איך להיפטר מליחה בהיריון בדרכים טבעיות?

2

לא מעט נשים הרות מעידות על מגוון תופעות לוואי מוזרות, כאשר אחת מהן היא הופעה של ליחה מוגברת וצמיגית שמפריעה לא רק בעת השינה, אלא גם במהלך היום, וכיוון שהרבה פעמים נשים בהריון נמנעות עד כמה שניתן מנטילת תרופות קונבנציונאליות, מומלץ לבחון מה הרפואה האלטרנטיבית יודעת להציע.

4 דרכים טבעיות

גם את בהיריון ולאחרונה הבנת שאינך חולה אלא פשוט סובלת מעוד תופעת הריון מוזרה? תוכלי לבדוק איך להיפטר מליחה בהיריון וליישם את הדרכים האידיאליות ביותר בעבורך. להלן 4 דרכים טבעיות שעשויות להוביל להקלה משמעותית:

  1. הקפדה על תזונה

כידוע התזונה משפיעה לא מעט על תפקוד הגוף, וכך גם על מצב הליחה. אי לכך יש ללמוד אלו מאכלים מגבירים ומונעים ליחה, ופה נציין שחלבון מהצומח (עדשים, טופו, פטריית פוריה…) עשוי להוביל להקלה משמעותית, ריבוי בשתיית נוזלים (בערך כ3 ליטר ביום) מטפל בהצטברות הליחה וירקות ירוקים (שמיר, קישוא, ברוקולי..) מסייעים לנקות את דרכי הנשימה. ממה מוטב להימנע? ממה שתמיד מומלץ: מפחמימות פשוטות (אורז לבן, קמח לבן..), ממזונות שומניים (לא כולל אגוזים), ממוצרי חלב ומריבוי סוכרים. כמו כן, גם לטמפרטורה של המזון יש תפקיד מכריע, ופה נמליץ על תזונה שלפחות מגיעה לטמפרטורת החדר (רצוי להימנע ממזונות קרים).

  1. תרומתה של הרפואה הסינית

גם הרפואה הסינית עשויה להתמודד עם תסמיני התופעה, ופה נמצא מספר טיפולים ייעודיים, קרי שמנים לעיסויי הפנים, נרות הופי ושמנים ארומתרפיים לאמבטיה. עם זאת, ראוי לציין שרוב המוצרים מסוג זה רק מובילים להקלה וכשמדובר במצב רגיש כגון אישה הרה, חובה לערוך בדיקה מקדימה לגבי התאמת הטיפול לסיטואציה.

  1. אדי מלח

אדי מלח גם כן נחשבים כטיפול מסייע, וזאת כיוון שהמלח ניחן בתכונות שמסייעות לשחרר ליחה מדופן הריאה. במקביל, ניתן להוסיף מלח בכמויות קטנות למי השתייה.

  1. חליטות צמחים

תקופת ההריון הנה תקופה נהדרת להתחבר בה למגוון חליטות טעימות ובריאות, אם כי מבקשים להפחית בקפאין ואם כי מבקשים לחזק את המערכת החיסונית, אך גם כמובן שיש לשים לב מאלו צמחים מוטב להימנע (למשל מנטה, מרווה ומליסה) וכמובן שמוטב להיעזר בצמחים שמובילים להקלה בליחה, ופה נציין שבהקשר זה מומלץ להרבות בשתיית תה מלווה בדבש, זרעי אניס וג’ינג’ר. עם זאת, נשוב ונחדד שהכרחי לוודא שהמלצות כלליות עבור חליטות אינן מתנגשות עם המלצות שאינן בטוחות עבור אישה הרה. כך למשל במצב רגיל חליטת מרווה מומלצת בכדי להקל על הליחה, אך היא כלל אינה מומלצת לאישה הרה.

שנסכם?

לסיכום נציין שהריון אינו מחלה אך כן מצריך זהירות יתרה, ועל כן לפני שממהרים לקפוץ על המלצה כזו או אחרת, יש להתייעץ ולברר עם מומחה בתחום. שיהיה בשעה טובה.

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *