כמה עולה לגדל תינוק?

זוגות רבים ששוקלים להכנס להריון תוהים כמה עולה באמת לגדל תינוק.
כשמדובר בילד ראשון, אז לא תמיד יודעים לקראת מה נכנסים וכמה זה יעלה ולא לוקחים בחשבון הצאות רבות שיש בשנה הראשונה.
אנסה לעשות קצת סדר ואני מקווה שאני אזכור את רוב הדברים.
חשוב לדעת איזה הוצאות עומדות לפניכם, מהן האופציות לחסכון והיכן ואיך מתנהלים בצורה נכונה לקראת הגעתו של התינוק.

ציוד ראשוני לתינוק

הקניה הראשונה בד”כ עשויה לעלות לכם לא מעט כסף. לגבי ריהוט – מומלץ לקנות דגם פשוט ולא מעוצב של מיטה ושידה, שיהיו פרקטיים ונוחים לאחסון. במידה ותקחו מראש שידה ברוחב של 110 ס”מ ומעלה ובעומק של 60 ס”מ ומעלה, תוכלו להשתמש בה לאחסון הבגדים גם עד גיל 3 ואף יותר והיא תחסוך לכם מקום של ארון בחדר הילדים .
הקניה הראשונה לתינוק עולה בממוצע בסביבות ה-3000-5000 ש”ח , תלוי איפה קונים, כמה קונים ועד כמה התפרעתם עם העגלה..
אנו ממליצים לערוך סקר שוק מקיף ולבדוק במספר מקומות ולהשאיל מה שאפשר  מחברים או משפחה.
עגלה – העגלה הכי יקרה היא לא בהכרח העגלה הכי טובה. כיום יש בשוק מגוון רחב של עגלות תינוק , החל מכמה מאות שקלים וכלה בכמה אלפי שקלים. אל תתפרעו, לכו בהתאם לתקציב שלכם. קחו עגלה קלה ופרקטית, בעוד חצי שנה כשהתינוק ישקול 6-7 ק”ג אתם תעדיפו טיולון קל. בחרו מראש עגלה שמשלבת טיולון קל ונוח לתפעול וקיפול. להלן קישור למאמר בנושא איך לבחור עגלה לתינוק.
תוכלו למצוא כאן באתר את מבחן העגלות הגדול שמכיל נתונים על עגלות רבות שיש בשוק, נתונים שנבדקו ונמדדו על ידינו, ומובאים אליכם בצורה אובייקטיבית כדי שתוכלו לבחור את העגלה המתאימה ביותר לכיס ולצרכים שלכם.
סלקל – מומלץ להשאיל מחברים או משפחה, לרוב הוא ישמש אתכם רק לחצי השנה הראשונה ולאחר מכן תצטרכו לעבור לכסא בטיחות.

הוצאות שוטפות

זה מתחיל מטיטולים – אנחנו היינו רק עם פמפרס כי עם כל טיטול אחר וניסינו את כולם, היו לו בריחות של פיפי או קקי. היינו קונים בד”כ 4 חבילות במבצעים של 2 ב100 אחת לחודש בד”כ ולפעמים יותר. אצלי הוא היה משתין בכמויות..
לגבי סימילאק– השתמשנו בסימילאק טופ עד לגיל שנה ואח”כ עברנו לאיזומיל שזה יותר יקר בסביבות גיל שנה. בממוצע הלך לנו בחודש מגיל 3 חודשים בסביבות ה-700-800 ש”ח כי הילד שלי היה אוכל הרבה (מגיל 3 חודשים 180 CC +דייסה) ורק בסביבות גיל שנתיים וחצי הוא נגמל מטיטולים ועד היום כשהוא כמעט בן 3 הוא אוכל 2 בקבוקי דייסה ביום, בבוקר ובערב. (הוא לא אוכל פירות וירקות וככה לפחות יש לו השלמה של הויטמינים).
ביגוד – כל 3-4 חודשים אנחנו מוציאים בסביבות ה-300-500 ש”ח וזה כי אני קונה לו מלתחה במחירים זולים ממחסני אופנה למיניהם. אחת ל.. משקיעה בבגד “יקר” יותר מפוקס או מקדס , משתדלת שזה יהיה בסוף עונה. הגעתי למסקנה שבגדים ליום יום עדיף לקנות כהים ובזול כי גם ככה הם מתמלאים בכתמים ונהרסים אח”כ בגן וגם בתקופה שבה הם זוחלים מגיל חצי שנה ואילך.
בקניה הראשונית קונים כמות גדולה של בגדים, שחלקם יספיקו לכם לעוד מספר חודשים וחלקם יהיו קטנים תוך חודש חודשיים.
ציוד – יש תרופות, מכשיר אינהלציה שנאלצנו לקנות, תכשירים נגד יתושים, סבון, תחליב ושמפו, משחות, מגבונים, בערך הוצאה ממוצעת של 100 ש”ח להוצאות שוטפות בחודש.
משחקים – כל חודשיים שלושה צריך לחדש להם את מלאי הצעצועים . לגבי ההורים -בהתחלה הם מתלהבים וקונים, אח”כ את מוצאת את עצמך קונה לילד כי הוא פשוט משתעמם ואין לך איך להעסיק אותו ואי אפשר להיות כל היום מחוץ לבית.
צריך טרמפולינה, ואוניברסיטה ובובות ובהמשך משחקי קוביות והתאמה, ואורות וצלילים , ואח”כ כסא אוכל וכסא בטיחות, וההוצאות לא נגמרות.
בשנה השניה מגיעות הנעליים – ואז זה בסביבות ה-150-200 ש”ח לנעלי צעד ראשון, ואז אחרי 3 חודשים צעד שני, ובהמשך עוד צעצועים..

מסגרת לתינוק

מטפלת – תלוי איפה את גרה, אני אישית חושבת שעדיף מסגרת של משפחתון עד 3 ילדים או מטפלת אישית אם יש כסף (בסביבות ה-4-5 אלף ש”ח לחודש בממוצע) כי בגן עם פעוטון ותינוקיה בד”כ הילד שלך ישכב רוב היום לבד. עד גיל שנה הם זקוקים להמון חום ותשומת לב וגם לידיים וסבלנות. למטפלת בתינוקיה עם עוד 10-15 ילדים אין סבלנות לתת יחס שווה לכולם ומי שמשלם את המחיר המאוד כבד זה הילד שלך.
גן– אם את הולכת על גן פרטי טוב המחיר בד”כ בין 2000 ל3000 ש”ח בחודש, תלוי באזור שלך. אצלי הוא מסיים עכשיו שנה בגן פרטי בעלות של 2300 שח ובשנה הבאה הוא ממשיך שם לעוד שנה כי אין על היחס והאכפתיות שהוא מקבל שם ואני הכי רגועה בעולם שדואגים לו.
בקיצור,
עסק לא זול.
ועוד לא הזכרנו את הג’ימבורי אחר הצהריים, את הפעילויות, את ימי החופש הרבים כתוצאה מהמחלות בימי החורף כשהילד בגן, וגם לא את הקייטנה שתשלמו עליה שכר של חודש נוסף במהלך יולי – אוגוסט כדי שתוכלו להמשיך ולשמור על מקום עבודתכם.
אני לא מאלה שאומרים שכל ילד מביא את המזל שלו כי ילד זה המון הוצאות ובמקרים רבים האמא רוצה להשאר עוד חודש- חודשיים שלושה עם הילד בבית אחרי חופשת הלידה כי ה3 חודשים הראשונים עפים ועד שאת מתחילה להנות מהילד זה נגמר. אז זה גם כסף שצריך לקחת בחשבון , שאולי לא תהיה הכנסה. יותר חשוב להיות עם מצב מאוזן בבנק לקראת ילד מאשר לחיות בלחץ ובדוחק כלכלי .
אבל בכל זאת, ילדים זה אושר.
לא מנסה להפחיד אתכם, ההורים לעתיד, רק לעזור לכם לראות לקראת מה אתם הולכים, כי לנו לא היה שמץ של מושג..
אם יש לכן הערות נוספות אתן מוזמנות להוסיף אותן בתגובות.


Response (8)
  1. אבי ורון ספטמבר 12, 2010

    כשאבא שלי היה מספר שהוא חישב את עלות גידול ילד (אני ספציפית) ומצא שהיא כ-180,000$ עד היותי בגיר (גיל 18) אנשים הרימו גבה בחוסר אמון וטענו שהסכום מופרז ולא הגיוני.
    כאשר התבגרתי והגעתי לגיל שהנושא עניין גם אותי, בדקתי מול הגורמים המקצועיים ביותר בעולם לצרכנות.
    בארה”ב ה-Consumer Reports קבע כי ילד שנולד בשנות ה-60 (כמוני) עלותו תהיה 182,857$ (לפי ערך ה-$ כיום) בממוצע עד גיל 17.
    כיום הסכום לנולדים במילניום הנוכחי עלה בכ-20% ל-222,360$
    בבריטניה מחקר מדוקדק דומה מציג מספר מעל 200,000 סטרלינג (מעל 300,000$) שעלה בכ-40% בעשור האחרון!
    צר לי לבשר לכם הורים יקרים (או הורים לעתיד) אבל ילד אינו השקעה כלכלית מוצלחת במיוחד 🙂
    ובנימה פחות מבדחת, אם אין בידכם להבטיח יכולת של כ-4000~3500 ש”ח לחודש בממוצע לשני העשורים הראשונים של חיי כל ילד, אזי הסבירות גבוהה שאתם מכניסים אותו לסטטיסטיקה העגומה של ילדים החיים בחוסר/עוני בישראל.
    אבי, אב ל-3.

  2. מיכל ספטמבר 12, 2010

    גם אני עם פמפרס ועדיין. מחכה שיהונתן ירצה להיגמל. (בן שנתיים ושלושה)
    מזדהה עם כל מילה ושמחה ללמוד כאן על מה את חושבת
    מיכל
    “מילה של אמא”

  3. מירי ספטמבר 14, 2010

    הכל תלוי ברמת הדרישות שלך.
    תינוק יכול לגדול מצויין גם עם עגלה שקיבלת בחינם מגיסתך, או קנית ב-300 ש”ח יד שניה.
    בגדים אפשר לקבל מחברים, או לקנות במקומות זולים. אפשר גם לקנות בגדים קצת יותר גדולים שיספיקו ליותר זמן.
    שידה – אפשר יד שניה או לחלופין לקבל בחינם מאתר ‘אגורה’. כנ”ל לגבי ציוד נוסף.
    משחקים – ילד לא צריך להיות מוצף בצעצועים. הדרך לכך שלא ישתעמם ויוכל להגדיל את טווח הקשב שלו היא לחשוף בפניו בכל כמה ימים צעצועים שונים – ברוטציה. אחרי שבועיים שלושה הצעצועים יעסיקו אותו מחדש.
    לא “צריך” טרמפולינה ואוניברסיטה, ובט שלא צריך את הסוג הכי יקר. צריך לחשוף את הילד למספיק גירויים, אך מי קבע שסט קופסאות איכסון של מטבח לא יכול לעניין ולהעסיק אותו באותה מידה שסט קוביות יוקרתי של שילב יכול? עם קצת יצירתיות תראי איך אפשר ליצור המון צעצועים זולים.
    פיתוח שכלי של הילד לא מצריך דווקא השקעה כספית גדולה, כך גם האושר שלו (על בריאות אני לא מדברת).

  4. יהודה ספטמבר 14, 2010

    אפשר להציג את הדברים בצורה כפי שכתבת, וגם להפחיד כמה הורים או הורים בדרך ולגרום לחשש.
    לדעתי, כל אחד צריך לחשוב עם עצמו מה היה קורה אם בגלל מצב כלכלי הוא לא היה בעולם. אני לא אומר כי אין להתחשב בכך כלל, אולם שזה לא יהיה השיקול המרכזי בכלל. אני אומר זאת כאדם מאמין ואני חושב שראוי שכל אחד יחשוב כך – מי שהביא את החיים לעולם , יביא לו גם את המזון ואת הצרכים.
    בסך הכל – מה נשאר לנו בחיים ומה העיקר אם לא המשפחה. הכסף? אסור לשכוח שהוא רק אמצעי ולא מטרה.
    למעשה – גם מי שאין לו את כל הסכומים שהצעת – אפשר פשוט (לא לכולם נוח בכך ואולי זו הבעיה) להוריד ברמת החיים. כן. לשלם מחיר עבור גידול הילד. לצמצם בהוצאות. מי שמניקה חוסכת את המטרנה. יש מבצעים על הטיטולים. מעון – הנחה של משרד התמ”ת.
    בגדים – יש חנויות יותר זולות (בזארים) ואפשר לקבל מקרובי משפחה. כמובן יש את יד שניה ואתר אגורה, שאנחנו למשל, קיבלנו משם מיטת תינוק במצב ממש טוב.
    כמו כן – יש ביטוח לאומי שמשלם כל חודש כ160 ש”ח. ולאחר הלידה מקבלים מענק של כ-1500 ש”ח..
    אני מאוד מקוה שמשפחה שמביאה ילד לעולם, שהדבר הראשון שיעלה להם בראש לא יהיה “אוי, הנה קיבלנו הוצאה גדולה לכל החיים, מליון שקל עד גיל 18..”
    יהודה.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *