מבחן השוואה וספיגה – חיתולי Pampers Premium מול Huggies כותנה אורגנית במידת NB לתינוקות קטנטנים

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

חיתולי פמפרס (מימין) מול האגיס (משמאל)

חיתולי פמפרס פרימיום החדשים לעומת חיתולי האגיס אורגניק עם הכותנה.
מיה ונוגה נולדו במשקלים די קטנים. השתחחרנו מבית החולים כשמיה שוקלת 2 קילו ונוגה 2.5 ק”ג בלבד. מיה נראית כמו רבע עוף.
גם יובל שלי נולד במשקל 2 ק”ג, אבל הוא היה קצת יותר נמוך, 10 ס”מ פחות בגובה ולכן היה מעט יותר מלא בבטן אבל גם איתו נתקלתי
בבעיית החיתולים שלא יושבים כל כך טוב וכמו שצריך.
כשאנחנו מחתלים אותן, זה תוך כדי הקיפול של החלק הקדמי של החיתול כדי שזה יתאים ואיכשהו יעטוף אותן וישב כמו שצריך.
למרות שעדיין זה לא “כמו שצריך.
נוצר לבנות מעין שק כזה באזור של הטוסיק שאינו צמוד מספיק לגוף וברגליים צריך לשים לב שהחיתול לא לוחץ להן יותר מדי בירכיים כי הגומי צר. לא ברור לפי איזה מודל של תינוקות ייצרו את החיתולים הללו, אבל לפגים ותינוקות קטנים הם לא ממש מתאימים.
הבעיה קיימת גם בפמפרס וגם בהאגיס.
[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
מיה (קצת יותר מ2 קילו) עם חיתול של האגיס מידה 1

ספיגה
בילד שני מחליפים חיתול בתדירות יותר נמוכה. שמעתי את זה מחברות שלי וצחקתי ועכשיו אני רואה שאנחנו לא רצים כל 3 שעות להחליף חיתול ואם זה רק מעט פיפי אז בקטנה, אפשר לסחוב עוד שעה-שעתיים. כשתהיו שם תבינו.
גם בפמפרס וגם בהאגיס ניכרה יכולת ספיגה מוצלחת  לאחר 5-6 שעות של חיתול מלא. הבנות נשארו יבשות.
לחיתול החדש של פמפרס יש לטענתם פטנט שהופך את החיתול לדק יותר ופחות “מפוצץ” אבל כשהחיתול היה מלא אחרי 5-6 שעות עדיין היתה לו “בטן”. אחרי  3 שעות הפמפרס אכן היו מעט “שטוחים” יותר לעומת ההאגיס אבל כשהחיתול היה ממש מפוצץ לא הורגש הבדל ניכר.
יתרון שיש לחיתולי פמפרס על פני האגיס הוא רשת שתופסת את הקקי ומרחיקה את החיתול והקקי מהגוף של התינוק כך שהעור שלו בא פחות במגע עם הלכלוך וכשמסירים את החיתול רואים את זה בצורה ניכרת.
גזרה
האמת שחיתולי פמפרס יושבים קצת יותר טוב על תינוקות קטנטנים ופגים  מאשר ההאגיס. אולי זה בשל גמישות רבה יותר של החיתול. יחד עם זאת אני יודעת מניסיון עם הבן שלי שהרבה פעמים מדובר בעניין של מבנה גוף .
יש לי חברות שעם השנים העדיפו חברה כזו או אחרת כי זה מה שהיה סופג אצלן הכי טוב וכשאצלנו למשל הפמפרס אקטיב (הכחול) היו היחידים שעמדו גם בפני 300 CC של שתיה בלילה של 12 שעות וחיתול מפוצץ בבוקר וילד שקם יבש לחלוטין והאגיס היו גורמים לו לקום רטוב, אצל חברות שלי זה היה ההיפך, אז אני חושבת שקשה לקבוע מסקנות אחידות בנושא.
ריח
לחיתולי פמפרס יש בעיה של ריח מוזר מהחיתול כאשר יש בו פיפי. כמה פעמים היינו בטוחים שהבנות עשו קקי כי הריח היה כל כך חריף ונורא כשהיה רק פיפי.
עם האגיס יותר קל לזהות ריחות “חריגים” של קקי.
מרקם החיתול
לחיתולי פמפרס כפי שציינתי יש רשת שמפרידה והחיתול מאוד גמיש ורך ומתאים את עצמו לגוף התינוק בקלות.
חיתולי האגיס בעלי מרקם נעים  ורך של כותנה בחלק הפנימי שלהם.
בשני המקרים לא נצפו גירויים מיוחדים.
[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
מיה עם חיתול של פמפרס NB

מחיר
המחיר הרשמי של פמפרס והאגיס נע בסביבות ה70 ש”ח לחבילה, אבל היום אפשר למצוא שלל מבצעים ברשתות השיווק והפארמים השונות. אני אישית מאלה שמחפשים מבצעים וכשיש אותם אני קונה בסטוקים כך שיוצאת לי עלות של חבילה בין 40-50 ש”ח.
לסיכום, טרם החלטתי מה באמת עדיף, חיתול שיושב יותר טוב ועם ריח לוואי או חיתול שקצת פחות נוח מבחינת גזרה אבל בלי ריחות.
חבל שחברות החיתולים לא מתייחסות ברצינות מספיקה לנושא הפגים. כיום אחוז גדול מהלידות מסתיים בתינוקות ששוקלים פחות מ2.5 ק”ג, וצריך למצוא עבורם פתרון.
אני אמשיך לבדוק חיתולים נוספים עד שנמצא את החיתול שיעבוד אצלנו הכי טוב..
חשוב לי לסייג ולומר שזוהי התרשמותי האישית והלא מקצועית מהחיתולים על סמך הניסיון שלנו עם החיתולים.[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]


Response (9)
  1. מירב פברואר 8, 2012

    ב”מבחן השוואה” פרטי שאני ערכתי, מצאתי שפמפרס עדיפים. הבת שלי יונקת (כיום בת 5 חודשים), ולכן היציאות שלה היו מאוד מאוד רכות, והרבה פעמים נזלו החוצה (ולא משנה כמה נזהרנו). בהאגיס הנזילות היו הרבה יותר מאסיביות, כלומר החיתול פחות אטום. נכון שלפמפרס יש ריח שמחריף עם כל יציאה, אבל לומדים לזהות את הריחות לצערי.. מסכימה שלענין הספיגה אין הבדלים, והגזרה אכן טובה יותר בפמפרס. כך שבסופו של דבר- העדפנו ריח פחות טוב (או יותר רע..) על פני בגדים מתלכלכים. ושיהיה במזל!!

  2. שרון פברואר 18, 2012

    מניסיון קצת של חודש וחצי דווקא מצאתי כי האגיס יושבים על הגוף בצורה טובה יותר מפמפרס. לבן שלי יש רגליים ארוכות ורזות כך שהוא לא ממלא את החיתול. החיתול של האגיס יושב עליו באזור זה בצורה צמודה יותר כך שהפיפי והקקי לא בורחים. זאת בניגוד לפמפרס במשום מה הגזרה שלהם רחבה יותר וכמעט תמיד היה בורח קצת פיפי לבגדים.

  3. רקפת פברואר 19, 2012

    אני משתמשת בהאגיס כי אני הרבה יותר מרוצה מהמדבקות הרחבות שלהם מאשר מהמדבקות הקטנות של פמפרס.

  4. הילה מרץ 2, 2012

    צרכניות יקרות, לא אגיס ולא פמפרס. כנסו לאתר “לחתל בטיבעיות” טיטולים אורגנים , ללא ריח, לא עושים פריחה(אפילו לא צריך להשתמש במשחה!), מגיעים במגוון גדלים, יושבים טוב וסופגים לא פחות טוב מה”שמות הגדולים”.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *