המנשאים הכי חמים לקיץ – מבחן השוואת מנשא לתינוק ראש בראש – ERGO Baby  360 OMNI , BABYBJORN One Air ,מנשא líllébaby® COMPLETE™Airflow

מזל טוב, ילדתם בשעה טובה תינוק או שאתם רגע לקראת לידה וכבר שמעתם שאחד הפריטים שהכי כדאי שיהיה לכם זה מנשא לתינוק .
אם אתם לקראת לידה שניה, סביר להניח שכבר יש לכם מנשא מהילד הראשון, ואם עדיין אין לכם, עכשיו זה לגמרי הזמן להצטייד באחד.
אני גידלתי את שלושת הילדים שלי עם מנשאים, התאומות שלי כבר בנות 6 והבן שלי בן 10, כך שבתקופה שבה ילדתי, לא היה היצע כל כך גדול בארץ או מודעות מספיק גדולה לרכישה בחול, ועם שכלולים טכנולוגיים מתקדמים כמו שיש היום שהופכים את השימוש במנשא לתינוק לקל, פשוט ונוח.
גם רמת הפונקציונליות של המנשאים של 2018, היא גבוהה בהרבה עם יכולת התאמה לאותו המנשא לגברים, נשים, ולתינוקות עד פעוטות במשקל 20 קילו.


יתרונות שימוש במנשא

למנשא יש מספר יתרונות והבולט בהם הוא עצם השהות במנשא בטן אל בטן של התינוק כלפי האם, מייצרת אפקט שמרגיע אותו בגלל חום הגוף של האם, הריח, תנועות הנדנוד כאשר האם הולכת שמזכירות לתינוק את התקופה של הרחם וכך קל לו יותר להרגע.
המנשא מחזק את הקשר בין ההורה לתינוק, ויצרני המנשאים הבינו כבר מזמן שמנשא זה לא רק לאמהות, אלא גם לאבות ולכן המנשאים מותאמים למגוון מבני גוף.
יתרון נוסף  שאני לפחות גיליתי הוא שבתקופת הגזים, המנשא הוא מציל חיים, או שפיות. פשוט שמים את התינוק במנשא, הוא מרגיש את ההורה ונרגע, ויוצאים לסיבוב בחוץ שיעשה לשניכם טוב.
גם מבחינת התניידות עם תינוק – מנשא זה פתרון נוח ביותר כשאתן עם תינוק אחד ורוצות לקפוץ לסופר או לקניון או סתם לחברה ואין לכן (או לכם, כן , גם אבות לוקחים את הילדים!) כח להסתרבל עם עגלה, פשוט שמים את הילד במנשא ועושים מה שצריכים בקלות.
בנוסף, אם אתם בשלב מאוחר יותר, יוצאים לטיולים עם הילדים, יש כיום מגוון מנשאים עם בד מנדף זיעה בשילוב רשת אוורירית , ששומרת על התינוק מאוורר, במיוחד בקיץ החם שיש לנו בישראל.
(אני זוכרת שניסינו כמה פעמים ללכת לטיולים עם הילד במנשא שהיה לי ,  וגם אנחנו וגם הוא התבשלנו עם הבד שלא נשם מספיק, וכשאת הולכת בשמש עם משהו עבה ומרופד עליך, תאמינו לי, זה לא נעים!).
 


למה חשוב לשים לב כשבוחרים מנשא?

  • מנשא איכותי של מותג מוכר
    כשבוחרים מנשא חשוב קודם כל לבחור במוצר איכותי, ועדיף של מותג מוכר, עם אישור של תקני בטיחות, מאחר ומוצר איכותי, יחזיק לכם לאורך זמן רב יותר ויוכל גם לעבור לילדים הבאים ולמותגים הגדולים יש תהליך פיתוח ותכנון קפדני המותאם לגוף התינוק ורצוי לבחור במנשא ארגונומי, ומנשא שעומד בתקנים של האגודה למפרק ירך, על מנת לוודא שהפיסוק מופיע בצורה מותאמת במיוחד בתקופה הראשונה של התינוק (רגלי התינוק צריכות להיות מפוסקות).
    הרבה אנשים מתפתים לקנות מנשאים זולים ופשוטים ולחסוך עלויות שבסופו של דבר עולות ביוקר בכל מה שקשור למנשאים. נושא הבטיחות הינו חשוב ביותר ולכן מומלץ לבחור במנשא שהוא מנשא ארגונומי או מנשא מומלץ.


  • אפשרות מגיל לידה עד משקל של 20 קילו
    מומלץ לבחור במנשא שמתאים לתינוק שרק נולד, החל ממשקל לידה ממוצע של 2.5-3 קילו לערך ואילך. נכון שבגיל שנתיים ושלוש הילד כבר אמור ללכת לבד, אבל אם למשל תצאו עם הילד לטיול ארוך בטבע והוא יתעייף, תוכלו תמיד לקחת את המנשא איתכם בתיק ולהוציא אותו במידת הצורך. לפעמים יש ילדים שבגיל שנתיים כבר מגיעים למשקל גבוה, כך שעדיף שהמנשא שלכם יתאים מבחינה ארגונומית לילד שיכול לגדול עם המנשא.
    קחו בחשבון שיש לא מעט מנשאים שטוענים שהם מותאמים עד למשקל של 15 או 20 קילו , אך בפועל, תגלו, שמרבית המנשאים מתחילים להיות לוחצים בסביבות גיל שנה. לכן, כדאי לצפות בסרטונים שצרפנו לכם או לחפש סרטונים על המנשא ביוטיוב או פשוט להגיע לחנות עם ילד בן שנתיים עם חברים, אבל יש כבר אנשים שבדקו את זה עבורכם, אז למה להתאמץ?


  • בד רשת מנדף זיעה
    חשוב לבחור במנשא שיאפשר לכם ולתינוק להנות ממנו גם בימי הקיץ החמים. מומלץ לבחור במנשא שמשולב בבד רשת או בד נושם, היות ופעמים רבות אתם תגלו שהתינוק פשוט יירדם במנשא עליכם כשיהיה עייף, ועדיף שהגוף שלו יהיה מאוורר וכך גם שלכם, אחרת אתם פשוט לא תהנו להשתמש במנשא.
    יחד עם זאת, חשוב שלמנשא תהיה יכולת להקיף את גוף התינוק ולתת לו הגנה מפני רוח\גשם גם בחורף.


  • מחיר המנשא
    עם כל ההוצאות שיש כיום להורים לתינוקות, המחירים של מנשאים בארץ הם די גבוהים ביחס לשוק בחול במרבית המותגים.
    עדיף לבחור מותג איכותי ולחסוך לפעמים כמה מאות שקלים כי למשל במנשאים שסקרנו, ניתן למצוא פערים משמעותיים במחירים כששלושתם באיכות גבוהה.
    או לחילופין, להזמין מנשא מחול ולחסוך לפעמים 30-50% מהמחיר בארץ , מאחר וכשיש תינוק יש המון הוצאות ומניסיון עם ילד שלישי – תחסכו איפה שאפשר אבל בלי להתפשר על האיכות.


  • מנשא שיתמוך בגב שלכם
    הבעיה העיקרית עם מרבית מנשאי הבד הפשוטים היא שהם לא מספקים תמיכה מספקת לגב, במיוחד במשקלים גבוהים יותר.
    נשים אחרי לידה חשופות יותר לכאבי גב בשל העובדה שההריון גורם לבטן למשוך את עמוד השדרה ועצם הזנב קדימה,
    ועד שהכל חוזר למקום, לוקחים כמה חודשים שבהם הגב זקוק לתמיכה יתרה,
    במיוחד אם אתן מסתובבות עם התינוק במנשא כמה שעות בשבוע.
    (למנשא לילי בייבי למשל יש ממש משולש מרופד לתמיכה בגב התחתון וחגורה עבה ומרופדת,
    כך שהמשקל מתחלק גם על האגן ולא רק על הגב והכתפיים).

בסופו של דבר, חשוב לזכור שככל שהמנשא יותר איכותי ופונקציונלי, הוא ישמש אתכם לזמן רב יותר וליותר מילד אחד.
 


ועכשיו, במיוחד לקראת הקיץ הישראלי שבדרך, עשינו השוואה של שלושת המנשאים הכי חמים בשוק בארצות הברית מבד נושם ואוורירי ע”פ מספר פרמטרים חשובים:

  • ERGO Baby  360 Omni Air
  • מנשא LILLEEBABY® COMPLETE™Airflow
  • BABYBJORN Baby Carrier One Air


הפרמטרים שנבדקו בהשוואה בטבלה :


משקל התינוק במנשא

בשלושת המנשאים משקל התינוק מתחיל מ-3.2 קילו בארגו ולילי בייבי, ובבייבי ביורן החל מ-3.5 קילו.
בבייבי ביורן וואן אייר  , המשקל המקסימלי לנשיאה הוא 15 ק”ג ובמנשא לילי בייבי ואומני בייביי אפשר עד 20 קילו.
יחד עם זאת יש לא מעט עדויות וסקירות ברשת של בלוגרים שלפעוטות גדולים בגיל שנה וחצי כבר נהיה קצת צפוף במנשא של הארגו בייבי אז אם יש לכם גנים של גובה או משקל גדול, כדאי אולי לשקול מחדש (תוכלו לראות סרטון סקירה בסוף המאמר).
במנשא לילי בייבי אפשר לשאת תינוקות ופעוטות עד משקל של 20 ק”ג בנוחות וגם בסיקורים רבים ברשת מצויין שהוא מותאם יותר לגילאים גדולים וגם לקטנים החל משלב הניובורן בזכות אפשרות תנוחת הצפרדע והתמיכה הגבוהה לראש.


מספר תנוחות למנשא – מנשא מותאם לניו בורן

מנשא לילי בייבי מציע 6 תנוחות נשיאה לעומת 4 – מנח בו התינוק עם הפנים כלפי ההורה, מנח בו התינוק עם הפנים כלפי חוץ, מנח בו המנשא נמצא על הצד, מנח בו התינוק על גב ההורה, מנח שבו הילד עם הפנים כלפי ההורה כאשר הרגליים עם פישוק רחב.
המנשא הוא ארגונומי ושומר על גב התינוק בצורת C ומגוון המצבים שלו מותאמים לשלבי ההתפתחות השונים של התינוק בצורה שתומכת בו הכי טוב שאפשר.

תנוחות נשיאה מנשא לילי בייבי – קרדיט – אתר פרימיום בייבי

פוזיציות מנשא לילי בייבי, קרדיט לתמונה – אמזון

כמו כן, יש למנשא גם מנח לניובורן – מנח בו התינוק נמצא במנח עובר עם רגלי צפרדע מכונסות כלפי פנים – האופן שבו התינוק מרגיש הכי בטוח כמו ברחם, ולשם כך מגלגלים חיתול או שמיכה דקה ומניחים בתוך המנשא מתחת לישבן שלו, ללא שום צורך במתאם חיצוני.


מנשא בייבי ביורן Baby Bjorn ONE מאפשר 4 תנוחות – מנח בו התינוק עם הפנים כלפי ההורה עם פיסוק צר, מנח בו התינוק עם הפנים כלפי ההורה עם פיסוק רחב, מנח בו התינוק עם הפנים כלפי חוץ ומנח בו התינוק על הגב.
(קרדיט לתמונה – אמזון)

קרדיט תמונה – אמזון

על מנת לשאת תינוק במשקל של עד 5 קילו, יש מעין רוכסן פנימי במנשא שמאפשר להתאים את גובה מנח התינוק ואז אפשר לשאת תינוקות קטנים.


מנשא ארגו בייבי אומני 360 מציע 4 תנוחות  –
מנח בו התינוק עם הפנים כלפי ההורה, מנח בו התינוק עם הפנים כלפי חוץ, מנח בו המנשא נמצא על הצד ומנח בו התינוק על גב ההורה.מנשא ארגונומי שמותאם לתינוק.
במנשא של ERGO BABY OMNI 360 אין צורך במתאם והוא מתאים ממשקל 3.2 קילו ועד 20 קילו בהגדרה.

תנוחות מנשא ארגו בייבי 360 – קרדיט לתמונה – אמזון



 

חגורת מותן ותמיכה מותנית במנשא

בשלושת המנשאים קיימת חגורת מותן עבה עם קליפס חזק ולולאות לרצועת בטחון.
כאשר בוחרים מנשא עדיף לבחור בדגם שכולל קליפס חזק ואיכותי ולא סקוץ’ (כמו למשל במנשא ארגו בייבי), שבגלל סגירה לא ישרה ולא נכונה, עלול לפגוע בבטיחות המנשא ולא להיות מספיק חזק ויציב בשביל לתת תמיכה ראויה להורה ולתינוק.
במנשא של לילי בייבי יש חלק מרופד גדול יותר שתומך באזור עצם הזנב של ההורה, לנוחות מירבית כך שאם אתן סובלות מכאבי גב אחרי הלידה, כאבי גב בגלל אפידורל או בעיות בגב כאלו ואחרות, הוא אמור לתת את המענה האפקטיבי ביותר מבין שלושת המנשאים.

תמיכת הגב במנשא LILLEE BABY – קרדיט לתמונה – אמזון


התאמה למזג אויר חם או קר למנשא, כיסוי של התינוק

שלושת המנשאים מיוצרים מבד כותנה בשילוב עם בד Mesh – בד רשת אוורירי שסופג ומנדף זיעה לאוורור התינוק וההורה במזג אויר חם – דבר די נפוץ במיוחד באקלים הישראלי בימי הקיץ.
במנשא לילי בייבי AIRFLOW יש שטח בד גדול שמכסה את גוף התינוק והוא עשוי מבד רשת שמקנה אוורור לתינוק בימים חמים.
עבור ימי החורף, או ימים קרים, המנשא מגן על גופו של התינוק עם בד רחב יותר ומתאים למעשה לכל עונות השנה.
יתרון נוסף שמצאנו במנשא של לילי בייבי, הוא חגורת בד שתומכת בראש התינוק בצורה משופרת במיוחד בשלב הניובורן, ללא צורך בתמיכה נוספת מצד ההורה.
בנוסף, למנשא LILLEE BABY יש כיס אחסון קטן עם רוכסן קדמי שזה מאוד נוח ויכול להקל על ההורים עם ארנק קטן וכו’.


מנשא ארגו בייבי אומני 360 AIR מבד רשת – קרדיט לתמונה – אמזון

יחד עם זאת, בארגו בייבי, המנשא מותאם בעיקר לימי הקיץ היות ובד הרשת הדק הוא החומר העיקרי ממנו עשוי המנשא, ושטח הכיסוי שלו קטן יחסית.



במנשא בייביביורן יש ריפוד עבה יותר על גוף התינוק כך שהוא יכול להתאים גם לחורף אך הכיסוי שלו די דומה ליתר המנשאים של בייבי ביורן מבחינת שטח הגוף של התינוק.

מנשא בייבי ביורן ONE AIR MESH – תמונה מאמזון


 

הנקה במנשא

באופן עקרוני, בשלושת המנשאים ניתן להניק את התינוק והם גם מיועדים לכך, אך מצאנו את חלקם פחות נוחים.
מצורפים סרטונים מיוטיוב הסוקרים את אופן ההנקה במנשאים :


הנקה במנשא לילי בייבי

המנשא של לילי בייבי מעוצב באופן שבו ניתן לשחק עם הבד הרב שיש למנשא, הוא מתאים גם להנקה של תינוקות בגיל שנה פלוס בנוחות בגלל יכולת ההתארכות של הרצועות והכתפיות ומאפשר להניק בנוחות תינוקות קטנים או גדולים. יש למנשא ברדס הגנה שאפשר פשוט לשים מעל בשביל יותר פרטיות.
הנה סרטון הדגמה :


הנקה במנשא בייבי ביורן :

במנשא בייבי ביורן ההנקה מתבצעת באופן שבו מורידים מעט את התינוק ומוציאים את השד החוצה, מצב שהוא פחות נוח עבור האם היות והיא חייבת לשים איזשהו כיסוי בד, וזה מתאים בעיקר לתינוקות קטנים היות ושטח הכיסוי של המנשא קטן יחסית, קצת פחות נוח אם את בעלת חזה גדול.


הנקה במנשא ארגו בייבי

מנשא ארגו בייבי אומני 360 מאפשר הנקה כמו יתר מנשאי ארגו בייבי ויש תוספת של כיסוי בד לכיסוי ראש התינוק. יחד עם זאת, אם יש לך חזה גדול במיוחד או תינוק גדול מעל לכמה חודשים, זה יכול להיות מאתגר מעט ויותר נוח להניק איתו בחודשים הראשונים.


לסיום – מחיר המנשא – כמה להשקיע במנשא לתינוק?

כפי שכבר הבנתם,מדובר על שלושת המנשאים הכי פופולאריים בארצות הברית ואירופה כרגע וללא ספק מדובר במנשאים איכותיים, ברמה גבוהה, מחומרים איכותיים ועם תמיכה אורטופדית איכותית לילד ולהורה.
המנשאים די דומים מבחינת פונקציונליות עם שדרוגים קלים לטובת מנשא לילי בייבי.
מבחינת מחיר – כמו תמיד, יש הבדל ניכר בין רכישת מנשא בישראל לבין רכישת מנשא בחול, כאשר הפער במחיר על אותו מוצר יכול לפעמים להגיע לעשרות אחוזים, אך גם כאשר מזמינים מחו”ל צריך לקחת בחשבון את פקטור המשלוח והמיסים שיכול להוסיף עוד 18%-50% למחיר עבור מע”מ והופך את הקניה ללא משתלמת.
יחד עם זאת, המנשא של לילי בייבי מציע מוצר איכותי עם יתרונות רבים במחיר יחסית נמוך לעומת השניים האחרים – 130 דולר לעומת 130-200 דולר בחו”ל,  ובאופן מפתיע, המחיר בארץ לא שונה בהרבה והוא נמכר במחיר של 549 ש”ח בלבד – לכל דגמי לילי בייבי ,
לעומת 800 ש”ח לבייבי ביורן ONE ו-1099 ש”ח למנשא ארגו בייבי אוורירי OMNI 360.
לסיכום , אם ניקח בחשבון שמבין שלושת המנשאים לילי בייבי הוא הכי פונקציונלי, ארגונומי וגם במחיר משתלם יותר גם בארץ ובחו”ל, הוא בהחלט מהווה בחירה טובה מבין השלושה, ומותג ישראלי שבוחר לשמור על מחיר בינלאומי גם בארץ – זה בהחלט לא מובן מאליו בשוק של היום וראוי לציון לטובה.
בנוסף, לילי בייבי ובייבי ביורן מספקים הדרכה מלאה אודות תפעול המנשא עם התינוק או עם בובה מיוחדת .
עם כל ההוצאות הנלוות לגידול תינוק, אני בעד לחסוך היכן שאפשר, במיוחד, כשאין צורך להתפשר על איכות.


קישורים לרכישה במחיר הכי נמוך ברשת:

מנשא לילי בייבי – 549 ש”ח באתר בישראל או קישור לרכישה באמזון  – 135$ +דמי משלוח של כ-30$ עם חברת שילוח (בינינו, אין מה להזמין בחו”ל במקרה הזה).
מנשא ארגו בייבי אוורירי – 180 דולר + דמי משלוח של כ-30$ עם חברת שילוח (לא כולל עוד מע”מ ומסים) או באתר בארץ – 1099 ש”ח 
מנשא בייבי ביורן ONE  -מחיר של 130-180$ + 47$ דמי משלוח ומיסים או 800 ש”ח בישראל  


השוואה מנשא ארגו בייבי 360 Ergo Baby לעומת מנשא לילי בייבי קומפליט Lillebaby Complete :

מצורפת סקירה של בלוגרית מחול והשוואה בין מנשא לילי בייבי קומפליט לבין מנשא ארגו 360, תוכלו לקבל פה עוד קצת מידע והדגמה חיה ואובייקטיבית של המנשאים עם ילדים גדולים וקטנים:

*קרדיט לתמונות – אמזון
ט.ל.ח.


Response (3)
  1. […] למבחן השוואת מנשאים לתינוק 2018 לחצו כאן […]

  2. […] הוא ישן לשינה עמוקה ואני יכולה לנוח. תוכלו לקרוא כאן על סקר מנשאים לתינוק שערכנו לאחרונה עם מנשאים שמתאימים מגיל […]

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *