טיפים לבחירת רופא שיניים

2

כאשר עולה הצורך לבחור רופא שיניים, יכולים לעלות לא מעט התלבטויות הנוגעות לשאלות כמו: האם לבחור רופא שיניים פרטי או רופא שיניים מטעם קופת החולים בה אנו חברים? לאחר מענה על השאלה הזאת, מגיע הרגע גם לבחור את רופא השיניים עצמו והאפשרויות הן כידוע, רבות ומגוונות.
אז חשוב לציין שבכדי לבחור רופא שיניים, לא צריך איזה רקע מקצועי, ידע מקיף או תואר בתחום מנהל מערכות בריאות.
כל מה שצריך לעשות, זה להגדיר בשלב הראשון את הדרישות והציפיות מאותו רופא שיניים, ובשלב הבא, ליישם מספר טיפים אשר בכוחם לסנן את הרופאים ולבצע בסופו של דבר את הבחירה המיטבית מתוך הרופאים האופציונאליים:

התייעצו עם מכרים ונסו לקבל חוות דעת והמלצות

“אין חכם כבעל ניסיון” ולכן, אחת הדרכים אשר יאפשרו לכם למצוא רופא שיניים מקצועי ומנוסה, עוברת בהתעניינות מול מכרים – חברים, בני משפחה או מכרים אשר מתגוררים באזורכם.
בצורה כזאת, תוכלו לקבל המלצות אמינות על רופאי שיניים ואחרי שתתעמקו קצת יותר באותן המלצות, תוכלו לקבל החלטה מושכלת ונבונה אם אכן אחד מהרופאים שהומלצו יכול להוות כבחירה הנכונה. 

קבלו החלטה – מרפאת שיניים גדולה או קטנה?

ובכן, ניתן למצוא מרפאות שיניים אשר מציעות קשת רחבה של שירותים תחת קורת גג אחת – במרפאות מהסוג הזה, מועסקים במקרים רבים מספר רופאי שיניים עם תחומי התמחות שונים, מבוצעים צילומים ועוד..
לצידם, ניתן למצוא גם מרפאות שיניים קטנות ואינטימיות יותר – אשר אחד היתרונות של מרפאות אלו הוא היחס האישי אותו תוכלו לקבל באותה המרפאה.
ההמלצה היא להגיע להבנה איזה סוג של מרפאה יכול לענות על הדרישות והצרכים שלכם בצורה טובה יותר ולבצע בחירה אשר מתבססת גם על הפרמטר הזה. 

על התמחויות, כלים וחומרים – דגש על הפרמטרים החשובים

חשוב להיות מודעים לעובדה, שלא כל רופא שיניים מתמחה בביצוע כל סוגי הטיפולים. מהסיבה הזאת, ההמלצה היא להבין בשלב הראשון מהם תחומי ההתמחות הפרטניים של אותו רופא שיניים – מה שיבטיח לכם שהוא יעניק לכם טיפולים רק בתחומים שהוא מבין.
מעבר לכך, ההמלצה היא גם לברר פרטים לגבי נושאים כמו: החומרים איתם הרופא העובד, המכשור, הטכנולוגיות, השיטות וכל נושא אחר, אשר בכוחו להשפיע על מהלך הטיפול ועל איכותו. 

הגעה למרפאה להתרשמות אישית

אם הגעתם למצב בו יש לכם המלצה על מרפאת שיניים או אפילו רשימה של 2 או 3 מרפאות רלוונטיות. ההמלצה תהיה בשלב הבא גם להגיע למרפאה.
ההגעה תאפשר לכם להתרשם מהמקום, מהיחס של הצוות, מההקפדה על הניקיון ועל ההיגיינה, מהמכשור שבמקום וכמובן, גם מהרופא עצמו – כך שאם תהיה לכם אפשרות לדבר אתו ולשאול אותו שאלות רלוונטיות, דבר זה יאפשר לכם לקבל החלטה מבוססת יותר.
תוכלו להתרשם גם מהתעודות של אותו רופא וממכתבי המלצה – כאשר, רופאי שיניים רבים בוחרים לתלות אותם ברחבי המרפאה. 

ומה לסיכום?

ההמלצה הגורפת היא להשקיע בבחירת רופא שיניים, כאשר, בחירה מושכלת ונבונה, תאפשר לכם שקט נפשי בידיעה, שאותו הרופא יהווה ככתובת הנכונה לגבי כל בעיה בשיניים, אשר עלולה להוות את נחלתכם.
כמובן, שבסופו של דבר, ניסוי ותהייה מהווה כדרך הטובה ביותר להבטיח שעשיתם בחירה נכונה באותו רופא שיניים – כך שאם בחרתם ברופא שיניים מסוים ואתם לא חשים שאתם שבעי רצון מהטיפולים או מהיחס, זכרו שלא מדובר ב”חתונה קתולית” ותמיד קיימת האפשרות לעבור לרופא שיניים אחר, אשר יענה על שביעות רצונכם בצורה טובה יותר. 

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *