חשיבות בדיקת ליקויי בנייה בבית חדש

b

אם קניתם דירה מקבלן ואתם עומדים להיכנס לבית חדש, הרי שמדובר במאורע משמח ביותר, שמעורר ציפייה רבה. קרוב לוודאי שהשקעתם זמן ומשאבים רבים בדירה החדשה שלכם, הכוללים תכנון ועיצוב של כל חלק בבית, ואתם מצפים לתחילת המגורים בנכס החדש שלכם. 

לפני שאתם עומדים לקבל את המפתח ולעבור לגור בבית החדש, יש פעולה הכרחית ביותר שאתם צריכים לעשות, והיא – בדיקת ליקויי בנייה. נכון, בעולם מושלם היינו מצפים שאיכות הבנייה תהיה מצוינת וכי כל התשתיות הונחו כהלכה והבית החדש נקי מליקויים. אך למרבה הצער, בעולם האמתי הדברים מתנהלים מעט אחרת. הנתונים הסטטיסטיים בענף הבנייה מראים שיש סיכוי די משמעותי שאיכות הבנייה של הבית שלכם לא הייתה מושלמת, וכי קיימים ליקויים מסוימים בבית החדש שאליו אתם עתידים לעבור. 

איזה סוגים של ליקויי בנייה חשוב לאתר

מכיוון שלא מעט קבלנים בישראל אינם מספקים בנייה חדשה ללא תקלות וליקויים כלשהם, את בדיקת הליקויים יש לעשות ברגע שהעבודות מסתיימות, ובתקופה בה לקבלן עדיין יש אחריות על כל ליקוי שיתגלה. יש כמה ליקויים שחשוב במיוחד לבדוק אם הם קיימים, מאחר ומדובר בליקויים שיש להם השלכות בריאותיות וכלכליות, וכמה מהם יכולים להוות סכנה בטיחותית של ממש. 

רשימת הליקויים שחשוב לאתר היא לא קטנה. היא כוללת בדיקה של ליקויים מבניים בשלד הבית, בעיות של איטום ורטיבות, תשתיות האינסטלציה והחשמל, עבודות נגרות וצבע בחלק הפנימי של הבית, וכן בדיקה של החלקים החיצוניים של הבית והחצר, אם יש כזו.

חלק מהליקויים האלה מהווים סכנה של ממש, במידה והם נמצאים בבית החדש. כך, רטיבות פנימית בקירות ובעיות בצנרת יכולים לגרום להצטברות של נוזלים בקירות, לדליפות ובמשך הזמן להופעת כתמי עובש בקירות, מה שמהווה סכנה בריאותית לדרים בבית. 

ליקויים מבניים במרפסות ובחצרות יכולים לגרום לסכנות נוספות, כמו למשל כאשר ישנם מעקות שאינם מחוזקים כהלכה במרפסת – דבר מסוכן מאוד שעלול להוביל לתאונות ולנפילות. ישנן עוד לא מעט דוגמאות לליקויי בנייה שפשוט מוכרחים לאתר כבר בשלבים הראשוניים לאחר סיום הבנייה. במידה והם לא יאותרו בזמן – הם עלולים לגרום לפגיעות בבריאות, להוצאות כלכליות משמעותיות ולצורך לרדוף אחרי הקבלן בניסיון לגרום לו לתקן אותם. 

הסכנות של ליקויי בנייה שלא מאותרים בזמן

כאמור, בדיקת הליקויים היא הכרחית וחשובה מאוד. איש אינו רוצה לעבור לגור בבית חדש ולגלות שיש רטיבות בקירות, שמתפתחת במהרה לכתמי עובש. כך, גם אף אחד לא רוצה לחיות בבית שיש בו סכנות בטיחותיות או בעיות הנדסיות ומבניות. כאשר לא מאתרים ליקויים מהסוג הזה בזמן, הולך ונסגר חלון הזמן שבו ניתן לדרוש מהקבלן לתקן את הליקויים, בטרם הוא יוכל להתנער מהאחריות לכך. רק ביצוע של בדיקת ליקויי בנייה תוכל להבטיח שאם ישנן בעיות בבנייה, הן תתגלינה בזמן וניתן יהיה לדרוש תיקון שלהן. 

איך מבצעים בדיקת ליקויי בנייה?

בדיקת ליקויי בנייה צריכה להתבצע על ידי מהנדס שמתמחה בתחום זה. החברה שתבצע את הבדיקה תשלח לבית שלכם צוות שיבדוק את כל הפרמטרים שחשוב לבדוק, אלה שיכולים להוות סכנה אם לא יטופלו. הבדיקה המקצועית תבחן את התשתיות, את המבנה, את האינסטלציה, את החלקים החיצוניים של הבית ואת איכות העבודה בתוכו. בתום הבדיקה תוכלו לקבל דו”ח מפורט, שחתום על ידי מהנדס בנייה מקצועי. את הדו”ח הזה תוכלו להגיש לקבלן, ובמידה ונמצאו ליקויים המצריכים תיקון – הוא יהיה מחויב לבצע את התיקונים האלה. 

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *