איך לבחור עגלת תאומים או עגלת אחים? המדריך

בין אם אתם מצפים לתאומים או ללידה שניה בהפרש צפוף, כנראה שתזדקקו לעגלת תאומים, עגלה כפולה או עגלה רב תכליתית שתוכל להתאים גם לתינוק אחד או שניים. 
סקרנו עבורכם את האופציות שעומדות לפניכם עם יתרונות וחסרונות של עגלות תאומים או אחים. 
לכאורה , אבל רק לכאורה, לבחור עגלת תאומים זה נראה כמו דבר לא מסובך מדי היות והמבחר לא כל כך גדול לעומת עגלות תינוק יחיד. יחד עם זאת, יש כמה פרמטרים שאני יודעת היום להעיד שהם חשובים, ממרומי שנתיים עם תאומות ואחרי 3 עגלות תאומים שהחלפתי ואני הולכת לחלוק איתכם בפוסט הזה את התובנות שלי לגבי עגלות תאומים וגם לגבי עגלות אחים.
אז קודם כל, יש כמה סוגים : 

small_pic2עגלת תאומים רוחבית

כאשר שני המושבים נמצאים אחד ליד השני. אני זוכרת שכשהייתי בהריון עם התאומות שלי הייתי בטוחה שזה הדבר הכי מסורבל ולא נוח שיש כי מדובר על עגלה שהיא רחבה – בין 73-80 ס”מ רוחב, היא בטח לא עוברת בכל דלת ותופסת המון מקום, וזה בטח ממש לא נוח. אז זהו, שלא.
אחרי שיחות עם כמה חברות שהן גם אמהות לתאומים , הרגיעו אותי והבטיחו לי שאין כמעט דלת שבה העגלה לא תעבור. האמת? צדקו. עד היום, במשך שנתיים חוץ מדלת החדר במלון שהתארחנו בו עם הילדים עם דלת ברוחב של 70 ס”מ ועוד מעלית צרה אחת אצל חברים, לא היתה דלת שהעגלה לא עברה בה. כולל מעליות צרות של בנינים ישנים. הרוחב של העגלות שלי נע בין 75-78 ס”מ . כיום רוחב ממוצע של דלת הוא מינימום 80 ומרבית דלתות המעלית מגיעות לרוחב של 78 ס”מ. גם כאשר נתקלנו בדלת שהיא צרה יותר, העברנו את העגלה על הצד כשאנחנו מטים אותה מעט קדימה בזוית והיא נכנסה.
יתרונות – לילדים נוח להיות אחד ליד השני , זה מאוד נוח להאכיל אותם למשל מחוץ לבית, העגלה משמשת ככיסא נייד גם לאוכל(במידה ויש לכם מושב בזוית ישיבה של בין 110-100 מעלות) , והיא הרבה יותר קלה ונוחה לניווט מעגלות רכבת. חלק מהעגלות הרוחביות מתקפלות מאוד בקלות ובצורה מאוד קומפקטית ושטוחה וגם מבחינת משקל הן בד”כ שוקלות פחות.
חסרונות – העגלה רחבה ולפעמים יתכן שהיא לא תכנס במעלית או בתא המטען שלכם. עוד חסרון הוא בשלב שהם מתחילים לריב (אצלי זה התחיל כבר בגיל שנה – הן התחילו לחטוף מוצצים אחת לשניה והיום בגיל שנתיים ממש מכסחות אחת את השניה לפעמים), הילדים מתעסקים אחד עם השני ומציקים ואי אפשר להפריד.

369-1006_bigעגלת תאומים רכבת 

עגלה אורכית  שבה המושבים נמצאים אחד אחרי השני או אחד מול השני, בד”כ ניתן להרכיב את המושב במספר אופציות.
יתרונות – מומלץ במקרה של מעלית צרה או אם אתם גרים בסביבה כפרית ואין לכם בעיית מקום בתא המטען. לילדים בד”כ יותר מגניב לשבת כשהם פונים אחד כלפי השני ובחלק מהעגלות אפשר לשים גם 2 אמבטיות.
חסרון  – העגלה ארוכה בד”כ ולא תכנס לכל מעלית , קושי בניווט ועליה וירידה של מדרכות, בחלק מהמקרים המושבים בזוית ישיבה קבועה , כלומר אין לתינוק אפשרות לשכב עם הרגליים ישרות אלא כמו בסלקל קל. עוד חסרון בעגלות אורכיות הוא שלפעמים היצרן רצה כל כך לצמצם את המקום של העגלה ולחסוך באורך לטובת נוחות של ההורה, ונוצר מצב שאחד התינוקות יושב כשהגב של המושב השני ממש בתוך הפרצוף שלו בלי טווח ראיה של מה שקורה מסביב. מצב שהוא לא כל כך נעים לתינוק. בד”כ העגלות הללו מוגבלות יותר מבחינת זויות השכיבה של המושב. חסרון נוסף הוא המשקל שבד”כ הוא רב יותר ומגיע ל-15-20 ק”ג, משקל שאולי הוא בסדר להתחלה, אבל כשיש לכם שני תינוקות בני שנה ששוקלים בסביבות 10 קילו ועוד תיק ועוד עגלה ששוקלת 15-20 ק”ג לדחוף, זה כמו לדחוף טנק. לא מומלץ בימים חמים או בדרכים משובשות.

B-DUAL_BlueSky_01_2SeatsMesh_400עגלת יחיד משולבת עם מושב נוסף כעגלת אחים

עגלה שתוכננה במקור לילד אחד ומותאמת להיות עגלת אחים עם שני מושבים כשלפעמים המושב הנוסף מגיע רק לזוית ישיבה או חצי שכיבה.
יתרון – עגלת היחיד מצוינת במצבים של אחים צפופים כי כך אפשר לגוון את השימוש בעגלה בהתאם לצרכים של ההורים ולהפוך אותה לעגלת יחיד או להשאיר כעגלה כפולה. היא גם יותר חסכונית במקום בד”כ.
חסרון – בשל המבנה של השלדה שדורש יציבות רבה לטובת נשיאת תינוק נוסף, בד”כ העגלות הללו יהיו כבדות מהרגיל, וכאשר מוסיפים מושב נוסף ייתכן ולא יהיה לכם כל כך נוח ללכת ולהתנייד עם העגלה כי היא לא בהכרח מותאמת לכך מלכתחילה. אבל אם אין ברירה אז אין ברירה..
 
ועכשיו נעבור לסקירה של כמה מדגמי עגלות התאומים המובילות בשוק :
 

עגלת תאומים / אחים – בוגאבו דונקי – Bugaboo Donkey 

עגלת יוקרה מבית בוגבו. העגלה מאוד גדולה, רחבה ומסורבלת לשימוש ותפעול. בזמן שחיפשנו עגלה לתאומות, ראינו אותה. הספיק לי לראות את המוכר מסתבך עם הקיפול והפתיחה וגם אני ובעלי ניסינו בעצמנו (אחרי שכבר בדקנו כמה וכמה עגלות) והבנו שזה לא בשבילנו. העגלה מאוד יציבה וגדולה, המושבים מרווחים ויש לה אופציה של עגלת יחיד , עגלת תאומים או עגלת אחים עם אפשרות לחבר 2 אמבטיות, 2 מושבים או רק אמבטיה ומושב אחד.
העגלה מאסיבית ועם גלגלי אויר כך שיש לה יכולת עבירות מאוד מוצלחת ואם אתם גרים בסביבה כפרית שתדרוש מכם יותר טיולים בשבילים ובחוץ אז היא תוכל להתאים עבורכם. במידה ואתם צריכים אותה לשימוש עירוני יומיומי, היא פחות נוחה כי הקיפול והפתיחה דורשים מספר פעולות והשלדה כבדה כך שאם את לא בחורה גדולה מדי עדיף ללכת על דגם אחר.
1348858855_5460_image
עוד תכונות של עגלת בוגבו דונקי – ידית העגלה עם גובה משתנה, אפשר להרכיב את המושב עם הפנים כלפי חוץ או כלפי פנים, יכולת היגוי מצוינת, סל גדול בתחתית, אפשרות להרכיב 2 סלקלים על גבי השלדה של גרקו או מקסיקוזי, אפשרות לשלב אמבטיה ומושב. אחד החסרונות שאני מוצאת בה הוא המושב שיש לו זוית ישיבה קבועה, והוא מתכוונן ל-3 מצבי ישיבה כשהכוונון נעשה בצורה קצת מסורבלת עם 2 ידיים. הסוכך לא מספיק ארוך . יש סל גדול שניתן להרכבה במקום מושב אחד כאשר רוצים להשתמש בה כעגלת יחיד, ולהפוך אותה לעגלה צרה יותר. הקיפול שלה די גדול ותצטרכו תא מטען גדול במיוחד כדי לאחסן אותה.
 

 עגלת תאומים / אחים – סטרולאייר – STROLL AIR MY DUO

עגלת סטרולאייר היא ללא ספק אחת מעגלות התאומים המובילות בשוק העולמי. יש לה המון יתרונות שהופכים אותה לעגלה מאוד מוצלחת. אנחנו התחלנו את דרכינו עם התאומות עם עגלת סטרולאייר, שהיתה מצוינת לחצי שנה הראשונה.Stroll Air My Duo
בין התכונות שלה : ידית מתכווננת, אפשרות לשים אמבטיה לצד טיולון, 2 אמבטיות, 2 טיולונים או 2 סלקלים (עם מתאם), המושבים ניתנים להרכבה עם הפנים כלפי חוץ או כלפי האם, זוית המושב מתכווננת עם שרוך בקלות ובפשטות, יש לה מגן רגליים, המושב נשכב עד לזוית של 175 מעלות ומאפשר לתינוקות לשכב בבטחה. כמו כן, יתרון נוסף הוא שהחלק הפנימי של המושב די גבוה ויש לה סוכך מאוד ארוך, כך שהתינוק שוכב בטיולון כשהוא מוגן ובטוח . הבנות שלי אהבו בסביבות גיל חודשיים – שלושה לשכב על הבטן ולראות אחת את השניה מבעד לרשת שמקיפה את מושב הטיולון. השתמשנו באמבטיה לסירוגין עד גיל 5 חודשים. כבר בגיל חודשיים השתמשתי מדי פעם בטיולון מהסיבה הפשוטה שהקיפול עם הטיולון הרבה פחות מסורבל והעגלה פחות כבדה. אין ספק שבהתחלה היה יותר נוח כשהן היו באמבטיות, גם להן, אבל לנו זה הרגיש קצת יותר מסורבל, במיוחד כשיצאתי איתן המון לטיולים ולכל מקום בערך.
יש לכל מושב ידית, והמושב מאוד גדול ומרווח. הבן שלי ישב כמה פעמים וגם ישן במושב הטיולון (הוא היה בן 4 וחצי כשהן נולדו והיה לו ממש נוח). העגלה עם עבירות מצוינת בכל מצב, ממש עגלת שטח לכל דבר, והסל למטה נגיש וענק. הסוכך מאוד גדול ומקנה הגנה מצוינת מפני שמש, גשם ורוח. האמבטיות נראות קטנות אבל הן בסדר גמור מבחינת הגודל.
אחד החסרונות שאני מצאתי בה הוא בשלב של הישיבה, זוית המושב מגיעה רק ל-120 מעלות, שזה היה קצת לא נוח כשהבנות התחילו לשבת, והן כל הזמן היו “נשפכות” לצדדים כשישבו בהתחלה ועדיין לא החזיקו את עצמן מספיק טוב וכשרצינו להאכיל אותן זה היה פחות נוח.  מסעד הרגליים מתכוונן ומתיישר.  העגלה שוקלת כ-14 ק”ג במצב טיולון שזה סביר לעגלת תאומים, אבל השימוש שלי היה מאוד אינטנסיבי. כשהן היו בנות חצי שנה קנינו להן טיולון של בייבי סייף ומאז היינו בעיקר איתו בשימוש כי הוא היה קומפקטי והרבה יותר קל (10 ק”ג) כך שהשתמשנו פחות בעגלה וכשמלאו לבנות שנה מכרנו אותה.
 
אבל כעגלת תאומים או כעגלת אחים במידה ויש לכם עוד שנה לפחות של שימוש בעגלה כפולה – היא בהחלט מהווה פתרון מעולה ומאוד נוחה לשימוש וגם הקיפול שלה לא גדול מדי – נכנסה לתא מטען של יונדאי אקסנט עם 2 אמבטיות, שלדה וגלגלים ועוד נשאר מקום. הקיפול עם הטיולון עוד יותר קומפקטי.
 
 

עגלת תינוק \ תאומים \ אחים בייבי ג’וגר סיטי סלקט Baby Jogger City Select

baby-jogger-city-select-double-ruby-11
עוד אחד מדגמי הרכבת היותר פופולאריים שיש היום בשוק מבית בייבי ג’וגר. עגלת הסיטי סלקט מאפשרת להורים להשתמש בה כעגלת יחיד או כעגלת תאומים עם אפשרות להרכיב מושב ואמבטיה או שני מושבים ושתי אמבטיות במגוון וורסיות לבחירה.
מבחינת שלב האמבטיה היא מצוינת , הסל בתחתית מאוד גדול, היא מאוד יציבה, אבל בהמשך מושב הטיולון קצת פחות מוצלח לדעתי מאחר והוא כולל זוית ישיבה קבועה של 110 מעלות, מתכוונן בצורה לא נוחה כל כך בשינוי מצבים (3), ללא מסעד רגליים מתכוונן והניווט עם העגלה כשיש בה שני תינוקות בני חצי שנה ומעלה הופך להיות מסורבל ולא נוח כי העגלה כבדה ובגלל המבנה שלה מאוד מסובך למשל לעלות ולרדת מדרגות.
גם היא כמו הסטרולאייר טובה בעיקר להתחלה עם תאומים. במידה ואתם צריכים עגלת אחים היא מהווה פתרון מעולה כי יש לה יכולת היגוי מצוינת כעגלת יחיד, היא מאוד יציבה ואפשר באמצעות המתאמים להרכיב את המושב גבוה או נמוך , עם הפנים אליכם או כלפי חוץ.
קיפול מהיר ופשוט, גלגלים מוקצפים, ידית טלסקופית מתכווננת, תא אחסון גדול ומרווח, מעצור ידני ובולמי זעזועים.

עגלת תינוק / תאומים / אחים Mima Kobi מימה קובי

הורד (1)
עגלת מימה קובי מאוד מזכירה את עגלת MIMA XARI . למעשה השלדה במבט ראשונה נראית די דומה ואף נעשה שימוש באותה האמבטיה ובאותו מושב הטיולון בשתי העגלות, רק שבעגלה הזו ניתן לשים 2 תינוקות\פעוטות.  מאחר והשלדה גבוהה, המבנה המיוחד שלה מאפשר לשים תינוק אחד למעלה, ותינוק נוסף למטה באופן אלכסוני.
ניתן להרכיב על גבי השלדה 2 אמבטיות או 2 טיולונים, אך רק כאשר הפנים של התינוקות החוצה במושב הטיולון , כמו ברכבת, כך שהתינוק התחתון יושב עם הגב של המושב העליון למול פניו. הפירוק וההרכבה של האמבטיה ומושב הטיולון די פשוטים ונוחים לתפעול. המושב עשוי מפלסטיק קשיח ומרופד במזרון עבור התינוק. בתום השימוש באמבטיה, מאחסנים אותה בתוך מושב הטיולון, מה שנותן לו קשיחות ועמידות.
הסוכך של העגלה מורכב מ3 חלקים קשיחים ומקנה הגנה בזוית של 90 מעלות לתינוק מפני השמש. יחד עם זאת, השלדה מעט יותר מאסיבית, הגלגלים של העגלה מגומי והם מעט  יותר גדולים מעגלת הXARI עם עבירות מוצלחת יותר וגם יכולת היגוי טובה תחת עומס רב של שני תינוקות. העגלה די כבדה כאשר יש בה 2 מושבים של הטיולון והיא מגיעה למשקל של 22.4 ק”ג .

הסל של העגלה מעט יותר מוצלח מעגלת הXARI אך עדיין קטן יחסית לעגלת תאומים\אחים. מידות העגלה די גדולות בקיפול והיא מתאימה לרכב גדול. העגלה יכולה לשמש גם כעגלת יחיד ובהמשך עגלת אחים או כעגלת תאומים.

עגלת תאומים / אחים קוקו ביבון ביבה BIBA BIBON KOOKOO

עגלת קוקו מבית ביבה היא עגלה שיכולה לשמש תינוקות מגיל לידה ועד לגיל 3.  היא יכולה להוות פתרון מעולה להורים שמחפשים עגלת תאומים קלה וקומפקטית עם משקל של 10 קילו בלבד או הורים שרוצים לעבור לטיולון קל ונוח יותר.
לעגלת קוקו יש מספר יתרונות. המושב נשכב לזוית של 170 מעלות כך שהעגלה יכולה להתאים לתינוקות בגיל לידה. אפשר להוסיף ריפודית לעגלה (יש לביבה סדרת ריפודיות ) ואז המושב יותר רך ומרופד לתינוקות רכים.
מושב הטיולון מגיע עם כיסוי רגליים שהוא מאוד שימושי הן לתינוקות קטנים והן לימי החורף הקרים והגשומים. מסעד הרגליים מתכוונן ל-5 מצבים ויכול לתחום את המושב בעת שכיבה או לאפשר לתינוקות ארוכים לשכב בנוחות על הבטן או על הגב כשנוצר מושב ארוך. אחד היתרונות של עגלת קוקו הוא מושב הטיולון המרווח – 29 ס”מ רוחב, בדומה לעגלת יחיד.
מושב הטיולון ניתן להטיה עם פטנט שרוך קל ופשוט לתפעול ביד אחת ומגיע למצב ישיבה מלא – 110 מעלות – ועד שכיבה כמעט מלאה. הסוכך של עגלת קוקו מגיע עם אופציית הארכה באמצעות רוכסן, הוא סוכך אחד גדול שמכסה את שני המושבים ומקנה הגנה מצוינת מפני גשם, רוח או שמש. יש גם חלון הצצה גדול למעלה עבור האם. בגב המושב יש תאים לאחסון ויש אפשרות לקפל את הסוכך לחלון רשת בימים חמים כשהתינוק שוכב.  הסל בתחתית מאוד גדול ונגיש. מושב הטיולון מגיע עם 2 פגושים לנוחות של התינוק.
ידית העגלה אינה ניתנת לשינוי בגובה, אבל היא מגיעה לגובה של 103 ס”מ שזה מאוד נוח גם לאנשים גבוהים ויחד עם זאת היא מאוד יציבה. עבירות העגלה די מוצלחת. יש לה גלגלים גדולים מאחור ועוד 2 זוגות גלגלים מקדימה בגודל בינוני והיא נוסעת מעולה בכל תנאי שטח למרות המשקל הקל וגם כשמעמיסים עליה משקל רב. יכולת ההיגוי שלה מאוד טובה. הקיפול מתבצע ביד אחת לאחר שחרור אבזם בטחון, היא מתקפלת כלפי פנים לקיפול די קומפקטי והגלגלים ניתנים לפירוק די בפשטות.
בסך הכל הביבון קוקו KOOKOO היא עגלה מאוד שימושית, פרקטית וקלה כעגלת תאומים או עגלת אחים – רק 10.6 ק”ג, ומהווה מתחרה רצינית בשוק עגלות התאומים.
אנחנו קנינו אותה כשהתאומות הגיעו לגיל שנה ונזקקנו לעגלה פרקטית, נוחה וקלה וגם עגלה שתקנה להן הגנה מפני שמש וגשם כי זו היתה תקופת חורף והטיולון השני שלנו של בייבי סייף לא כיסה אותן מספיק. אנחנו איתה בשימוש במשך השנה האחרונה ומאוד מרוצים ואם היא היתה בשוק כשהבנות נולדו, כנראה שהייתי קונה אותה. יש לה אמנם סוכך משותף שזה משהו שחשבתי שיהווה בעיה אבל זה ממש לא מפריע.
f_378_22102012223848478725
 

עגלת תינוק יחיד / תאומים/ אחים – אוייסטר מקס Oyster Max

עגלת אויסטר מקס היא אחת העגלות היותר פרקטיות שיצא לנו לסקור במסגרת מבחן העגלות כשמדובר בעגלות אחים. העגלה מזכירה בפונקציונליות שלה
את עגלת BABY JOGGER CITY SELECT, אך יש לה מספר יתרונות בגודל, במשקל ובזויות המושב שהופכות אותה לעגלה מאוד מוצלחת.
מבחינת עגלת תאומים לדעתי האישית היא פחות מתאימה מאחר והמושבים צפופים מדי והתינוק במושב התחתון ייאלץ לראות מול העיניים את גב המושב שלפניו ובתוך המרחב שלו, אבל כעגלת אחים היא יכולה להוות פתרון מצוין לחודשים הראשונים ולאחר מכן להפוך לעגלת יחיד. לעגלה יש שלדת אלומיניום במשקל של 9.4 ק”ג, ומושב הטיולון שוקל 3.8ק”ג. למרות משקלה הקל השלדה מאוד יציבה, גם כאשר יש עליה מושב ואמבטיה.
מבחינת פירוק והרכבה העגלה מאוד נוחה לתפעול וגם מנגנון הקיפול והפתיחה נוח לשימוש.  פירוק מושב הטיולון או האמבטיה מתבצע בקלות ובמהירות. מושב הטיולון מתקפל למעין צדפה ומקנה לה קיפול שטוח וקומפקטי. מושב הטיולון ניתן להרכבה לשני הכיוונים והוא נשכב עד לזוית של 160 מעלות. הוא די מרווח – ברוחב של 30 ס”מ כך שיתאים גם לפעוטות. הריפוד של העגלה וכן החומרים שלה מאוד איכותיים וגם מרגישים כך.
לעגלת אוייסטר מקס יש 4 גלגלים מוקצפים גדולים יחסית, שמקנים לה עבירות די טובה  גם כאשר יש עליה משקל רב. יחד עם זאת המתלים חלשים, כנראה בכדי שתוכל לסחוב את המשקל של שני תינוקות אך בסך הכל כעגלת אחים \ תאומים הביצועים שלה ממש טובים.  האמבטיה של האויסטר די מרווחת וגדולה וניתן להרכיב אותה בשילוב עם מושב הטיולון כשהיא למעלה או למטה. ניתן להרכיב על השלדה סלקל של מקסי קוזי , ברייטקס או OYSTER בשילוב עם מושב הטיולון או האמבטיה.
 

עגלת תאומים בייבי סייף סאווי תאומים BABY SAFE SAVVY TWIN 2012

עגלת SAVVY של בייבי סייף היא אחת האופציות המוצלחות והפרקטיות יותר שיש מתוך מבחר עגלות תאומים המצומצם יחסית שיש לנו בארץ. היתרונות הבולטים של העגלה הם : קיפול מטריה קומפקטי , משקל של 10 ק”ג בלבד, רצועת נשיאה לכתף, שכיבה לזוית של 170 מעלות ו-2 מושבים נפרדים ומרווחים עם סוככים נפרדים.
רוחב העגלה הוא 78 ס”מ כך שהיא לא נכנסת לכל מעלית אך במידה ויש לכם מעלית עם פתח צר ברוחב של 70 ס”מ, תוכלו להכניס את העגלה כשהיא על הצד ומעט מוטית בזוית. לעגלה יש 6 זוגות של גלגלי גומי בינוניים ומשופרים לעומת הדגם הקודם. המושבים מעט יותר רחבים ומרווחים – 26 ס”מ לעומת 24 והם גם מרופדים טוב יותר ומושב הטיולון יציב ונוח. אין במושב מדף לרגליים וזה בערך החיסרון היחיד שלה אבל אפשר להסתדר גם בלעדיו. העגלה מגיעה עם כיסוי רגליים לחורף או לתינוקות קטנים כך שנוצרת מעין עריסה בטוחה וסגורה גם לתינוקות שרק נולדו. מושב העגלה מגיע ממצב ישיבה לשכיבה מלאה, ההטיה באמצעות מנגנון עם שרוך לאינספור מצבים ואפשר להשכיב בו תינוק גם על הבטן או על הצד בנוחות. ניתן לפתוח את החלק האחורי של הסוכך ואז נוצר לתינוקות אוורור בימים חמים.
בגב הסוככים יש שני תאי אחסון בינוניים. הסוכך מקנה הגנה בינונית כשהתינוקות שוכבים בעגלה.
שלדת העגלה משופרת לעומת הדגם הקודם, הן מבחינת הפלסטיקה והמנגנון שעובד ממש חלק ובקלות. הקיפול והפתיחה מתבצעים בשתי ידיים ויש מנגנון נעילה ידני שאיתו סוגרים את העגלה והיא נפתחת  בקלות. העגלה מצוינת להורים עם רכב עם תא מטען קטן, וגם אם יש לכם רכב עם תא מטען גדול, קחו בחשבון שכשיוצאים לטיול עם המשפחה, צריך מקום למזוודות ולדברים נוספים ובמקרה הזה לעגלת SAVVY יש יתרון אדיר על פני עגלות אחרות. גם מבחינת משקל, הורים שגרים בבנינים ללא מעלית יכולים פשוט לשאת את העגלה על הכתף ולעלות או לרדת איתה בבטחה ובקלות. ידית העגלה בגובה קבוע של כ-100 ס”מ, גובה סטנדרטי.
בשל משקלה הקל העגלה קצת פחות יציבה אם תולים עליה משקל של יותר מ3 ק”ג כך שלא מומלץ לתלות תיק כבד על הידית. בתחתית העגלה יש סל די גדול אבל פתח הכניסה שלו לא הכי רחב וניתן להכניס דברים כמו למשל אריזת חיתולים מהצד או מאחור כשהמושב במצב ישיבה. העגלה יכולה להתאים מגיל לידה או כעגלת טיולון לתאומים בגיל חצי שנה ומעלה כשמחפשים עגלה יותר קומפקטית ונוחה לתפעול ולנשיאה וגם המחיר שלה די סביר ביחס לעגלות תאומים אחרות בשוק והיא בהחלט אופציה אטרקטיבית.

עגלת תאומים מקלארן טכנו Maclaren Techno Twins

עגלת התאומים של מקלארן מדגם TECHNO היא אחת מעגלות התאומים הקומפקטיות ביותר מבחינת קיפול שקיימות בשוק. היא שוקלת כ-14 ק”ג ,  ונשכבת לזוית של 165 מעלות ומתאימה כבר מגיל לידה.
יש לה מזרן רך ומרופד שמגיע גם עם תוספת של מגן ראש.  אנחנו מצאנו את מנגנון השכבת המושב שלה מעט מסורבל בדומה למקלארן עגלת יחיד מאחר והוא דורש שתי ידיים. בגב העגלה יש 2 מחזיקי בקבוק על השלדה. מסעד הרגליים מתארך לנוחות מירבית של תינוקות גדולים יותר. הרתמה בעלת 5 נקודות אחיזה והיא בטיחותית מאוד , פשוטה לתפעול להורה ומסובכת לילד.
סוכך העגלה מקנה הגנה די טובה מפני שמש ויש לו גם כיס אחסון.
פעולת הקיפול פשוטה יחסית בכ-3 שלבים, והקיפול שלה קומפקטי ביותר בצורת מספריים. יש להשכיב את המושב טרם הקיפול על מנת שהעגלה תתקפל בצורה הקומפקטית ביותר. בנוסף, יש לעגלה ידית נשיאה בצד. הנסיעה עם המקלארן תאומים מתאימה בעיקר לשטחים עירוניים, וכאשר העמסנו עליה משקל של כ-25 ק”ג בשני המושבים, נתקלנו בקושי בהיגוי בעת ביצוע סיבוב עם העגלה , בעיקר בשל העובדה שיש לה 3 גלגלים אחוריים ללא יכולת כיוונון.  נעילת הבלמים בשני שלבים והיא קצת מסורבלת יחסית לעגלות אחרות, למרות שניתן לבצע אותה רק עם הרגל. בתחתית העגלה ישנם 2 סלים קטנים שהגישה אליהם מאוד מוגבלת.
 

עגלת תאומים בייבי ג’וגר סיטי מיני Baby Jogger City Mini Twins

אחת העגלות הפופולאריות ביותר לתאומים. העגלה שוקלת כ-12 ק”ג ומאוד נוחה ופרקטית לשימוש ולתפעול. עגלת תאומים SIDE BY SIDE ברוחב של 75 ס”מ.
יש לה סוכך מצוין שיורד עד למטה, הסל בתחתית לא כל כך גדול ולא הכי נגיש, היא נשכבת עד לזוית של 175 מעלות במגוון זויות שכיבה ומאפשרת לתינוק שכיבה מלאה אך היא ללא מסעד רגליים. ידית בגובה אחיד. ללא פגוש קדמי וכל חלק נוסף בתשלום.
בגב המושבים יש תאי אחסון וניתן ליצור פתח אוורור כאשר העגלה שוכבת. בדומה לעגלות האחרות מבית בייבי ג’וגר, גם כאן יש את פטנט הקיפול הייחודי והקל – במשיכת 2 רצועות בבסיס המושב, העגלה מתקפלת. חיסרון קטן הוא שהיא לא ננעלת וקצת מסורבלת לנשיאה. כאשר העמסנו על העגלה משקל של כ-25 ק”ג יכולת ההיגוי שלה ירדה באופן משמעותי.
פחות אהבתי בה את הבדים שהרגישו לי לא מספיק נושמים, המושבים מתנדנדים מאוד בעת הנסיעה במיוחד עם תינוקות רכים.
יחד עם זאת, יש לי מספר חברות שהשתמשו בה בכיף עד גיל 3 והיו מאוד מרוצות.
 

עגלת תאומים / אחים ברייטקס בי אג’ייל britax B Agile Double

עגלת ברייטקס אג’ייל תאומים היא התשובה של חברת ברייטקס האמריקאית לסוגיית התאומים\ אחים צפופים. לפניכם סקירה של הדגם האמריקאי. קיים גם דגם אירופאי עם שינויים קוסמטיים קלים בלבד. ניכר שיש לה מספר תכונות שהופכות אותה לעגלה פרקטית ונוחה לשימוש יחד עם ביצועים די מוצלחים מבחינת היגוי במשקל כבד, 3 פרמטרים שמאוד חשובים כשצריכים לרכוש עגלה עבור תאומים או אחים במרחקים צפופים.
העגלה ברוחב של 78 ס”מ, ידית העגלה ניתנת לכיוונון  גם לאנשים גבוהים . מבנה ידית העגלה מכיל בתוכו מעין זוית בחיבור של המוט לאחיזה נוחה וניווט קל של העגלה גם ביד אחת. העגלה שוקלת 12.8 ק”ג, משקל שהוא בהחלט סביר לעגלת תאומים.
מושבי העגלה די מרופדים ויציבים, בראש המושב יש רשת שניתן לפתוח על מנת שהתינוק יראה מה יש בחוץ כאשר הוא שוכב על הבטן בעגלה וגם לטובת אוורור בימים חמים. ניתן לשנות את זוית המושב למגוון מצבים באמצעות שרוך שנמצא בגב המושב. המושב נשכב עד לזוית של 170 מעלות. העגלה מגיעה יחד עם שני מגשים להוספה בהמשך השימוש שמשמשים גם במקום פגוש. מושבי העגלה ברוחב של 26 ס”מ, רוחב ממוצע לעגלות תאומים (רוחב ממוצע של עגלת יחיד הוא כ-28 ס”מ).
קיפול העגלה מתבצע מאוד בקלות בפעולת משיכה קלה ופשוטה העגלה מתקפלת וננעלת ואף עומדת לאחר הקיפול. על מנת לפתוח את העגלה משחררים קליפס ומרימים אותה. יתרון גדול לעגלת תאומים! העגלה מאוד קומפקטית בקיפול שלה ויכולה להתאים גם לתא מטען של רכב קטן (אך עדיין מומלץ לקחת איתכם את הרכב ולבדוק ליד החנות) בתחתית העגלה יש סל מאוד גדול, שהגישה אליו מתאפשרת גם מהחלק הקדמי של העגלה באמצעות רוכסנים או מאחור.
הגלגלים של העגלה מוקצפים. הגלגלים האחוריים יחסית גדולים והקדמיים בינוניים, דבר המאפשר עבירות טובה של העגלה בתנאי שטח שונים ויכולת היגוי מוצלחת שנשמרה גם אחרי שהעמסנו משקל של 30 ק”ג על העגלה.
לעגלת britax Agile Twin ניתן לחבר רק סלקל אחד של ברייטקס באמצעות מתאמים. אין לה אמבטיה. סוכך השמש של העגלה מאוד ארוך ומקנה הגנה מצוינת מפני השמש.
 

עגלת תאומים / אחים בבה קאר דו  Bebecar One & Two Pushchair

אחת העגלות המוצלחות בקטגוריית עגלות תאומים רכבת שלצערי היא עדיין לא מספיק מוכרת בארץ. עגלת בבה קאר ווקטור דו משלבת עגלת יחיד עם עגלת תאומים, באמצעות מתאם שעליו אפשר להרכיב מושב אחד, שני מושבים, מושב ואמבטיה ולהפוך אותם לפי מה שנוח לכם. האמת היא שאם אתם לוקחים את הבבה קאר אין צורך באמבטיה מאחר ומושב הטיולון שלה מגיע לשכיבה כמעט מלאה והוא מרופד ומפנק ביותר עבור התינוק כך שהוא מהווה פתרון אופטימלי.
ניתן להרכיב עליה גם סלקלים של בבה קאר. העגלה הזו היתה הפייבוריטית שלי כאשר חיפשנו עגלה לתאומות אבל בעלי התעקש בסוף על עגלה רוחבית. מבחינת עיצוב אפשר לבחור את העיצוב של הריפוד מתוך עשרות דגמים משגעים ואופנתיים  לבנים או לבנות. הידית מתכווננת וניתנת להתאמה, יש סל גדול בתחתית, הסוכך מצוין ויש לה גם כיסוי רגליים לחורף.
המושב מאוד רחב ומרווח ומסעד הרגליים מתכוונן. העגלה מאוד יציבה והיא שוקלת כ-15 ק”ג. יש לה גלגלי גומי איכותיים שמקנים לה עבירות מצוינת.
היא מעולה למצבים של עגלת אחים כי אפשר די בקלות להפוך אותה לעגלת יחיד. ניתן לראות אותה בחנות של בבה קאר בראשון לציון.
אתם מוזמנים לקרוא עוד על בחירת עגלת תאומים  ב – מדריך לבחירת עגלת תינוק  ו מדריך לבחירת עגלת תאומים ואם יש לכם שאלות נוספות אנחנו בפייסבוק של 2BMOMMY .
כאן תמצאו רשימת ציוד לתינוק עם כל מה שצריך, לא צריך ורשימה להדפסה.
מומלץ לבקר גם במבחן העגלות הגדול שמתעדכן מעת לעת בדגמים חדשים ובנתונים הכי מדויקים על עגלות תינוק, בשיתוף עם אבי ורון.
אם עדיין לא עשיתם לנו LIKE בפייסבוק, עכשיו זה הזמן.
 
 
 


Response (7)
  1. e
    eli ינואר 20, 2014

    מה עם Bumbleride ?

  2. עגלות אחים דצמבר 28, 2014

    חשוב שעגלות יהיו נוחות ומשוכללות, לשאת 2 ילדים ויותר זה “לא משחק ילדים” לכן צריך לפעול בכובד ראש וגם קצת להשקיע מבחינה כספית.

  3. d
    dana פברואר 23, 2015

    מה לגבי במבלרייד??
    אחת העגלות הכי מוצלחות לתאומים ולא מופיעה פה בכלל

  4. מירי יולי 21, 2015

    אני מחפשת עגלת אחים, אחד מאחורי השני או מול השני יד 2 במחיר סביר (עד 1,000 ש”ח)
    אם אתן יודעות על מישהו שמעוניין למכור באזור בני ברק והסביבה, אשמח שתיצרו קשר 052-7600411

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *