טיפים להתאמת המטבח למשפחה עם ילדים

המטבח הוא אחד החדרים החשובים ביותר בכל בית, אך באותה המידה גם אחד החדרים שטומן בחובו את הסיכון הרב ביותר. הדבר נכון במיוחד כשמדובר במשפחות עם ילדים קטנים, בהן סכנות כמו פציעה, כוויה או פגיעה מגז, הופכות למשמעותיות יותר כשיש ילדים שמסתובבים במרחב. אז איך נתאים את המטבח למשפחה עם ילדים, ומה נעשה כדי להבטיח את בטיחות האוצרות שלנו? כמה טיפים שחשוב להכיר.

מה מסוכן במטבח?

רוב האנשים לא חושבים על מטבח בתור מרחב מסוכן. אנחנו חושבות לרוב על שיש, כיריים, תנור, מקרר, ועל האוכל הטעים שמכינים במרחב הייחודי והמרכזי הזה. עם זאת, כשאנחנו מגיעות לשלב בו ילדים נכנסים לתמונה, המטבח הופך פתאום לחדר שמרגיש ונראה מסוכן מאוד. פעוטות שזוחלים ועושים צעדים ראשונים יכולים להיתקע בשולחנות נמוכים, ארונות ומגירות, להכניס לפה חומרי ניקיון או רכיבי מזון שעלולים לגרום לחנק, לשחק עם הכיריים והגז…. כל הסיכונים האלה דורשים מאיתנו תכנון נכון והכנה מראש, ובעיצוב של מטבח מודרני בהחלט ישנן אפשרויות איכותיות מאוד של התאמה בטיחותית לילדים.

בתור התחלה – להתקין מעצורים במגירות וארונות

המטבח מורכב מארונות רבים ומגירות אין ספור, ובכל אחד מהם הילד יכול להיתקע עם הראש או לטרוק על האצבע. לכן, חשוב להשקיע בפתרון זול ופשוט להתקנה של מעצורים על ארונות ומגירות המטבח. חלק מהמעצורים הללו מותקנים כרכיב אינטגרלי ממנגנון הפתיחה והסגירה עצמו ומונעים טריקה שלהם מלכתחילה, ואילו חלק אחר ניתן להתקין ידנית על המגירה או הארון. במצב זה, הפתיחה של והסגירה של המגירה או הארון יעצרו לפני טריקה מלאה או פתיחה עוצמתית – מה שיפחית באופן דרסטי את סיכון הפציעה של הילד.

הרחיקו את החומרים והחפצים המסוכנים

פעם בכמה חודשים אנחנו שומעים על מקרה נורא ואיום בו ילד או ילדה שותים בטעות חומר ניקוי כזה או אחר ומובהלים לבית החולים. ואכן, במטבח ממוצע יש לא מעט חומרים כאלה – החל מאקונומיקה ומסירי שומנים וכלה בחומץ ומלח לימון. את כל מה שמהווה סיכון כלשהו, יש לאחסן במקום שאינו בהישג יד של ילדים.

חשוב למנוע מצבים בהם ילד יפגע בראשו מפינה חדה

אין הורה שלא מכיר את המצב בו ילד זוחל או רץ בבית, ונתקע עם הראש או עם חלק אחר בגוף בפינה מחודדת של שולחן קפה או אוכל. לכן, חשוב להתייחס לסיכון הזה מבעוד מועד, ולהתאים את המטבח לילדים גם מבחינת עיגול הפינות והפיכתן לקהות. את זה אפשר לעשות מלכתחילה בעת בחירת הרהיטים, אבל אם אין לכם את התקציב להחליף את כל רהיטי המטבח, ישנם פתרונות שנמצאים יותר בהישג יד. ניתן לפנות לנגר עבור ביצוע העבודה, וניתן גם לקנות כיסויי פלסטיק מעוגלים שמותקנים על גבי פינות השולחן.

כירת אינדוקציה מפחיתה את הסיכון לכוויה ולשריפה

אולי הסיכון הגדול ביותר בכל מטבח הוא הכיריים המחוברים לגז. אלו יכולים להוביל לשריפה כאשר הגז נפתח בצורה לא אחראית, וגם במצבים קלים יותר ומסוכנים פחות, עלולים להוביל לכווייה ופציעה של ילד שמתקרב אליהם יתר על המידה. לכן, אנחנו ממליצים לעבור לכירת אינדוקציה, שמפחיתה באופן דרסטי את הסיכון הזה. ראשית, כירת האינדוקציה לא מחוברת לגז. מעבר לכך, הסיכון לכווייה או שריפה מכירת האינדוקציה שהחום בה מבוסס על מגנטיות ולא על אש בוערת – הוא נמוך בהרבה.
מטבח שמותאם למשפחה עם ילדים הוא מטבח שכל המשפחה נהנית ממנו. אל תשאירו מקום לטעויות וסכנות – השקיעו במטבח שמתאים ומותאם לילדים קטנים ולכל המשפחה.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *