החזרי מס לקראת סוף שנה – מענק עבודה – החזר מביטוח לאומי – מימוש זכויות רפואיות – כל הדרכים לקבלת אלפי שקלים בחזרה מהמדינה לפני שהשנה נגמרת

רגע לפני שהשנה מסתיימת, כדאי לכם לעצור לרגע ולהקדיש כמה דקות למאמר הזה שיכול לארגן לכם כמה מאות או אלפי שקלים בחזרה לחשבון הבנק.
אני מודה שכעצמאית אני בדרך כלל נותנת לרואה חשבון שלי לטפל בכל נושא ההתחשבנות מול הרשויות ולא מעניין אותי יותר מדי, אבל לאחרונה הבנתי בעקבות טיפול בלקוח מתחום הפיננסים שאפשר לקבל הרבה כסף חזרה מהמדינה.
זה נראה ונשמע כמו הליך מורכב ומסובך אבל האמת היא שהיום יש כל כך הרבה חברות שעושות בשבילכם הכל, כך שכל מה שאתם צריכים זה לתת את הסכמתכם, לחתום על טפסים והם כבר רצים , בודקים ומחפשים בשבילכם כספים אבודים בזמן שאתם ממשיכים את חייכם בשגרה.
אחרי שבועיים שלושה תקבלו עדכון לגבי הסכום שמגיע לכם ותוך שבועיים שלושה נוספים, כל הכסף בחשבון שלכם.
ככה פשוט! ואתם לא צריכים לעשות שום דבר בשביל זה!
אני הולכת לסקר בקצרה את ההליכים שאתם יכולים לקבל עליהם החזרים מהמדינה ואיך עושים את זה.


החזרי מס לשכירים או החזרי מס לעצמאים – החזרי מס סוף שנה

במידה ואתם שכירים, עצמאים או אפילו בין עבודות, יש סיכוי גבוה שאתם זכאים להחזרי מס עבור כסף שאתם או המעסיקים שלכם שילמתם לאורך השנים.
חוקי המס והתקנות משתנות באופן תדיר ולא תמיד מנהלי החשבונות יודעים לעשות את כל השינויים הדרושים בעת הדיווח למס הכנסה כך שבמרבית המקרים לאנשים מגיעים כספים שיושבים בקופת המדינה ללא דרישה, וללא ידיעתם כי לצערנו, המדינה לא טורחת לעדכן אנשים שמגיע להם כסף חזרה.
הדרך הכי טובה לקבל החזרי מס, היא לפנות לחברה שמתמחה בתחום.
אתם יכולים לעשות את זה לבד, כדי לחסוך את העמלה שנעה לרוב בין 20-30%, אבל כאשר פונים לחברה גדולה ומקצועית, שזה תחום ההתמחות שלה, הסיכוי שתקבלו את ההחזר המקסימלי שמגיע לכם גבוה יותר.
אני בעצמי ערכתי בעבר החזרי מס מספר פעמים, והיום כשאני קצת יותר בקיאה בנושא, אני מבינה שיש דברים שלא קיבלתי עבורם החזרים, כמו למשל זה שיש לי ילד מאובחן עם ADHD, או בעקבות השינוי בנקודות המס, ואלו כספים שמגיעים לי מהמדינה וחבל שהם לא יהיו ברשותי.
בדקו עכשיו ברשימה עם הפרמטרים המלאים אם אתם עומדים בתנאים לקבלת החזרי מס :
מבחן זכאות להחזרי מס


מענק עבודה לשכירים או מענק עבודה לעצמאים

מענק עבודה הוא עוד דרך של המדינה לעודד אנשים לצאת ולעבוד והוא תקף לשכירים ועצמאיים.
מענק עבודה הוא תוספת הכנסה המשולמת ע”י רשות המסים ישירות לחשבונות הבנק של הזכאים העומדים בקריטריונים הקבועים בחוק.
מטרתו לשפר את מצבם הכלכלי של העובדים ברמות השכר הנמוכות, לצמצם פערים כלכליים-חברתיים ולהוות תמריץ להשתלבותם בשוק העבודה,
זאת על מנת לסייע בשיפור מצבם הכלכלי, בהווה ובעתיד.
 
מעגל הזכאים למענק עבודה הורחב, החל משנת המס 2016 ניתנו הקלות להורים עובדים במשפחות חד הוריות, לעובדים עם מוגבלות ולעצמאים.
להורים עובדים במשפחות חד הוריות הורחב טווח ההכנסה החודשית הממוצעת המזכה, לדוגמא – טווח ההכנסה של הורה במשפחה חד הורית עם שלושה ילדים ומעלה,
הורחב ל: 1,270 – 11,480 ₪.
עובדים עם מוגבלות שנקבע להם שכר מינימום מותאם מכוח “חוק שכר מינימום” יוכלו ליהנות מהמענק גם אם אין להם ילדים,
או שטרם מלאו להם 55 והם ייהנו ממענק גם בשכר גבוה משאר האוכלוסייה.
עצמאים יקבלו החל מהשנה מענק עבודה במועדים זהים לשכירים, בניגוד למצב הקודם שקיבלו את המענק כזיכוי מהמס שלהם בפריסה על פני ארבע שנים.
 

איך מגישים בקשה למענק עבודה

תוכלו קודם כל לבדוק את זכאותכם למענק עבודה כאן , ולהגיש בקשה לקבלת מענק עבודה באתר או באמצעות סניף הדואר הקרוב לביתכם.
תוכלו לקבל מענק עבודה על שנתיים אחורה, ובמידה וזה לא מצליח לכם באתר, פשוט תגשו לדואר עם פנקס צ’קים שמאשר את קיום חשבון הבנק שלכם ופקיד או פקידת הדואר מגישים את הבקשה במערכת.
תנסו. אין לכם מה להפסיד, בין אם אתם שכירים או עצמאיים, מדובר על סכומים של אלפי שקלים


החזר מביטוח לאומי 

במידה ואתם משלמים ביטוח לאומי באופן קבוע והחלפתם מקום עבודה במהלך השנה או במידה ואתם עובדים כשכירים וכעצמאים או בשני מקומות עבודה או גם במידה ויש לכם איזושהי פנסיה או קצבה נוספת, יש סיכוי גבוה שאתם זכאים להחזר מביטוח לאומי.
מומלץ לבחור בגוף מקצועי שיוכל לבדוק זאת עבורכם.


מימוש זכויות רפואיות

במידה וחליתם במחלה כרונית או נפצעתם או שאתם סובלים מנכות כלשהי המפריעה לתפקד ואפילו מהפרעת קשב וריכוז ברמה כזו או אחרת, יש סיכוי גבוה שאתם זכאים לקצבה או סכום כסף מביטוח לאומי.
כולכם בוודאי שמעתם את הפרסומות הרבות של לבנת פורן או זכותי בכל הקשור למימוש זכויות רפואיות אך יש כיום גם אלטרנטיבה באמצעות חברת MI פיננסים שעובדת עם גוף שדואג לכם באופן אישי ואף מקצה עורך דין מטעם החברה שמלווה אתכם ונכנס יחד איתכם לוועדות הרפואיות של ביטוח לאומי שמאוד קשה ומורכב לעבור אותן, וכל זה במחירים אטרקטיביים שמשאירים את רוב הכסף אצלכם ביד.
תוכלו לקרוא מידע נוסף כאןמימוש זכויות רפואיות ביטוח לאומי


לסיכום,
אם הגעתם עד לכאן, ייתכן ומגיעים לכם כספים רבים מהמדינה.
לפעמים מדובר בסכומים של מאות שקלים ולפעמים מדובר על אלפי ואף עשרות אלפי שקלים במידה ואתם בני זוג שעובדים.
את החזרי המס אפשר לעשות עד 6 שנים אחורה וממש עכשיו , רגע לפני סוף השנה האזרחית של 2017, תוכלו לדרוש החזרים החל משנת 2011 רטרואקטיבית!
מהניסיון האישי שלי, אני יודעת שעדיף לפנות לגורם מוסמך ומקצועי שיחסוך לכם זמן, כסף, וידאג לעבור על כל הסעיפים שיכולים לזכות אתכם בהחזרי מס בצורה מקצועית, מהירה ויעילה.
כמו כן, אנשים רבים חוששים שבמידה ויתחילו את הליך החזרים מול מס הכנסה, יתברר בטעות שהם חייבים כסף למדינה, אך אין ממה לחשוש.
כאשר אתם מתחילים תהליך של החזרי מס, יועצי המס מבצעים בדיקה ראשונית שבודקת את הסטטוס שלכם והם מקבלים הערכה לגבי הסכומים להם אתם זכאים או חייבים.
כך שבמידה והם יראו שאתם חייבים למס הכנסה, הם לא ימשיכו בהליך ולא תצטרכו לשלם ברוב המקרים (לעיתים נגבית עמלת פתיחת תיק).
אך בשל כל השינויים הרבים בתקנות המיסוי, רוב האזרחים כן זכאים להחזרי מס.
תוכלו לקבל פרטים נוספים בטלפון : 077-2121997 או לפנות לאתר של MI פיננסים לקבלת מידע נוסף והשארת פרטים, או באמצעות עמוד הפייסבוק של החברה.
המאמר נכתב בשיתוף עם MI פיננסים – שמתמחים במגוון מוצרים פיננסים וביצוע החזרי מס.