כיצד תכיני את עצמך ללידה בצורה הטובה ביותר?

2

כל אישה בתחילת ההיריון רוצה להעניק לגופה ולעובר את התנאים הטובים ביותר, כבר מהיום הראשון לאחר בדיקת ההיריון החיובית. במאמר זה נסקור את הדרכים הטובות ביותר להתכונן לתשעת החודשים שלפני הלידה המיועדת.

התייעצי עם הרופא וגלי את לוח בדיקות בהריון

תקופת ההיריון מלווה במגוון רחב של בדיקות שנועדו להבטיח כי ההיריון מתקדם בצורה תקינה. כדאי להתחיל לקרוא מדריכים מקוונים לנשים הרות ולגלות אילו בדיקות ממתינות לך. כמו כן כדאי לברר בשלב זה אילו זכויות מגיעות לך במסגרת קופת החולים והביטוחים הפרטיים. תוכניות משלימות רבות מציעות בדיקות בהנחה משמעותית או ללא תשלום. 

גלי לבד: מתי התינוק שלך יצא לאוויר העולם?

מסוקרנת מתי סוף סוף תראי את פניו של התינוק? אינך צריכה לדעת באיזה שבוע את נמצאת כיום כדי לחשב מתי יהיה תאריך הלידה המשוער. בנוסף, לא צריך להיות חזק בחשבון או להשתמש בלוח שנה. היום, יש מחשבון הריון מקוון שבו מזינים את התאריך האחרון שבו קבלת את הווסת האחרונה שלך ומיד תוכלי לקבל הערכה של תאריך הלידה. אם את יודעת באיזה שבוע את נמצאת, מחשבון ההריון יוכל להשתמש גם בנתון הזה ולהראות לך הערכה מדויקת יותר לזמן הלידה.

הכיני בגדי היריון מראש

בחודש הראשון והשני עדיין לא ממש רואים שאת בהריון. אך, מסוף החודש השני הבטן תתחיל לתפוח והבגדים ירגישו הדוקים מאד. כדאי כבר מראש להתכונן עם בגדי הריון מתאימים. תוכלי לבחור בשמלות נוחות עם רצועות המתאימות לגודל הבטן, במכנסיים שאינם הדוקים מדי ובחולצות שחלקן העליון והתחתון מתרחב לפי הצורך. ישנם מגוון מעצבים שמתמחים בבגדי היריון, ואם את חובבת מותגים זה הזמן לגלות אותם.

הצטרפי לקבוצות של אימהות ברשתות החברתיות

אין כמו תמיכה של נשים אחרות בהריון שיכולות לספר על ההתנסות שלהן ולסייע בשאלות שונות. ברשתות החברתיות תוכלי למצוא מגוון קבוצות שכוללות מידע מעניין בתחומי לייף סטייל הקשורים להריון. את המידע הרפואי חשוב כמובן לקבל אך ורק מאחות או רופא מומחה, אך טיפים למוצרים שיעזרו לך ליהנות מתנוחה נוחה במיטה או יכינו אותך לכל טרימסטר של ההיריון תוכלי למצוא בקבוצות האלה.

הכיני את חדר התינוק מראש

כאשר התינוק ימלא את חייך יהיה מתיש מאד להתחיל לדאוג לאביזרים השונים בחדר התינוק. לכן, כדאי להכינם מראש. בחרי את המקום שבו ישן, השידה שעליה תחליפי חיתולים והכיני מראש את הבגדים, המשחות והחיתולים שילוו אותך בחודשים הראשונים שאחרי הלידה. זה הזמן גם לצבוע את החדר בצבעים חדשים וליצור את המקום הבטוח המושלם לתינוק. אם את חובבת טכנולוגיה ישנם מגוון אקססוריז לתינוק שאפשר למצוא החל ממחמם בקבוקים חכם ועד למצלמות המסייעות לך לשמור על קשר עין עם התינוק מכל מקום בבית או בעבודה.

קבוצת הכנה ללידה ודולה 

חלק מהנשים מעדיפות לקבל הדרכה לפני הלידה במסגרת של קבוצה. אחרות יבחרו דווקא בדולה –  תומכת לידה שתעזור לך להתכונן ליום המסעיר של הלידה ותלווה אותך גם במהלכה. עוד בחודשים הראשונים של ההריון תוכלי לקרוא המלצות על תומכות לידה ולמצוא את הפרטנרית המושלמת לתהליך. דברי עם בן הזוג שלך וגלי עד כמה הוא מעוניין להיות שותף יחד איתך בהכנה ללידה. כך תוכלי לזכות לתמיכה מכל הכיוונים.

צאי לחופשה

טיפ אחרון לסיום: את עדיין בחודשים הראשונים להיריון? זה הזמן הטוב ביותר לצאת לחופשה בארץ, כאשר את עדיין מסוגלת להתנועע בקלות וליהנות מאטרקציות חדשות. בחרי את הלוקיישן שהכי מתאים וצאי לנופש לפני שאת הופכת לאמא במשרה מלאה.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *