איך לבחור מזרן לתינוק? למה חשוב לב כשבוחרים מזרון לתינוק

איך לבחור מזרן לתינוק?
המאמר נכתב בשיתוף ובייעוץ של חברת פנג, החברה המובילה בישראל לייצור מזרנים ומוצרי תינוקות החל מ 1944. סמל הברווזון של פנג הוא ערובה לחומרי גלם איכותיים גימור מצטיין בקרת איכות קפדנית ורמת בטיחות ללא פשרות תוך הקפדה על עמידה בתנאי מכון התקנים. מוצרי פנג מיוצרים בארץ, בקיבוץ זיקים במפעל תעשיות פולימרים זיקים בע”מ.
הורים רבים משקיעים היום זמן רב ומחשבה בבחירה ורכישה של הציוד לתינוק ובד”כ נותנים משקל רב מדי בבחירת העגלה או פריטי ריהוט שונים ולא תמיד זוכרים להקדיש מספיק מחשבה בבחירת מזרן לתינוק.
אז רגע לפני שאתם עורכים את הקניות לתינוק,  ריכזנו עבורכם מספר טיפים לבחירת מזרן לתינוק :
תו תקן – ראשית, לפני הכל, חשוב שתוודאו שהמזרן שבחרתם עומד בתנאי התקן. כאשר זה קורה, תוכלו לראות בתוך אריזת המזרן תעודת תו תקן של מכון התקנים למוצר שבעצם מבטיחה לכם שהמזרן נבדק ע”י מכון התקנים ועומד בדרישות התקן.
בטיחות –  חשוב להקפיד שבמזרן שאתם בוחרים ציפוי השעוונית אטום לחלוטין ומולחם בצורה מוקפדת. כמו כן, במידה ויש למזרן כיסוי בד נשלף, יש לוודא שהרוכסן נמצא במקום נסתר בתחתית המזרן ולא בצדדיו על מנת שהתינוק לא יגיע לרוכסן ויתעסק איתו בצורה שעלולה לסכן את חייו.
נוחות – בדקו בעצמכם את נוחות המזרן ואת הרכות שלו. לפעמים עדיף להשקיע עוד 200-300 שקלים ולרכוש מזרן אורטופדי שייטיב עם הגב של התינוק שלנו ומותאם לו. יש כיום מזרנים עם שכבת ריפוד מפנקת של ספוג דק שמקנה לתינוק נוחות בזמן השינה.
ריפוד ניתן לכביסה – כיום יש בשוק דגמים עם ריפוד בד נשלף מעל  מזרן שמצופה בשעוונית, כיסוי הבד לרוב מונע הזעה.
 
\
מזרן פנג מחוזק – צד רך וצד קשה בציפוי שעוונית
 
צד רך \ צד קשה – יש כיום מזרנים לתינוק שיש להם צד אחד רך וצד אחד קשיח יותר. זה בעיקר עניין של נוחות, לרוב בחודשים הראשונים לתינוקות נוח לישון על מזרן מעט יותר קשיח ובהמשך אפשר להפוך את המזרן שיהיה מעט רך יותר.
מזרן בירושה – חלקנו מקבלים מזרן בירושה ממשפחה\חברים. חשוב לוודא שלדגם הספציפי של המזרן קיים תו תקן, שציפוי השעוונית של הספוג שלם ומלא ללא שום חתכים\חורים מאחר ואז המזרן לא בטיחותי ויכול גם להכיל בתוך הספוג אבק וקרדית אבק שעלולה לפגוע בדרכי הנשימה של תינוקות רכים.
לאחר שווידאתם שכיסוי השעוונית של המזרן לא נפגע, יש לנקות אותו עם חומרי ניקוי שמותרים לשימוש עם ילדים, מומלץ לעשות זאת לפחות שבוע לפני השימוש ולאוורר את המזרן.
את הכיסוי יש לכבס היטב על מנת לוודא שלא נשאר בו אבק שעלול להיות מסוכן לתינוק.
כאשר בוחרים מזרן לתינוק, יש כיום 3 טווחי מחירים –
מזרני ספוג רגילים ואורטופדיים ללא כיסוי נשלף  לכביסה- בין 200-400 ש”ח
מזרני ספוג אורטופדיים עם ריפוד נשלף – בין 500-700 ש”ח
מזרני “אויר” או מזרנים “נושמים” (שיעילותם לא ממש הוכחה באופן חד משמעי במניעת מוות בעריסה) – בין 700-1200 ש”ח.
מומלץ לבחור במזרן אורטופדי שיהיה נוח לגב התינוק שלכם וכמובן להקפיד על תו תקן.
אנו מאחלים לכם הרבה לילות שקטים.
\
חתך של מזרן בייבי פנג

את מוצרי פנג ניתן להשיג בכל חנויות התינוקות הנבחרות ברחבי הארץ. לקבלת מידע לחנות ספציפית ובכל שאלה נוספת נשמח שתפנו אלינו דרך האתר בכתובת www.fang.co.il