כאבי גב והריון

2

כאבים בגב התחתון הם די נפוצים במהלך ההריון ובמיוחד לאחר השבוע ה-20 שמסמל את מחצית ההריון. הסיבות לכאבי הגב הן רבות וכוללות בין היתר את התרחבות הרחם שלך, שינויים ביציבה בעקבות משיכת הבטן קדימה וגם הורמונים ברמה מוגברת יכולים להוות גורם לכאב גב.

למרבה המזל, יש לא מעט דרכים להקלה טבעית על כאבי גב בהריון, כאשר בראש ובראשונה, עליך לשים לב ליציבה שלך.

לנשים בהריון יש לעיתים נטייה לאמץ עמידה עקומה ולא נכונה עקב התרחבות הבטן. חשוב כאשר את יושבת לתת תמיכה נאותה לגב התחתון, בין אם באמצעות כרית או לוודא שהמתניים יקבלו תמיכה והבטן תהיה רפויה.

את יכולה לשפר את היציבה שלך על ידי פיתוח שרירי האגן וחיזוק שרירי הבטן.

כדי לבצע הטיה וחיזוק של שרירי האגן יש לבצע את הפעולות הבאות:

  • לשכב על הגב בברכיים כפופות לכיוון שלך בזוית של 90 מעלות.
  • ליישר את הרגליים כשהן שטוחות על הרצפה
  • לשכב על הרצפה ולאט לאט ליישר את הגב כך שיהיה שטוח על הרצפה ולהדק את הבטן והישבן בעודך עושה זאת.
  • אחרי 5 שניות כאלה לשחרר ולהרפות את הגוף.
  • לחזור על פעולות אלו 10 פעמים, מספר פעמים ביום.

את יכולה להפחית כאבי גב גם באמצעות שינה על הצד באמצעות כרית הנקה בין הרגליים שתקנה תמיכה לאגן.

חגורת גב שתומכת בבטן גם יכולה לעזור למנוע או להפחית כאבי גב בהריון. חגורת תמיכה עוזרת להרים מעט את הבטן ולתמוך בגב בעת עמידה או הליכה במשך פרקי זמן ארוכים.

טיפול רפלקסולוגי יכול לגרום להקלה משמעותית בכאבי גב, חשוב לפנות למעסה מקצועי שמתמחה בהריון וכמו כן טיפול של דיקור סיני ע”י מומחה יקנה הקלה די מיידית בכאב.

פעילות גופנית יומית יכולה גם לשפר את כאבי גב. הקפידי להקצות מספר דקות ביום למתיחת השרירים . נשים רבות מוצאות טיפול כירופרקטי כמועיל. טיפול כירופרקטי במהלך ההריון יכול לעזור לשמור על מבנה תקין של עמוד השדרה, הסחוס והדיסקיות וליצור איזון ויישור עם האגן.

כאשר מחפשים כירופרקט, חשוב לבדוק את האישורים של הכירופרקט ולוודא שהוא מוסמך לטיפול בנשים בהריון ושיש לו ניסיון בעבודה עם נשים בהריון.

כירופרקט מאומן היטב יוכל ללמד אותך תרגילים ומתיחות שיועילו בהפחתת כאבי גב במהלך ההריון. טיפול כירופרקטי יעיל עשוי גם להפחית את הסיבוכים בלידה ולעזור לגופך להתכונן בצורה נכונה.

בכל מקרה של כאבי גב חריגים, מומלץ לפנות לרופא הנשים להתייעצות על מנת שיפנה אותך לטיפול המתאים .