בחילות בוקר בהריון והקאות בתחילת הריון – איך מתמודדים ומה כדאי לעשות?

2

בחילות בוקר בהריון והקאות בתחילת הריון הן שתי תופעות די שכיחות בתחילת הריון ובמיוחד במהלך השליש הראשון.

אצל מרבית הנשים הבחילות נרגעות בסביבות שבוע 10-12 כשרמות הפרוגסטרון וההורמונים בגוף מתאזנות אך יחד עם זאת יש נשים כמוני למשל, שסובלות מבחילות במהלך ששת החודשים הראשונים ויש נשים שחוות בחילות בהריון בכל משך ההריון ויש כאלו שנחסכת מהן החוויה..

בהריון של יובל, הבן הבכור שלי, סבלתי מבחילות בערך מהיום הרביעי לביוץ עד תחילת חודש שישי.

כן, כבר 4 ימים אחרי הביוץ הן התחילו, עוד לפני שהיה סיכוי לדעת שאני בהריון אבל התהליכים שהתרחשו בגוף שלי בעקבות ההפריה והפרשת הורמוני ההריון פשוט עשו את שלהם. אני זוכרת שסיפרתי לאמא שלי שביום הרביעי מהביוץ הקאתי והיא אמרה לי שאצלה ככה התחילו ההריונות, עם הקאות מספר ימים אחרי ההפריה. 

אמרתי לה שאין מצב. אבל הנה. מסתבר שצדקה. 

בהריון של התאומות שלי ובשלושת ההריונות שהגיעו לפניו ולא צלחו לא הקאתי אך כן סבלתי מבחילות בוקר קשות החל מ-4-5 ימים אחרי הביוץ. 

עברו עלי בקרים זוועתיים מההתחלה, לשמחתי הקאתי רק 3-4 פעמים בתחילת ההריון, אבל הבחילות שמשום מה קוראים להן “בחילות בוקר” ליוו אותי גם בבוקר, צהריים, ערב ולילה..

כתוצאה מכך לא היה לי ממש תיאבון.

בדיעבד התברר שזו היתה אחת הטעויות שלי. כשיש בחילות בהריון, כך למדתי בהמשך, עדיף לא להיות על קיבה ריקה כי אז העוויתות יותר חזקות בקיבה ומרגישים רע יותר. 

הייתי כמו סמרטוט עם איכס בבטן כל הזמן. כחולת שוקולדים מוצהרת לא יכלתי להסתכל על מתוק בכלל (למעט חשקים פה ושם) , ונורא התבאסתי, עד שבשלב מסויים שמתי לב שההריון הולך ומתקדם, ואני, בכלל לא עולה במשקל.. גם ככה התחלתי את ההריון עם עודפים של 7-8 ק”ג, אז זה יצא לטובה.

כל השומנים מהישבן והירכיים עברו לבטן, כך שהוא הצטמצם מעט, והיתה לי בטן יפה, בולטת ועגולה..

אחרי חודש שישי כשנגמרו הבחילות התחלתי לאכול כמו היפופוטם, ולשמחתי נותרו לי רק 3 חודשים לאכול כפי יכלתי, ולמזלי בתחילת תשיעי כבר יילדו אותי.

סיימתי את ההריון עם 8 קילו נותרים, והיום בדיעבד, אני מברכת על הבחילות האלה ועם כל הקושי מקווה שהן יפקדו אותי גם בהריון הבא, אחרת אסיים את ההריון עם 30 קילו עודפים..

אם גם את התברכת בבחילות ה”בוקר-צהריים-ערב” אני מצרפת לך מספר פתרונות שהקלו עלי ועזרו לי לתפקד:

  • מים קרים קרים עם לימון סחוט (ואם אין אז מיץ לימון משומר, והרבה!), הייתי הולכת לעבודה עם בקבוק מים מינרלים עם הרבה קרח, לימון סחוט ופרוסות לימון חתוכות.
  • פירות חמוצים- דובדבנים, שזיפים, משמש, לפעמים גם אבטיח וענבים ואננס עשו לי טוב.
  • ארטיק קרח- אפשר לקנות “שלוקים” ולשים במקפיא ולאכול אותם כל פעם שיש בחילה, הם טיפה חמצמצים וזה עוזר.
  • לאכול על הבוקר פרוסה של לחם עם גבינה לבנה, זה ממש עוזר , למרות הבחילה ולמרות שלא בא לאכול זה מרגיע.
  • היו בקרים שדווקא ארוחה קלה של סנדביץ עשתה לי טוב
  • מיץ תפוזים
  • להשתדל שלא לאכול ארוחה כבדה בלילה.
  • טיפולי דיקור סיני יכולים לעזור ולאזן.
  • תה צמחים 
  • מגנזיום – חוסר במגנזיום הוא אחת הסיבות הנפוצות למגוון מיחושים בהריון וברגע שיש מחסור במגנזיום יכול להיווצר מחסור בסידן ובתפקוד של התאים וזה יכול להיות גם אחד הגורמים לבחילות והקאות בהריון. תוכלו לקרוא כאן עוד על מגנזיום והריון

 

במידה ויש לכן בחילות הריון, דעו שזו תופעה נפוצה שמרבית הנשים חוות בתחילת ההריון. אי אפשר לדעת מתי הן יסתיימו אם בכלל אך חשוב לעשות מה שאפשר כדי להקל על עצמך. ואם הבחילות מגיעות לרמה שמפריעה לך לתפקוד היום יומי, בקשי מהרופא ימי מחלה ותנוחי בבית. 

 

 
באם יש לכן רעיונות נוספים אתן מוזמנות להוסיף אותן בתגובות.

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]


Response (1)
  1. תמר ינואר 20, 2011

    מצאתי פתרון מדהים.
    לכירופרקט שלי יש טיפול שמעביר את הבחילות אחת ולתמיד. אני בעצמי עדין לא מאמינה שזה עובד. 2-3 טיפולים, שכוללים לחיצות במקומות שונים בגוף, במשך כ- 20-30 דקות כל טיפול ונעלמו לי הבחילות! אתן מוזמנות להתקשר אליו ישירות לשמוע עוד – חיים גלס, 09-861-7434. בהצלחה.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *