אנרגיה בהריון / אסף טנא

2

הריון ולידה הם תהליכים מיוחדים ומורכבים הגורמים לשינויים ברמות הפיזית, הנפשית והרוחנית כאחד. האישה חווה כיצד תא בודד מתפתח בגופה והופך לגוף חי ומתנועע וכיצד מתפתחת בתוכה נפש חדשה שתצא לעולם. בכל גופה מתחוללים שינויים כדי לקבל את ההיריון לתוכה, ונפשה מתמודדת עם תהליכים תת-מודעים מורכבים שבסיומם אדם חדש ייוולד לעולם, והאישה עצמה תהפוך לאם. תהליכים אלה זקוקים לאנרגיה רבה ולעבודה מרובה על איזון אנרגטי של הגוף והנפש גם יחד.

 

איזון פנימי ומציאת המרכז

מציאת המרכז שלך יכולה לספק לך יתרונות וחוזק רב. כשהתינוק מתפתח בתוכך לזמן מה הוא הופך להיות המרכז שלך, למרות כן את צריכה לשמור על תחושת המרכז האישית שלך ולהיות מסוגלת לחזור אליה בעת הצורך. הגרעין שלך הוא המרכז שממנו את מתהווה כאדם, כאישה, כאם, כנפש חיה, כאשר את מחוברת לגרעין שלך ויודעת לחוש אותו, מבחינה אנרגטית ורגשית, את מעצימה את עצמך ואת ביטחונך ביכולותייך ואת ומספקת לעובר שלך אנרגיה רבה ומסייעת לו להתפתח  ואף מסייעת לעצמך לשמור על איזון ויציבות פנימית וחיצונית בזמן גדילת העובר בתוכך. גם בזמן הלידה ולאחריה תחושת מרכז ואיזון פנימי תעזור לך להשתמש באנרגיה שבתוכך ולהעצים את הכוח הפיזי והנפשי שלך כדי להתמודד עם תהליכים מורכבים אלו.

תרגול – נניח את שתי ידינו על הבטן וננסה לחוש את הנשימה מתחילה בנקודה קטנה שבין הבטן לגב ומתרחבת אט אט לכל הגוף. ננסה להרגיש את המרכז האנרגטי של הגוף באזור הבטן שנמצא מתחת לטבור באמצע הדרך בין הבטן לגב. לאחר כמספר דקות ננסה לחוש תנועה שיורדת מן הטבור אל מתחת לאברי המין ועולה במרכז האגן אל הגב התחתון עד גובה אמצע המותניים וחוזרת מבפנים אל הטבור. כעת ננסה לרכז את כל הרגשות והמחשבות שלנו באיזה מעגל אור קטן במרכז הגוף (בבטן או בלב) וננסה להתמקד בעיגול שהוא המרכז של אישיותנו ונשלח למרכז שלנו אנרגיה ואהבה.

 

זרימה אנרגטית

כאשר המרכז האנרגטי שלנו מפותח, העבודה שלנו עוברת אל הזרמת האנרגיה בגוף ושחרור התודעה שלנו ממחסומים והגבלות. ההיריון יוצר בתוכך תהליכים רבים גופניים, נפשיים ואנרגטיים שעד כה לא הכרת. כשאת לומדת להזרים את האנרגיה בתוכך בצורה נכונה ולא לחסום את תחושות תודעתך, את משוחררת והאנרגיה שבך זורמת בצורה חופשית ומחזקת אותך הן מבחינה פנימית והן חיצונית. את גם מסוגלת להתמודד ביתר קלות אם השינויים שאת עוברת ולזרום איתם ולהתפתח, בכך את גם מאפשרת לעובר שבתוכך להתפתח והתעצם באנרגיה בשלבים כה חשובים התחלת הדרך ליציאה אל העולם.

תרגול הזרמת היין והיאנג – נתחיל כאשר שתי זרועותינו על הבטן נשאף ונרים את הזרועות אל השמים ננסה לחוש אנרגיה שמופצת מן הבטן אל כפות הרגלים ואל כפות הידיים המורמות וממלאת את כל גופנו  בתחושת חמימות נעימה, נשאף פנימה ונמלא את עצמנו בחיוניות נרגיש שהעולם מעניק לנו מטובו. נשחרר את הגוף אט אט כלפי האדמה, הידיים יורדות מן הצדדים וננשוף, ננסה להרגיש שאנו, ננסה להרגיש שאנו הופכים לקלים יותר זורמים יותר ונשחרר החוצה את כל מה שעוצר מבעדנו להרגיש מחובר לעצמנו ולעולם. נתיישר ונחזיר את הידיים אל הבטן אל המרכז ונתרכז בנשימה עמוקה.

 

הרפיה ושקט

היכולת להרפות ולמצוא את השקט הפנימי שלנו יכולה כל כך לעזור לך לעבור תקופה כה מפתיעה וייחודית כהיריון. ההרפיה תורמת לכולך, גופך נהנה מהיכולת לשחרר את המתח מן השרירים, המפרקים, הגידים, הרצועות, העצמות, והעור, בעקבות כך זרימת הדם מתאזנת החמצן בצורה יותר איכותית לכל האיברים והכאבים מתפוגגים ומתמוססים. גם הנפש נהנית מן היכולת להרפות. יותר קל לך להתחבר לעצמך והרגשות העזים והמבלבלים שנכנסים אליך בזמן ההיריון, פחות מוציאים אותך מן האיזון, מן המרכז שלך, נהיה לך קל יותר לזרום אם השינויים שמתחוללים בך ואת נשארת שקטה, רפויה ונינוחה. השקט הפנימי מאפשר לאנרגיה הטבעית של הגוף לזרום ביתר שאת והוא מסייע להתפתחות העובר ברחמך והוא מחזק אותך להתמודד ביתר קלות עם התהליך החזק והסוער של הלידה. השקט וההרפיה שלך שומרים על כוחותייך שלא יתבזבזו לשווא ושומרים על האנרגיה שלך כך שתשמשי בה רק בעת שעולה הצורך.
גם תינוקך נהנה כאשר את שלווה ורפויה, והוא יכול לנוע ולזרום בתוכך בחופשיות, להתפתח בשלווה נעימה, ולצאת מרחמך אל העולם אם כמה שפחות מחסומים וקשיים פיזיים ונפשיים כאחד.

תרגול שחרור הגוף והנפש – שבי בנוח והניחי את ידייך על הבטן, דמייני שהנשימה שלך ממלאת את כל גופך באור תכלת בהיר או בכל צבע שמסמל בשבילך שקט ושלווה מלאי את כל הווייתך באור של השלווה ונוחי, תני לכל אברייך ושריריך להתרפות . נסי לראות נחל קטן שזורם באיטיות וחושי את גופך נע עם מימי הנחל הזכים, תני לכל המחשבות והתחושות שלך לזרום עם הנחל ולחלוף על פנייך מבלי שתעצרי עליהן, חייכי אל עצמך ותרגישי חופשייה ומאושרת כציפור.

 

כתב אסף טנא

מדריך ומטפל בתנועה ומגע

צ’י קונג – התנועה המרפאת

www.tenetao.co.il