המלצה לספר – מלידה עד גיל שנה – המדריך המלא לאמהות \ הוצאת מטר

הוזמנתי השבוע להשקה של ספר חדש מבית הוצאת מטר – מלידה עד גיל שנה של מור אסאל וענת בר לב אפרתי , עיתונאיות ואמהות.
במהלך האירוע הוצג בפנינו הספר החדש של השתיים והפסיכולוגית דלית בלונדר רון נתנה הרצאה על אמהות ורגשות אשמה, על להיות “אמא טובה” והיא דיברה על האמהות של היום לעומת האמהות של פעם ועל ההבדלים בגישות. היום כל אשה שיולדת מקבלת שלל תגובות מהסביבה והחברה שמערערות למעשה את האמונה שלה בעצמה ובאינסטינקטים שלה בתוך הדבר הזה שנקרא להיות אמא.
הספר, מלידה עד גיל שנה בהוצאת מטר, הוא המדריך הראשון שנכתב בארץ  לאמהות בעברית, המדריך הראשון שהוא לא מדריך מתורגם, כולל מידע עדכני של משרד הבריאות והחוק לגבי אמהות , עבודה, זכויות האמהות, והכל בצורה מקיפה ויסודית, בנימה קלילה ומעניינת, עם מדריך מצולם ועדכני של דברים חשובים כמו איך לשים מנשא בד, איך לקלח את התינוק, איך להחליף, לטפל ועוד. קיבלתי עותק במתנה ועם כל הניסיון שלי מ3.5 שנותי כאמא, מצאתי אותו מרתק עם דברים שלא ידעתי , במיוחד בהיבט הרפואי והבריאותי ויש שם כל מיני עצות מההיבט הנפשי – פסיכולוגי והכל כתוב בצורה קלילה וברורה.
כשאני ילדתי לפני 3 וחצי שנים, קראתי לפני הלידה וגם אחריה את הלוחשת לתינוקות שנותנת יותר עצות פרקטיות וכלים להתנהלות עם התינוק. חלק מהדברים שם התאימו לי מאוד ויישמנו אותם בהצלחה אך כל הזמן שמעתי תגוות שליליות מהסביבה על השיטות שלה למרות שעל יובל הן עבדו נהדר.
קיבלתי במתנה גם ספר שהוא מעין מדריך מגיל לידה עד גיל 5, אבל הוא היה כתוב בצורה כל כך משעממת ומתורגמת שבמקרים רבים לא התאימה לאורח החיים שלנו, כאילו לקחו ספר שנכתב לפני 10 שנים בחו”ל , תרגמו אותו ופרסמו אותו כשחלק גדול מהמידע אינו רלוונטי. הוראות משרד הבריאות משתנות באופן תדיר וב5 שנים האחרונות הן הספיקו להשתנות מספר פעמים בכל הקשור לתזונת תינוקות, מוות בעריסה, שינה, חיסונים ומה לא.
למזלי הרב אמא שלי היתה די צמודה אלי והרגשתי בטוחה לסמוך על מה שהיא אומרת וממליצה, בכל זאת היא גידלה 3 ילדים ויצאנו די בסדר והיא עזרה לי להכנס לפרופורציות ולא להלחץ מדי.
שמחתי לגלות שיש מדריך אחד מקיף שמכיל את כל המידע שאנחנו באמת צריכות , מדריך שבא “בגובה העיניים” ומחזיר לאם הטריה את האמון באינטואיציות שלה, ביכולות שלה להיות אמא, עוזר לה להתחזק ולבטל את רגשות האשם, להבין שלסובבים אותנו תמיד יהיה מה לומר ותמיד יהיו להם הערות בכל מה שקשור לדרך שבה אנחנו מגדלות את התינוק שלנו, והנה פה, נותנים לאמהות את העצות שנבדקו ע”י רופאים, אבל נותנים לך את התחושה שגם אם את מחליטה שמשהו מסוים לא מתאים לך , את עדיין בסדר. זה לא אומר שאת אמא לא טובה.

 

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

דלית בלונדר-רון, מור אסאל וענת בר לב אפרתי עם הספר החדש

אני רוצה לצטט לכן קטע מהפתיחה של הספר :
את הספר הזה כתבנו כי לנו לא היה כזה.
כשכל אחת מאיתנו ילדה בפעם הראשונה, כבר הייתה לה קריירה שהיא אוהבת וביטחון במה שהיא עושה. אבל שום דבר לא באמת הכין אותנו לעולם הזר והמוזר של האימהות: לתובענות של חיי השגרה עם תינוק קטן. לצורך הבלתי פוסק לאזן בין הצרכים שלנו לאלה של השותפים האחרים למשפחה החדשה שיצרנו, ובעיקר להתלבטויות ולהתחבטויות על כל צעד ושעל, ולתחושה שכל החלטה שנקבל בקשר לתינוקות שלנו היא הרת גורל.
כמו הרבה אמהות בדור שלנו, גם אנחנו הכרנו את התיאוריה שלפיה כל מה שצריך זה להיות אמא “מספיק טובה” , אבל גם נחשפנו למחקרים שמדגישים כמה קריטית תקופת החיים הראשונה להתפתחות התינוק. כמו הרבה נשים אחרות, היינו משוכנעות שאפשר להיות גם אמהות וגם להמשיך לפתח קריירה – אבל רק כשנולדו לנו ילדים הבנו כמה זה מסובך ומורכב. ידענו שמותר לנו לבחור : אם להיניק או לא, אם להאריך את חופשת הלידה או לחזור מיד לעבודה, אם להשכיב את התינוק לישון עם אבא ואמא או במיטה משלו, אבל לא תמיד הצלחנו – בתוך העייפות הגדולה ואל מול שפע העצות שקיבלנו מהחברות, מהאמהות שלנו, מהאחיות בטיפת חלב – להבין מהי הדרך הנכונה עבורנו.
מור אסאל וענת בר לב אפרתי התייעצו עם מיטב המומחים בתחום הרפואה, הבריאות, הפסיכולוגיה ועוד על מנת להרכיב מדריך אחד עדכני וידידותי למשתמשת, לאמא הטריה. אני חושבת שהיה לי קל יותר אם היה מדריך כזה בתקופה שילדתי .
המדריך מחולק ל8 פרקים כאשר כל פרק מסמל תקופה, הפרק האחרון הוא מדריך מצולם עם תמונות ויש גם נספח עם כל זכויות האם היולדת. הטקסטים מחולקים לתתי פרקים קצרים, כתובים בשפה ברורה ומובנת וטיפים ודברים חשובים מודגשים בתוך מסגרת ורודה כדי שלא נפספס.
אם יש לכם חברה או אחות שילדה, או אם את לקראת או אחרי לידה ומרגישה קצת חוסר בטחון לגבי מה נכון ומה לא נכון לעשות בטיפול בתינוק, אני ממליצה בחום לרכוש את המדריך המלא לאמהות, אני בטוחה שהוא יעזור לכן ולהם, ספר חובה לכל אמא טריה, וגם לאמהות כמוני, לכשיבוא הילד הראשון.
במיוחד בשבילכן, מצ”ב קישור לרכישת הספר “מלידה עד גיל שנה” במחיר היכרות אטרקטיבי לשבועיים בלבד!

מלידה עד גיל שנה
לעמוד הפייסבוק של הוצאת מטר:
http://www.facebook.com/matar.books?sk=app_6009294086

 

[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

שולחן אחד, הבלוגריות והעיתונאיות המובילות בתחום של הריון , לידה והורות (ריקי כהן, ליאת ורדי בר, אפרת מונשרי גורן ועוד..)

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]