איך לבחור טיולון לתינוק – מדריך לבחירת עגלת טיולון לתינוקות


מהו טיולון?
מדובר בסוג של עגלה, אשר בד”כ מגיע במשקל קל יחסית (בין 5-8 ק”ג בממוצע) ומיועד לשימוש החל מגיל 4-6 חודשים כאשר הישיבה של התינוק מתחילה להתייצב וכאשר מותר להשכיבו בזוית של 170 מעלות ומטה שזו בד”כ הזוית שכיבה בטיולון.
 
הטיולון נועד כדי להקל על ההורים שרכשו עגלות כבדות ומסורבלות ולהפוך את הניידות והיציאה עם התינוק לקלה ונוחה יותר בשל משקלו , קלות הקיפול והמקום שהוא תופס במצב מקופל.
הורים רבים רוכשים טיולון כאשר נוצר מצב שבו הילד נמצא אצל מטפלת או אצל סבא\סבתא פעמים רבות וכשלא רוצים להסחב כל פעם עם עגלה כבדה.
 
ישנם מספר דגמי עגלות אשר מצב הטיולון שלהם הוא די נוח ושוקל עד 7-8 ק”ג ובמצב כזה בד”כ אין צורך לעבור לטיולון קל יותר , לכן מומלץ עוד בעת רכישת העגלה לבחור בעגלה שמצב הטיולון שלה נוח לפתיחה וסגירה, שאינה תופסת מקום רב, ומשקלה עד 8 ק”ג.
 
במידה ובכל זאת החלטתם שאתם רוצים לרכוש טיולון לפניכם מספר נקודות שכדאי להתחשב בהן:

  • תו תקן – הקפידו לבחור טיולון בעל תו תקן ועם אישור מכון התקנים הישראלי.
  • משקל הטיולון – מאחר ומשקל העגלה מהווה בד”כ את הסיבה למעבר לטיולון, השתדלו לבחור בטיולון ששוקל כמה שפחות, עדיף לכיוון ה-6-7 ק”ג כדי שלא תצטרכו להתעסק עם עגלה כבדה כל פעם.
  • גודל הקיפול – מומלץ לבחור בטיולון בעל 2 ידיות שיתקפל לקיפול מטריה שבד”כ הוא חסכוני מבחינת מקום ונכנס לכל תא מטען וגם לא תופס מקום רב בבית.טיולון עם ידית אחת מתקפל בד”כ לקיפול “ספר” ותופס יותר מקום בתא המטען.
  • יציבות – כאשר אתם הולכים לבחור טיולון , קחו עמכם תיק ששוקל לפחות 3 ק”ג, ושימו אותו על הטיולון על מנת לוודא שהוא מספיק יציב וממשיך לעמוד גם לאחר שהנחתם על הידיות שלו תיק במשקל קצת כבד. כמו כן, הושיבו את ילדכם בתוך הטיולון ועשו סיבוב בחנות כדי לבדוק שהוא יציב מספיק.
  • גלגלים ועבירות – בד”כ לרוב הטיולונים יש גלגלים מאוד קטנים על מנת להוריד ממשקל הטיולון , קחו בחשבון שלגלגלים קטנים יש עבירות לא מוצלחת במיוחד. עדיף לבחור בטיולון עם גלגלים כפולים או גלגלים קצת גדולים. במידה ואפשר, צאו עם הטיולון יחד עם הילד אל מחוץ לחנות ונסו לעלות ולרדת במדרכה או 2-3 מדרגות אם יש. לטיולונים רבים יש קושי בעליה וירידה של מדרגות או אפילו מדרכה.
  • tiulomריפוד ומזרן – שימו לב בעת בחירת הטיולון שהוא מספיק מרופד ונוח עבור התינוק שלכם מצד אחד ומספיק קשיח כדי לתת לגב שלו תמיכה מספקת.
  • זוית שכיבה וכיוונון– יש לוודא שהמזרן נשכב לזוית של 170 מעלות לפחות כדי שכאשר התינוק ירצה לישון יהיה לו נוח ושהגב שלו מתכוונן לפחות ל3 מצבים – שכיבה, חצי שכיבה וישיבה לטובת נוחות מירבית.
  • מנגנון הקיפול– עדיף לבחור בטיולון עם מנגנון קיפול פשוט וקל לתפעול, כך שתוכלו לקפל את העגלה ביד אחת וגם לפתוח אותה בקלות.
  • גגון שמש\גשם– בעת בחירת הטיולון שימו לב מה גודלו של גגון השמש, האם הוא מספק הגנה מספיק טובה מפני השמש וגם מפני גשם.
  • בד נגד מים – ברוב העגלות שיש כיום בשוק יש בד בלתי חדיר למים, זה מאוד חשוב כאשר מסתובבים עם הטיולון בגשם, גם אם זה מהבית לחניה.
  • גודל הסל – הקפידו לבחור טיולון עם סל מספיק גדול ומרווח. ברוב הטיולונים היציבות לא מוצלחת במיוחד בשל משקלם הקל,  ובשל כך יש סיכוי טוב שתאלצו להשתמש בסל לטובת אחסון תיק וציוד כאשר תצאו לטייל.
  • מחיר – מחירי הטיולונים כיום נעים בין 250 ₪ לפשוטים ביותר ויכולים להגיע גם עד 1500 ₪ לטיולונים היוקרתיים יותר.

לסיכום, אנו ממליצים לכם  לרכוש טיולון אשר ישמש אתכם ואת ילדכם בצורה הנוחה ביותר ויקל על הסרבול שביציאה מהבית עם התינוק.
טיולונים מומלצים : פג פליקו SI, טיולון פאלי , פג אריה, צ’יקו סימפליסיטי, בוגאבו בי (עגלה וטיולון), מקלארן טכנו, אינפיניטי עם 2 ידיות ומגנום של ד”ר בייבי.