מדריך ימי הולדת – יום הולדת מעוצב – עשו זאת בעצמכם ותחסכו

אחרי עשרות הפקות מוצלחות של ימי הולדת והפקות לאירועים שאני עושה לקהל של נשים וזוגות בהריון , אני רוצה לשתף אתכם במדריך ייחודי לעריכת ימי הולדת מעוצבים שיראו יוקרתיים ואיכותיים.
החלטתי לחשוף בפניכם את המידע שיחסוך לכם כסף ויעזור לכם לארגן יומולדת מושקע ומעוצב.
ביום הולדת האחרון של יובל (11), כשהחלטתי שאני עושה לו משהו מעוצב ומושקע מהרגע להרגע, הזמנתי ציוד לימי הולדת מחנות פארטיקול בפתח תקווה שיש שם מבחר עצום של מוצרים מעוצבים לימי הולדת לפי קונספט, מה שהפך לי את החיים להרבה יותר פשוטים.
אחרי מחקר מעמיק ברשת, הגעתי לידי הבנה שפשוט צריך להחליט על קונספט וצבע ולרוץ סביב זה.
אם ממש בא לכם להתפרע ויש לכם זמן, אפשר להזמין מראש מחו”ל אבל תצטרכו להזמין חודש וחצי חודשיים כדי לוודא שהדברים יספיקו להגיע בזמן. אבל אם לא, הנה המדריך לימי הולדת מושקעים.
בכתבה הזו תקבלו טיפים כלליים להפקת ימי הולדת ורעיונות עיצוביים, וגם קישורים לימי הולדת בעיצובים מסוימים לפי נושאים.


קונספט ליום הולדת

הקונספט הוא הכי חשוב. כשאני אומרת קונספט, אני מתכוונת לנושא סביבו תעסוק המסיבה.
בד”כ אפשר לשלב את הפעילות עם מפעיל סביב נושא יום ההולדת. למשל – פיראטים, אבירים, נסיכות, בוב ספוג, נינג’גו, וכל העולה על רוחכם.
ברגע שבחרתם קונספט, מתחילים לעשות חיפוש בגוגל על הנושא באנגלית יחד עם המילים PINTEREST PARTY. ואז עוברים לחיפוש של תמונות.
כבר שם תקבלו מגוון רעיונות לימי הולדת מעוצבים ולשולחנות מושקעים ומעוצבים שאחרי חפירה קטנה ברשת, תוכלו להבין שזה לא כזה מסובך. צריך קצת יצירתיות והכל אפשרי. בפינטרסט תמצאו אלפי רעיונות לעיצוב אירועים וימי הולדת וכל מיני דברים מגניבים שישדרגו את מראה המסיבה שלכם.
לדוגמא חיפוש על Unicorn party Pinterest


צבע לעיצוב האירוע

אחרי שבחרתם את נושא היומולדת, צריך לבחור צבע. אני ממליצה ללכת בד”כ על גוון אחד לכל המסיבה בשילוב של גוון נייטרלי נוסף כמו לבן, אפור או שחור או שילוב של שני צבעים.
למשל, ערכתי לאחותי מסיבת יומולדת בנושא מוזיקה כי היא מוזיקאית, אז הלכתי על קונספט של תוים עם נגיעות של לבן וורוד כי בכל זאת זה היה יום הולדת 16, אבל השחור יצר מראה דרמטי.
לבן שלי ערכתי מסיבת פיראטים בגוונים של אדום-שחור-לבן .
לבן של חברה שלי ערכתי מסיבת נינג’גו בצבעים של אדום-ירוק-כחול-צהוב שלמי שלא יודעת, אלו צבעי הנינג’גו (למי שיש בנים בגילאי 4-7- היא בטח מבינה על מה אני מדברת, להיט היסטרי של בובות לגו שעשו אותן נינג’ות).
בקיצור, כדאי לבחור צבעים שמשתלבים עם הדמויות או הנושא שבחרתם וסביבו לבנות את כל המסיבה.
למשל ורוד\סגול.


מקום האירוע- מקום ליום הולדת – איפה לערוך מסיבת יום הולדת

משום מה, בשנים האחרונות יש איזשהו טרנד של מסיבות יומולדת בג’ימבורי או שאנשים משכירים אולם בכמה מאות שקלים.
מאחר ובשנים האחרונות הבן שלי היה רק בימי הולדת באולמות כאלה ואחרים, היה לי ברור שנעשה לו יומולדת בג’ימבורי כדי לא להתעסק עם הבלגן והילדים שמשתוללים ועם שתי ילדות קטנות אין סיבה שאתחיל לעשות פה בלגן בבית.
אז התחלתי לבדוק ונדהמתי לגלות שהשכרת אולם פשוט תעלה לי בסדר גודל של 400-800 ש”ח והשכרת ג’ימבורי תעלה 1500-2000 ש”ח לא כולל מפעילה ולא כולל כיבוד. עם כל הכבוד ליומולדת של הילד, אני לא רוטשילד. עדיין.
ואז חשבנו והאופציה של לערוך מסיבת יומולדת בבית נראתה פתאום לא כל כך גרועה. בתכלס זה רק 20-30 ילדים, יש לנו סלון מרווח, נכון זה קצת בלגן ולכלוך, אבל מה קרה שנהיינו כאלה מפונקים?
לנו לא עשו ימי הולדת במקלטים קטנים או בבתים פיציים והיה כיף? מישהו זוכר את זה אח”כ? כל השופוני מיותר.
הגעתי למסקנה שעדיף לי להשקיע בעיצוב, במפעילה ובמתנות שישאירו את הילדים עם חוויה כיפית ומיוחדת.
פינינו את כל הסלון למרפסת ולחדרים, ניקינו, פרשנו מחצלת גדולה והסתדרנו יופי. היו 30 ילדים ועוד 15 מבוגרים בערך והיה מקום לכולם.. פרופורציות.


 

איך להכין הזמנה מעוצבת ליום הולדת

את ההזמנה מעצבים בהתאם לקונספט ולצבעים שבחרנו. אתן לכם פוסט בהמשך עם מספר דוגמאות להזמנות שתוכלו להדפיס ולערוך בעצמכם, עם פאוור פוינט או וורד אפשר לערוך הזמנה ממש בקלות.
תוכלו להשתמש למשל באתר canva.com שהוא חינמי ומאפשר לכם לערוך תמונות מטמפלטים, להוסיף כיתוב ויש תבניות מוכנות לכל דבר. רק צריך למצוא תמונת נושא ולהוסיף אותה.


כלי אוכל לאירוע – כלים לאירוע

כשחיפשתי כלי אוכל מעוצבים לבן שלי, נתקלתי במגוון רחב של מחירים.
יש חנויות ייעודיות לכלים חד פעמיים שהן לא תמיד הכי זולות והרבה פעמים בסופר גדול מקומי באזורי תעשיה, תוכלו למצוא את אותם פריטים רק הרבה יותר בזול אבל גם בפארטיקול מצאתי מבחר גדול של מוצרים במחירים אטרקטיביים.
שימו לב לכמויות שאתם קונים, תקנו פי 2 מכמות המשתתפים מבחינת הכלים.
מבחינת אריזות – אריזות חסכון של 100-200 צלחות\כוסות יעלו כמובן הרבה פחות. וגם אם נשאר אח”כ, זה שימושי.
אם תחפשו כלים מעוצבים , אתם תצאו בנזק יקר.
כשעושים יומולדת עם עיצוב שנע סביב קונספט וצבעים מסוימים, פתאום גם הצלחות הלבנות הפשוטות מקבלות שדרוג במראה וגם ככה אף אחד לא שם לב אליהן יותר מדי אז חבל להשקיע.
עדיף לקחת צלחות חד פעמיות קצת יותר חזקות מהדגם הכי פשוט, אני קניתי חבילה של 100 יח’ ב-15 ש”ח.
בחנות אחרת רצו על 25 צלחות שנראו אותו דבר סכום של 12 ש”ח.
תחפשו את המקומות שבהם יצא לכם הכי משתלם, גם אם זה אומר לנסוע עוד כמה דקות לאזורי תעשיה.

מפות חד פעמיות לאירוע

יצא לי לראות מפות חד פעמיות ב6 ש”ח בסופר ליד הבית שלי וב15 ש”ח, לאותה מפה , באחת הרשתות לכלים חד פעמיים ואביזרים למסיבה. אין טעם לשלם יותר!  (מפת אלבד בגודל של 120*180). ואם יש לכם מסיבה גדולה עם כמה שולחנות – תקנו גליל מפה מאלבד, הוא עולה בסביבות 25 ש”ח ל-25 מ’ וזה הרבה יותר משתלם ותמיד יכול לשמש בהמשך לארוחות משפחתיות או בחג.
כשמדובר על שולחן יומולדת, אני אוהבת ליצור מראה דרמטי ולכן בוחרת בצבע בסיס בהיר ועוד צבע של הקונספט שיושב לאורך השולחן ומגיע עד לגובה מטר בערך על הקיר. זה נותן אפקט מרשים ודרמטי לעיצוב וככה גם לא הורסים את הקיר כשמדביקים עליו אלמנטים עיצוביים.
 
כלי הגשה – קערות, מגשים וכד’ – תעשו לעצמכם טובה, תקנו חד פעמי. מגשים – יש מגשי קרטון בציפוי אלומיניות שנראים מעולה וגם עבים ויציבים. במידה ואתם נוהגים לארח הרבה, אפשר להשקיע קצת יותר ולקנות כלי הגשה מפלסטיק שהם מאוד עמידים ואיכותיים ונראים טוב ויוכלו לשמש אתכם לשימוש חוזר. העלות שלהם היא בסביבות ה-10-20 לפריט. אני אוהבת אותם ויש לי די הרבה כאלה שמשמשים אותי גם באירועים וגם בבית.


עיצוב האירוע – קישוטים ליום הולדת

אחרי שבחרתם צבע ונושא, אפשר לגשת למלאכה, לעשות חיפוש על FREE PRINTABLES ולמשל PINK PARTY THEME ואז לעבור שוב לחיפוש התמונות, ותקבלו מגוון תוצאות חיפוש שאת חלקן תוכלו להדפיס במדפסת ביתית, או אם יש לכם יכולות גרפיות לפוטושופ או אפילו פאוור פוינט, אפשר להכין לבד ולהדפיס עם מדפסת צבעונית ביתית אפילו על DRAFT, זה נראה ממש טוב אח”כ.
או שפשוט תוכלו ללכת על האופציה הנוחה והפשוטה יותר ולהזמין ערכות מוכנות של ימי הולדת עם כל האקססוריז.
לדוגמא בפארטיקול :

עיצוב מסיבת קיץ פארטיקול

בקישוטים אני מתכוונת ל:
שרשרת דגלים, דגלונים לעוגות, קאפקייקס, כוסות לקאפקייקס, באנרים לכוסות ולבקבוקי שתיה, פתקיות עם שם האוכל, טופרים לקאפקייקס  (עיגולים על מקל), קונפטי ופריטים דקורטיביים לשים על השולחנות.


עוגה ליום הולדת :

במקום עוגת יום הולדת סטנדרטית, תוכלו פשוט להכין קאפקייקס – כיבוד חובה בכל מסיבה מעוצבת, או להכין עוגת שוקולד רגילה עם סוכריות, שזה מה שילדים הכי אוהבים, אבל אל תוותרו על הקאפקייקס, הם נותנים מראה עשיר ומיוחד לכל השולחן.
המילה “קאפקייקס” מפחידה הרבה חברות שלי אבל כשמנסים ועושים, מבינים שזו עוגה בחושה פשוטה , שעליה שמים קצפת עם צנתר וזהו. כמו עוגה אישית.
אני מצרפת לכם את המתכון שלי לקאפקייקס שיוצאים טעימים ואוריריים. מומלץ להכין יום לפני או באותו היום ולשמור מכוסה. כאן תוכלו למצוא קישורים למגוון תבניות סיליקון לאפיה ולשוקולדים ב2-3$ כולל משלוח להזמנה מחו”ל. אני הזמנתי ומשתמשת והם מעולים ובארץ תבנית כזו עולה בין 30-100 ש”ח.

מתכון לקאפקייקס – לכמות של 24 קאפקייקס:

4 ביצים
כוס סוכר
2 כוסות קמח תופח
אבקת אפיה
תמצית וניל
חצי כוס שמן
גביע יוגורט\אשל\שמנת

הוראות הכנה:
מקציפים את הביצים (בלי להפריד) עד לקבלת בלילה אחידה, בהירה ותפוחה. מוסיפים בהדרגה סוכר עד שמתערבב ביחד עם הכל. מוסיפים בהדרגה את יתר החומרים ומקציפים רק עד שהכל מתערבב והופך לבלילה אחידה.
לאחר מכן אפשר להוסיף תוספות לבחירתכם, עדיף עם מרית בערבוב קל ידני:
שוקולד למריחה
שוקולד צ’יפס
שוקולד לבן (פתיתים)
2 כפות ריבה\רסק אוכמניות
ריבת חלב
שוקולית (אחלה בשביל עוגת שוקולד)
וכל העולה על רוחכם..
 
יוצקים את הבלילה לתבנית קאפקייקס ל-3/4 מהגובה ואופים בחום של 180 מעלות ל-15-20 דקות עד שהקאפקייקס נהיים זהובים ואפויים באמצע.
לאחר מכן יוצקים מעל קצפת עם צנתר והרי לכם קאפקייקס.
לגבי צנתר – מומלץ להשקיע קצת ולקנות צנתר מתכת. זה הבדל של שמים וארץ לעומת צנתר מפלסטיק! אפשר למצוא בחנויות לכלי בית צנתרים ב-5-10 ש”ח.


קייק פופס ליום הולדת

קייק פופס הם כדורי שוקולד, שהם קצת יותר דחוסים, ואפשר להקפיא אותם, לצפות ולהגיש אותם כמו סוכריה על מקל.
הם טעימים במיוחד עם ציפוי שוקולד לבן או שחור והם נראים אלגנטיים ומשדרגים כל שולחן כיבוד!
תוכלו למצוא כאן מתכון לקייק פופס ולהכין בעצמכם.


שקיות הפתעה ליום הולדת

בסוף היום הולדת נהוג לחלק שקיות הפתעה עם מתנות קטנות לילדים וחטיפים.
המלצה שלי – לכו לאחד מסניפי אושר עד ותוכלו למצוא מגוון מארזים של שקיות הפתעה בין 5-15 ש”ח עם כמות יפה ביותר של חטיפים וממתקים עם הפתעה לילדים, זה יחסוך לכם המון!


פיניאטה

אחד הלהיטים החמים של ימי הולדת בשנים האחרונות – ייבוא מחו”ל של הקונספט שעבד יפה גם על הקהל הישראלי.
לוקחים חיה גדולה מקרטון עם קישוטים, ממלאים אותה בממתקים והפתעות קטנות, תולים את הפיניאטה על חבל מהתקרה, מכסים לילד את העיניים ונותנים לו מקל שאיתו הוא אמור להכות בחיה עד שהיא מתפרקת ואז כל הממתקים נופלים למטה!
הנה דוגמאות לפיניאטה באתר פארטיקול:


כיבוד ליום הולדת

ובכן, חטיפים – ביסלי, במבה, פופקורן, ממתקים, סוכריות, מומלץ ללכת לסופרים כמו אושר עד, רמי לוי, ולקנות חבילות גדולות שיחסכו לכם כסף. תוכלו להכין פופקורן בעצמכם, העלות היא שקלים בודדים לכמה קערות.
רק קחו בחשבון מבחינת פופקורן – זה מאוד מלכלך ומגיע לכל מקום ונמעך, אז אם האירוע שלכם בבית, תחשבו היטב עד כמה אתם ערוכים נפשית ופיזית לבלגן.


אוכל ביום הולדת

אני מודה שיש לי לפעמים געגועים לימים שבהם חילקו בימי הולדת פיתה עם חומוס ומלפפון חמוץ או פיתה עם נקניק.
איכשהו במהלך השנים האחרונות הסטנדרט הפך להיות פיצה או נקניקיה בלחמניה – משהו שהוא קצת יותר מורכב לוגיסטית.
אני בעד להחזיר את הנוסטלגיה חזרה ולהרגיל את הילדים שלנו לאכול פיתה עם חומוס או נקניק או שוקולד. בינינו – זה טעים!
ובמידה ואתם מאלו שהולכים עם הזרם – קונים מראש לחמניות לנקניקיות ומארז נקניקיות של 50 יח’, מבשלים אותן במים כחצי שעה על אש נמוכה, מוסיפים קצת קטשופ ומגישים לילדים.
או – שאפשר להזמין פיצות מפיצריה או לקנות פיצות עגולות אישיות או להכין מגשי פיצה גדולים ולחתוך לקוביות. קחו בחשבון עדי גיל 8 – משולש פיצה לילד. מעבר – לפעמים שניים.


לסיכום,
הפקת יום הולדת יכולה להיות קלה ביותר אם אתם עושים לעצמכם חיים קלים ומזמינים את רוב הדברים ממקום אחד.
אפשר גם לחסוך הרבה בהכנת הכיבוד בעצמנו ועם קצת אביזרים ויצירתיות, תוכלו ליצור יום הולדת מושקע, מאובזר ומעוצב בקלות בעצמכם!
אני ממליצה לכם להכנס לאתר פארטיקול  כדי לקבל עוד רעיונות לימי הולדת ואביזרים ויש שם המון דוגמאות לימי הולדת ואירועים מעוצבים.
בהצלחה!
 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *