חופש כלכלי – כך תתנהלו נכון כלכלית בחופש הגדול

בחסות לאומי
החופש הגדול הוא אבן שואבת להוצאות ובזבוזים, החל מקייטנות ועד לנופשים, טיולים ופעילויות עם הילדים. אז איך שורדים את הקיץ בהתנהלות כלכלית נכונה? הנה כמה טיפים שכדאי לך לקרוא
בדיקה של המועצה לצרכנות בשנת 2019 גילתה שההוצאות החודשיות בתקופת החופש הגדול מגיעות בממוצע ל-14 אלף שקל למשפחה. הסכום הזה מגלם בתוכו הוצאות על קייטנות, מסעדות, מזון מהיר ובילויים, אבל הוא לא כולל הוצאות רגילות על דיור, רכב, תחזוקת הבית וכן הלאה. אז אם זוכרים שההוצאה הממוצעת למשק בית בישראל היא ממילא 16 אלף שקל בחודש ואז מוסיפים למשוואה את עלות החופש הגדול, מבינים שמדובר על אתגר כלכלי מאוד לא פשוט.
במילים אחרות, את והמשפחה שלך ממש לא היחידים שמסתכלים על הקיץ הקרוב בחרדה כלכלית כנה. למזלך, יש כמה טיפים שהספקנו לאסוף עם השנים ושאותם ניתן לנצל מיידית כדי להתנהל נכון גם בתקופה הכי חמה – ומאתגרת – של השנה:
 

  1. תכנני את התקציב ונהלי אותו

הדרך להתמודד כלכלית היא להתאים את התקציב לאתגר. בחופש הגדול למשל, כ-25% מהתקציב מוקדש לקייטנות. לאחר מכן, עוד רבע מושקע בבילויים, 10% מוקדשים לטיולים, 5% לצמיחה בהרגלי הקניות ו-5% לאוכל בחוץ במקום בבית. כל היתר מתבזבז על נופשים בארץ ובחו”ל, פעילויות עם הילדים וכרטיסי כניסה לאטרקציות. 
התמקדות ספציפית בחודשי הקיץ תעזור לך ולמשפחה לתכנן תקציב רלוונטי. תשכחי כל מה שאת יודעת על שאר חודשי השנה, הגדירי תקציב ברור לחופש ותכנני אותו לפי הוצאות צפויות ובלתי צפויות. 
בנוסף, הכניסי לתקציב אירועים נקודתיים – כמו למשל אירוע משפחתי או אם מחליטים לקחת את הילדים לסרט. זכרי שהוצאות קטנות מצטברות להוצאה גדולה, אז הקדישי סעיף לכל קטגוריה ובעיקר הישארי עם אצבע על הדופק כדי למנוע חריגות בלתי צפויות. 
 

  1. בדקי איזה מקורות מימון עומדים לרשותך

החופש הגדול מעבר לפינה ועכשיו זה בדיוק הזמן לעשות סדר בחשבון הבנק ובהוצאות השוטפות. בדקי למי ועל מה את משלמת, התמקחי עם נציגי החברות על תנאים טובים יותר ואל תשכחי לברר איזה עמלות מיותרות נמצאות בחשבון שלך.
אחרי שתכיני שיעורי בית, תוכלו לקבל מושג טוב יותר על מקורות המימון שעומדים לרשותך. יכול להיות שתגלי שאת צריכה *הלוואה כדי לעבור את החופש בשלום, אז התייחסי אליה כפתרון גישור זמני ובעיקר ודאי שאת יכולה לעמוד בהחזר החודשי – גם עכשיו וגם עוד כמה חודשים קדימה.
 

  1. חפשי הנחות

כל יציאה מהבית כרוכה בהוצאות על אוכל, קניות, חניה, דלק ועוד. ברמה היום יומית, זה אומר שבחופש הגדול כל המשפחה חייבת להתגייס ולצמצם את הבזבוזים. אבל אחרי שמגיעים הביתה בערב וכולם הולכים לישון, את יכולה לעצור רגע ולחפש הנחות לקראת הבילוי הבא.
גלישה קצרה באינטרנט תעזור לך לדעת איפה יש אפשרויות בילוי ללא עלות, לאיזה מועדוני צרכנות צריך להצטרף כדי לקבל הנחות טובות ואיפה יש מבצעים שווים. אם את צריכה עזרה, קיימות גם קבוצות פייסבוק ייעודיות שבהן המידע עובר מהר ובקלות. 
 

  1. עברי לתשלום במזומן

החופש הגדול הוא כאמור גם הזדמנות ולא רק אתגר כלכלי. אם תתמודדי טוב יותר עם תקופה כל כך ארוכה ומתישה, כלכלית ופיזית, תוכלי לפתוח דף חדש גם בהתנהלות הרגילה של משק הבית והתא המשפחתי.
אחד השינויים המומלצים הוא לעבור לתשלום במזומן במקום באשראי. למעט רכישה מוקדמת של כרטיסים מוזלים, מזומן הוא הכלי הכי אפקטיבי לצמצום הוצאות ובזבוזים.
*כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *