איך לבחור קונסולת משחק לילדים? Xbox one, סוני פלייסטיישן נינטנדו Wii

איך לבחור קונסולת משחק לילדים?
קונסולות משחקים הפכו כבר מזמן להרבה יותר מאשר סתם “משחק וידאו” – עבור הילדים שלנו מדובר בעולם ומלואו, בידור מרגש, מסעיר ועשיר באפשרויות וגירויים שונים, וחייבים להודות שגם עבור המבוגרים והמקובעים שבינינו – מדובר בגאדג’טים מרשימים מאוד, הן מבחינת היכולות הגרפיות, הן מבחינת מגוון ורמת הפירוט של המחשקים וכמובן – מבחינת כמות ההנאה והעניין שהם מספקים לילדים.
אם גם הילדים שלך התחילו לרמוז על רצונם בקונסולת משחק חדשה או אם מתקרב יום הולדת או חג גדול וחשבתם על קונסולה כזו כמתנה – מהן האפשרויות העיקריות וכיצד מומלץ לבחור את האפשרות המתאימה ביותר עבור הילדים שלנו?
 

Xbox one, סוני פלייסטיישן ונינטנדו Wii – מהן האפשרויות העיקריות?

נתחיל עם סקירה קצרה של שלושת האלטרנטיבות המובילות והמעניינות ביותר בשוק כיום, שכל ילד וילדה וודאי מכירים –
אפשרות ראשונה היא קונסולת Xbox one של חברת מייקרוסופט. האקס בוקס וואן נחשבת לאחת הקונסולות המובילות בעולם משחקי הווידיאו כיום, ומהווה למעשה מוקד בידור והנאה לכל המשפחה, ולא רק לילדים.
קונסולה זו מצוידת בחיישנים ומעבדים מתקדמים המאפשרים, למשל, שליטה קולית, שירותים מקוונים שונים ומשחקים אונליין מול שחקנים אחרים, שליטה ברמת תצרוכת החשמל בהתאם למצב השלט (מזהה בעצמו מתי הוא אינו בשימוש ומכניס את המכשיר למצב של תצרוכת חסכונית יותר) ועוד…
אפשרות שנייה היא סוני פלייסטיישן 4. גם כאן, מדובר במוצר מוכר אשר נמכר בשוק כבר כמה שנים, ומצויד במעבדים חזקים ומתקדמים המאפשרים הרצה של משחקים בגראפיקה מתקדמת ביותר, יישומים מקוונים שונים ועוד.
האפשרות העיקרית השלישית היא נינטנדו Wii. אפשרות זו מעט שונה מהאפשרויות הקודמות שצוינו. מדובר בקונסולה בעלת יכולות גראפיות נמוכות יותר משמעותית מאלו של Xbox one  או סוני פלייסטיישן.
במקום זאת, בקונסולה של נינטנדו נעשה שימוש בחיישני תנועה ושלטים ייעודיים, דוגמת משחקי ספורט בהם השחקנים ממש עושים את התנועות המתאימות מול הטלוויזיה, ושולטים כך על הדמויות במשחק.
 

טווחי מחירים קונסולות משחק , העדפה של הילדים ועוד

לאחר שסקרנו את האופציות העיקריות, נשאלת השאלה – מהי הקונסולה המתאימה ביותר עבור הילדים שלנו? ובכן, אחד הדברים הבסיסיים ביותר שנוכל לעשות הוא פשוט לשאול את הילדים. הם וודאי מכירים טוב יותר מהוריהם את האפשרויות השונות וכבר פיתחו העדפה לאחת מהן.
נקודה שנייה היא סקירת טווח המחירים – הקונסולה של נינטנדו זולה יותר משתי הקונסולות המתחרות, אך מדובר כאמור במוצר שונה לחלוטין, אשר אינו מתקרב למתחרות מבחינות חשובות מסוימות דוגמת המאפיינים הוויזואליים – גראפיים של המשחקים ועוד.
מרבית הילדים מעדיפים כיום את הקונסולות המתקדמות יותר המציעות משחקים בגראפיקה מציאותית ומתקדמת, כמו גם את האפשרות לשחק אונליין מול ילדים אחרים.
 
בסיכומו של דבר, כל אחת משלוש האפשרויות הללו, ובמיוחד השתיים הראשונות, תשמח מאוד את הילדים שלנו.
מדובר ביחידות בידור משפחתיות לכל דבר ועניין, אשר יסבו הרבה מאוד הנאה לא רק לילדים, אלא גם להורים ולשאר החברים ובני המשפחה.