בחירת גן – זה לא משחק ילדים

בנקודת הזמן בה הילד מגיע לגיל בו אנחנו שולחים אותו לגן, עולות תהיות רבות וחששות. מי תהיה הגננת שתשמור ותשגיח על הילד שלנו במהלך היום? תהיות אלו מעוררות שאלות רבות, מה צריך לבדוק לפני שנחליט על הגן אליו ילך הילד שלנו? איפה כדאי לברר ועל מה חשוב לשים דגש?
 תקופת הזמן בו הילד שלנו בגן עלולה להיות תקופה רוויה במתח ודאגה לשלומו של הילד שלנו ומצבו. האם הוא נהנה? האם הגננת דואגת לכל צרכיו? מה אופי הגן ומי הם הילדים שמשחקים איתו? לכן, טרם נשלח את הילד לגן, מעבר לכך שחשוב לבחור גננת שעברה מסלול הכשרה של לימודי גננות בצורה מקצועית, ישנם פרטים נוספים שכדאי לשים עליהם דגש ולבחון אותם לעומק לפני קבלת ההחלטה הגורלית.
 

הכשרה מקצועית

לאחר שבדקנו את הגנים האופציונאליים בקרבת מקום המגורים שלנו, נבדוק אילו גננות הן המקצועיות ביותר, כלומר, אלו שעברו מסלול הכשרה מיוחד של לימודי גננות בצורה מקצועית. הכשרה מקצועית של לימודי גננות היא קריטריון חשוב ביותר לבחירת גננת. הכשרה זו מקנה את הכלים המקצועיים ביותר עבור חינוך ילדים, התמודדות יומיומית עם האתגרים שהילדים מציבים בפניה ויכולת שליטה על גן הילדים תוך יחס אישי לכל אחד ואחת מהם. כעת, כשנדע מי הן הגננות שעברו הכשרה זו וקיבלו תעודה מקצועית המעידה על היכולת והסמכות שלהם לשמור על ילדנו ולחנכם בגיל הרך, נוכל להתקדם הלאה אל שאר הקריטריונים שלנו.
 

פרמטרים אישיים לפי החלטתכם

לפני שתמשיכו לברר על גנים נוספים ולבדוק אותם לעומק, עשו לעצמכם רשימה של דברים שאתם רוצים שיהיו בגן הילדים של הילד שלכם, כמו למשל קרבה מסוימת למקום המגורים שלכם, כמות ילדים בגן, יחס של מטפלות על מספר מסוים של ילדים ותכנים מסוימים שחשובים לכם שיהיו בגן הילדים של הילד שלכם. לאחר שיש בידיכם נתונים מדויקים יותר, תוכלו להמשיך לחפש אחר הגן המושלם עבור ילדכם.

בירור אצל חברים

המידע הטוב והאמין ביותר הוא המידע שעובר מפה לאוזן. ניסיון אישי של הורים ששלחו את ילדיהם לגן שכונתי כזה או אחר, יכול ללמד אתכם המון על יכולותיה של הגננת ורמתה המקצועית. לכן, על מנת לצמצם את הרשימה של הגנים ביניהם אנחנו מתלבטים, נעזר בחברים שגרים באזור, נשאל על גני הילדים ונלמד מתוך הניסיון האישי שלהם ומתוך החוויות שילדיהם חוו בגן.
 

שאלות אישיות מול הגננת

לאחר שהרשימה שבידיכם מצומצמת לכמה גנים בודדים, עשו שיעורי בית בעצמכם. התקשרו לגן הילדים וקבעו פגישה עם הגננת. בפגישה, תוכלו לשאול את מנהלת הגן את כל השאלות העולות בדעתכם. התמקדו בנושאים החשובים לכם לצד שאלות נוספות שחשוב לשאול.
שאלו על מספר הילדים בגן, על יחס המטפלות למספר ילדים, על שכבות הגיל השונות הקיימות בגן, בררו מי הגננת המחליפה שתמלא את מקומה של הגננת הקבועה ביום החופשי שלה ובדקו מהי הכשרתן המקצועית של הגננות, הקבועה והמחליפה. כמו כן, שאלו על סדר היום הקבוע בגן, בררו על שעות הפעילות שלו ועל התכנים המעוברים בו. בדקו אילו חוגים יש בגן ומי מעביר אותם. בנוסף, שאלו על התזונה אותה יקבלו הילדים, איפה מבושלות הארוחות, האם הארוחה בשרית והאם יש אפשרות לארוחה טבעונית אם תרצו בכך והאם קיים דגש על בריאות הילדים ועל תזונה נכונה.
לאחר מכן, עשו סיבוב בגן ובדקו את בטיחות המתקנים בו, את גן המשחקים ואת חדרי השירותים. בררו הכול עד הפרט האחרון. כי כשזה מגיע לילד שלכם, אתם לא רוצים להתפשר.
 
 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *