של המושב, בשעת תאונה גופו מוגן באמצעות חמש נקודות עיגון המעניקות תמיכה והגנה טובה ויעיל לכל גופו.
כיסא בטיחות איכותי כולל לרוב גם הגנות צד, יש להתאים את הרצועות הפנימיות בהתאם למשקלו של הילד וגובהו, מדי פעם חשוב לשנות את כוונון הרצועות בהתאם לשינויי משקלו וגובהו של הפעוט.
בוסטר מונח על המושב האחורי ברכב, הילד חגור בחגורת הבטיחות של הרכב, לכן הוא זוכה לשלוש נקודות אחיזה בלבד בהשוואה לחמש נקודות האחיזה של מושבי הבטיחות.
יש הממליצים להשתמש בכיסא בטיחות כמה שיותר מאוחר כדי לשמור על בטיחותם של הילדים, אך אם מושב הבטיחות כבר אינו מתאים למשקלו של הילד ולגובהו, מומלץ להעביר את הפעוט לבוסטר.
כיום ניתן לרכוש דגמים חדשים של כיסא בטיחות משולב בבוסטר, דגמים אלה מצוידים ברצועות פנימיות והם מעין הכלאה של שני מושבי הבטיחות לרכב.
לחצו לצפייה בבוסטרים המומלצים באתר בייבי לאב
עד גיל 3 ועד משקל 18 ק”ג
החוק בארץ מחייב אותנו להושיב ילדים עד גיל 3 בכיסא בטיחות, כמובן שיש להתקין את הכיסא היטב ועל פי הנחיות היצרן.
כיסא בטיחות איכותי כולל מספר חגורות פנימיות כדי לפזר ביעילות את האנרגיה המופעלת על גופו של הפעוט בזמן תאונה וכדי למזער ככל הניתן נזקי גוף בזמן תאונה.
החל מגיל 3 ניתן לרכוש לילד בוסטר עם או ללא גב, על פי החוק בארץ יש להושיב את הילד בבוסטר עד גיל 8 ועד לגובה של 145 ס”מ.
כאשר הילד גבוה מ-145 ס”מ ניתן לוותר על הבוסטר אך יש לחגור את הילד בחגורת הבטיחות של הרכב, חשוב לשים לב שגבו של הילד צמוד למושב הרכב וכי חגורת הכתף מונחת באזור מרכז החזה בעוד חגורת הבטיחות מונחת על אגן הירכיים שלו.
עוברים מכיסא בטיחות לבוסטר
כאשר הילד שלכם שוקל מעל 18 ק”ג וגילו מעל 3 שנים, גם אתם יכולים לרכוש עבורו בוסטר איכותי ממותג מוכר ומוביל.
בנוסף, כאשר כתפיו של הילד גבוהות מחריצי היציאה של רצועות מושב הבטיחות, וכאשר אוזניו של הילד גבוהות מהקצה של גב כיסא הבטיחות, כנראה שהגיע הזמן לעבור לבוסטר.
עם זאת, חשוב להדגיש כי ילדים מתפתחים בקצב שונה, יש ילדים גבוהים שצוברים משקל בשלב התפתחותי מוקדם יחסית בעוד ילדים אחרים נמוכים ומשקלם נמוך מהממוצע לגילם.
לכן, עלינו כהורים להפעיל שיקול דעת, ומומלץ לקבל החלטה לעבור מכיסא בטיחות לבוסטר בהתאם לגובה, ולא רק על פי ההנחיות המצוינות בחוק.
בעוד כיסא בטיחות נועד להגן על גופו של הילד בזמן תאונה לבוסטר יש תפקיד אחר – מטרתו לתאם בין ממדיו של הילד לבין חגורת הבטיחות של הרכב, לכן לרוב גם מחירם של הבוסטרים נמוך בהשוואה למחירי כיסאות בטיחות לילדים. חשוב מאוד לזכור שלמרות שבוסטר הוא מוצר זול יותר אין להתפשר בנושא איכות הבוסטר שרוכשים לילד. חשוב לזכור כי גם לבוסטר יש תאריך ייצור והכלל המנחה הוא לא להשתמש בכיסאות בטיחות ובוסטרים שיוצרו לפני למעלה משש שנים או להשתמש במושבי בטיחות שעבר תאונה.
טקסט זה נכתב בחסות רשת חנויות בייבי לאב, רשת החנויות המובילה בארץ להורה ולתינוק. אנו מזמינים אתכם לרכוש בוסטרים בטיחותיים ומומלצים של מיטב המותגים בעיצובים מרהיבים ועם ריפודים הניתנים להסרה ולכביסה במחירים משתלמים. היכנסו לאתר או בואו לבקר אותנו באחד מסניפי הרשת הפזורים ברחבי הארץ.