לפי מה נקבע גיל ההריון המדויק?

2

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

שק הריון עם 2 עוברים

אצל מרבית הנשים הביוץ מתרחש כ-14 יום לאחר תחילת הווסת (הדימום).

מאחר וכל גוף פועל אחרת ובאופן אינדיבידואלי, מועד הביוץ יכול להתרחש אפילו ביום ה-8 לווסת במקרים חריגים ועד היום ה-30 ואף יותר מכך.

לא כולן יודעות מהו מועד הביוץ המדויק שלהן כך שבמקרים רבים שבהם נקלט הריון, לא תמיד גיל ההריון מותאם למועד הווסת האחרון.

יצא לי להתקל במקרים רבים בהם נשים מגיעות לרופא לבדיקת אולטראסאונד לדופק בשבוע 6-8 ונמצא שגיל העובר\שק הריון תואם לשבוע, שבועיים ולעיתים אפילו שלושה פחות מגיל ההריון המשוער על פי מועד הווסת.

רובנו נקלטות באופן ספונטני, בלי לבדוק ביוץ, בלי לתזמן, ולכן נוצר מצב שהוא קצת מלחיץ לפעמים.

 

יחד עם זאת, לרוב, אכן מדובר בביוץ מאוחר ובמקרים שכאלה – כאשר רואים אפילו רק שק הריון, רצוי להמתין עוד שבוע נוסף ולבדוק בשנית ואז מתברר שהביוץ התרחש מאוחר וגיל ההריון צעיר משחשבנו.

מדידת האולטראסאונד לעיתים יכולה להראות סטיה בגיל העובר וגיל ההריון, אך בדרך כלל גיל ההריון המשוער נקבע ע”פ האולטראסאונד שבו נצפה דופק לעובר.

אצל עוברים בין השבוע ה-6 ל-9, לרוב סטיית המדידה נעה בין 3-6 ימים כי העובר מאוד קטן. כאשר באים למדוד גודל עובר בגיל הריון מתקדם יותר, ניתן לצפות בפערים של עד 10 ימים למעלה או למטה. כך שאם יצא שאתן יודעות למשל שאתן בשבוע 11 ובמדידה העובר נצפה כמתאים לשבוע 10 או 12, זה עדיין תקין בטווח הנורמה.

כמובן שיש לעקוב ולראות שיש מגמה של המשך גדילה תקין ועקבי אך לרוב זה תלוי במודד, במיומנותו ובאיכות מכשור האולטראסאונד.

אצלי למשל בשבוע 5 שהתאים לשבוע 8 נצפה שק הריון ריק. הרופאים במקרים שכאלה נוטים להלחיץ קצת ולשדר פסימיות.

לאחר 5 ימים נצפה שק הריון שמתאים לגודל של שבוע 5+5, והיה נראה שיש בפנים תוכן לא ברור שמתאים לעובר ושק חלמון. הבדיקה הזו בוצעה במכשיר האולטראסאונד של הרופא שהוא קצת מיושן ולא באיכות הכי טובה שיש.

3 ימים לאחר מכן הלכתי לבדוק שוב (כי לא הייתי רגועה אחרי 2 הפלות) והפעם במכון אולטראסאונד של הקופה שיש בו מכשור מתקדם, והטכנאית ראתה שק הריון שמתאים לשבוע 6+1 ובתוכו 2 עוברים עם דופק עם 2 שקי חלמון. בפועל לפי מועד הווסת הייתי כבר בשבוע 9 והרופא שלי לא היה אופטימי במיוחד , אבל היום 2 העוברים האלה הם תאומות מתוקות וזהות בנות 6 חודשים שמתפתחות יפה.

לכן, יש לשמור על אופטימיות, לחשוב חיובי ולהמתין בסבלנות לפני שקופצים למסקנות.

בהצלחה!

בד”כ[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]