גן ילדים עם מצלמות אינטרנט

2

אם היו שואלים אותי לפני חודש האם מצלמות אינטרנט בגן זה חשוב, הייתי אומרת שלדעתי זה סתם מיותר.
היום אני חושבת קצת אחרת.
כשיובל היה בן שנה וחצי, רשמתי אותו לגן שיש בו מצלמות אינטרנט, ומבחינתי אהבתי את הצוות והאוירה בגן וזה היה השיקול שלי.


ביום השלישי שלו בגן, לקחתי את הסיסמא לאינטרנט ונכנסתי לצפות בו.
אני חייבת להודות שזה הוריד לי אבן כבדה מהלב אחרי הגן הקודם שכמעט רשמתי אותו אליו ולא כל כך אהבתי את מה שראיתי מבעד לחריץ בגדר שנגד לחלוטין את אופן ההתנהלות שהגננת הציגה. ג
גם תחושת הבטן שלי איששה את העובדה שלבן שלי לא טוב שם.


אמנם מבחינת הצוות זה פחות נוח שיש מצלמה מאחר והם כל הזמן תחת עין בוחנת , למרות שברוב הגנים המצלמות פתוחות עד השעה 12 בצהריים ולאחר מכן סוגרים אותן.
לי כאמא זה עזר מאוד להכנס מספר פעמים ביום במיוחד בתקופה הראשונית שלו בגן ולצפות בו ולראות שהוא בסדר ולא בוכה, ושגם אם הוא בוכה אז מתיחסים אליו. ראיתי שהוא השתלב לאט לאט, יושב על הגננת כשהוא קצת לא רגוע, משתתף בעבודות יצירה ולעיתים צופה בטלויזיה (אין לי בעיה עם זה כל עוד הוא נהנה ורגוע).
אני חושבת שהעובדה שיש מצלמות גורמת באיזשהו מקום לצוות הגן להתנהג בצורה קצת יותר אכפתית ואחראית ולא לעשות דברים חמורים כגון הכאת הילדים או עוד דברים שנורא בכלל לדמיין אותם בהקשר של תינוקות רכים וחסרי אונים, אך לצערנו בתקופה האחרונה היו מספר מקרים שחשפו התעללות בילדים בגן. במיוחד במקרה של תינוקות רכים זה טוב שההורים יראו אם התינוק שלהם אכן מקבל יחס וכמה שעות ביום הוא יושב בסלקל או שוכב לבדו על שמיכה


יש הטוענים שזה גורם להפרעה בתפקוד ההורים ובעיקר האם מאחר ואם למשל האם תראה שהילד בוכה ולא מתיחסים אליו, זה יכול לגרום לה לתסכול מאחר והיא לא שם, ואז גם נשאלת השאלה מהו מצב תקין ומה לא, תוך התחשבות בצוות הגן שצריך בכל זאת להתפנות ל15-20 ילדים ולא תמיד כולם יכולים לקבל תשומת לב מיידית.
צריך לקחת את העניין בפרופורציה הנכונה, ולהכנס למשל פעם- פעמיים ביום למספר דקות, להציץ שהילד בסדר ולהמשיך בשגרת היום.


לצערנו לא תמיד אפשר לדעת מתי הגננת באמת חמה ומתי היא סתם עושה הצגות , וכאשר הילד קטן ועדיין לא יכול לבטא את עצמו כראוי לא תמיד ההורים שמים לב אם רע לו. אני חושבת שזה נותן סוג של רגיעה.


אני עדיין לא חושבת שזה קריטריון שמהוה שיקול אם לרשום ילד לגן מסוים או לא, אך זה טוב כאשר יש פיקוח ונוכחות של מצלמות כאשר שומרים על הדבר היקר לנו מכל.


מצד שני יש את המתנגדים שטוענים שזו חדירה לפרטיות הגננות, ורוב האנשים לא היו מוכנים לעבוד תחת עינה הבוחנת של המצלמה, אך יש הטוענים כי אדם שאין לו מה להסתיר לא יתנגד לעבוד במקום כזה, במיוחד כאשר מדובר בעבודה עם ילדים רכים, וכך ההורים יכולים להיות רגועים, כי מלבדם גם מנהלת הגן אחראית.
אני יכולה להעיד על עצמי שבשנה הבאה אני רושמת את הילד לגן של קרובת משפחה שבו אין מצלמות, אך אני סומכת עליה ויודעת שבני יהיה בידיים טובות. אלמלא הידיעה שהוא בידיים טובות מתוך היכרות אישית עם הגננת, ייתכן והייתי משאירה אותו לשנה נוספת בגן הנוכחי (יהיה בן שנתיים).


לסיכום אומר שהכי חשוב זה להקשיב לאינסטינקטים האימהיים שלך, לתחושת הבטן, כאשר את נכנסת לגן חדש שימי לב לאוירה שאת קולטת בשניות הראשונות, האם זה מרגיש לך מקום שנעים להכנס אליו? האם רגוע? האם יש המולה ורעש של ילדים? איך הניקיון, ועוד מספר דברים שחשוב לשים לב אליהם.
לשימושך מצב קישורים לרשומות הבאות:
איך לבחור גן
רשימת גני ילדים מומלצים
אתר אינפוגן – מידע לגבי גנים