משכנתא אחרי פשיטת רגל- כל הבדיקות המקדימות

פשיטת רגל איננה תהליך פשוט. לאורך התקופה המורכבת שאדם פושט רגל עובר, חלות על החייב הגבלות רבות אשר מצרות את צעדיו בכל מה שקשור להתנהלות הפיננסית שלו. על אף שכיום מדובר באפיק אנושי בהרבה אשר מקדם שיקום כלכלי, הרי שהמעמד של אדם שעבר פשיטת רגל הוא בעל השלכות רבות. גם לאחר שהאדם מקבל הפטר, הוא תוהה האם בעתיד הוא יוכל לקבל משכנתא מהבנקים בכדי לרכוש דירה. 
בסופו של דבר, כמעט כל אדם שואף בסופו של דבר לרכוש דירה משלו ועבור רכישת דירה לרוב יהיה צורך לקבל הלוואת משכנתא בתוספת להון עצמי של האדם המוקדש עבור מטרה זאת ולכן, אם עברתם תהליך פשיטת רגל בעבר ואתם מעוניינים לקבל משכנתא, כדאי שתיעזרו באנשי מקצוע שיכולים לסייע לכם.
בסופו של דבר חשוב לזכור כי התשובה לשאלה האם אדם שעבר תהליך פשיטת רגל יכול לקבל משכנתא תלויה לא מעט באופי החוב שלו, בזמן שיחלוף מתקופת ההפטר ובקריטריונים רבים אחרים. על אף שמדובר על תהליך מורכב ומוגבל יותר, אם עומדים בכל הקריטריונים בלי יוצא מהכלל ונעזרים בייעוץ משפטי ראוי, ניתן להתאושש בסופו של דבר מפשיטת רגל ולעשות את הצעדים הראשונים לקראת רכישת דירה.

באיזה בנקים ניתן לקבל משכנתא לאחר פשיטת רגל?

כל אחד מהבנקים אשר נמנו בין הנושים בהליך פשיטת רגל של אדם כזה או אחר ונדרשו לוותר על חלק מהחובות במסגרת הסדרים והפטרים לא יאשרו לאדם הלוואת משכנתא או הלוואה מכל סוג אחר. לכן, האפשרות לקבל משכנתא מהבנק תלויה במידה רבה בכמות הגשרים שהאדם שרף. כלומר, ככל שהחובות שלו היו מול יותר בנקים, כך האפשרות לקבל משכנתא מצטמצמות. יתכן שבנקים שבהם לא היו לאדם חובות שלא עמד בהם, יסכימו לבחון את הבקשה שלו. כדאי להגיש בקשה מעין זאת על ידי איש מקצוע שיכול לעשות זאת עבורכם בצורה הטובה ביותר.

מהו שיעור המימון שיידרש מאדם שעבר פשיטת רגל למשכנתא?

ככל שסכום המשכנתא הנדרש יהיה גבוה יותר, כך פוחתים הסיכויים כי הבנק יאשר זאת. הבנקים נרתעים מאוד מפני פושטי רגל ועל כן, הם יאשרו בקשת משכנתא רק כאשר הסיכונים נמוכים יחסית וכאשר התנאים משתלמים במיוחד לו. חשוב מאוד גם להציג יכולת הכנסה טובה ואפילו מעל הממוצע על מנת לספק בטוחות לבנק. חשוב לוודא כי אין חריגות בחשבון או פיגורים בהחזרי הלוואות וכי קיימות הפקדות משכורות קבועות בחשבון. ככל שהאדם מנהל חשבון תקין יותר כך עולים הסיכויים שיאשרו לו משכנתא.

כמה זמן עבר מקבלת ההפטר

ככל שיעבור זמן רב יותר מקבלת ההפטר, תוך התנהלות כלכלית יציבה וטובה, כך עולים הסיכויים שיאשרו את המשכנתא. התקופה המומלצת היא לרוב כ12 חודשים אך ככל שסכום החוב או כמות הנושים גבוהים יותר וכן ככל שנסיבות יצירת החוב בעייתיות יותר, כך מומלץ להמתין זמן רב יותר. בכל מקרה, אין שום אפשרות לקבל משכנתא טרם יימסר הפטר חלוט על ידי הרשויות הרלוונטיות.

במי כדאי לבחור לצורך ליווי בתהליך קבלת משכנתא לאחר פשיטת רגל?

כאמור, מכיוון שמדובר על תהליך מורכב ומסובך הרבה יותר מהליך קבלת משכנתא של אדם רגיל, חשוב מאוד להגיע אליו יחד עם ליווי של אנשי מקצוע מתאימים. כדאי מאוד לבחור בליווי של יועץ משכנתאות מקצועי ומנוסה בתחום משכנתא אחרי פשיטת רגל למסורבים וכן, אם יש צורך גם בעורך דין מקצועי העוסק בתחום שיוכל לסייע לכם. חשוב מאוד שלא לבחור בכל איש מקצוע באשר הוא אלא רק באיש מקצוע שיש לו מוניטין בתחום, ניסיון וותק.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *