תפרים בניתוח קיסרי במקום סיכות

2

את הפוסט הזה אני כותבת לטובת כל מי שמועמדת לניתוח קיסרי ויודעת שהיא עומדת בקריטריונים. בדיוק היום דיברתי עם חברה טובה שעוברת מחר ניתוח קיסרי ונזכרתי שאחד הדברים שהפכו את ההתאוששות מהלידה של הבנות שהיתה יחסית לא קלה בגלל שהיו לי המון הידבקויות בצלקת מהניתוח הקיסרי הקודם, ועדיין, היה לי הרבה פחות כואב בזכות העובדה שלא שמו לי סיכות בחתך של הניתוח.

בד”כ כשעוברים ניתוח קיסרי תופרים את השכבות הפנימיות של העור והרחם עם חוט ואת השכבה החיצונית של העור שסוגרת הכל, תופרים עם סיכות מתכת. עכשיו במידה ויש לך רגישות קלה למתכות או שהאזור לא מספיק נקי או מזדהם בקלות (וממה ששמעתי וחקרתי בהמשך ברשת מסתבר שזו תופעה די שכיחה לצערנו), אז את עלולה לסבול מזיהום בצלקת ובחתך.

לצערי אחרי הלידה של יובל חויתי זיהום שכזה. כנראה שזה בשל העובדה שאני רגישה למתכות וגם ב-4 פעמים שניסיתי לעשות חורים באוזניים בחיי חטפתי אינפקציה קשה ביותר, אז כנראה שזו היתה הסיבה. 5 ימים אחרי הלידה כשסוף סוף התעוררתי בבית אחרי חודש של אשפוז במחלקת הריון בסיכון + 4 ימי אשפוז במחלקה אחרי קיסרי, שמתי לב שהאזור של החתך של הקיסרי נורא אדום, שורף וכואב בכל תנועה למרות שהוציאו לי את הסיכות והאחות אמרה לי שאני סתם היסטרית. ובחלק שבו היה זיהום צרחתי מכאבים ובשאר הצלקת לא הרגשתי כלום.

זו היתה אחת הזוועות של חיי. בערב התחילה להיות קצת מוגלה שנזלה באזור. התקשרתי לרופא נשים שאמר לי להגיע דחוף. הצצה של שתי שניות בצלקת והוא שלח אותי למיון נשים. שם חויתי את החוויה של ניקוז מוגלה מהצלקת ועדכנו אותי שיש לי זיהום שאני צריכה אנטיביוטיקה לווריד ואשפוז של כמה ימים. אמרתי להם שאין מצב כי ילדתי לפני שניה וחצי ויש לי תינוק מתוק בבית שאני רוצה כבר להיות איתו אחרי הריון לא פשוט שכלל שמירה ארוכה מדי ומה קשור עכשיו אשפוז.

אבל הודיעו לי שאין ברירה וגם בכי ותחנונים לא הועילו.

אז זכיתי לחוויה המפוקפקת של ניקוז מוגלה 3 פעמים ביום ותחבושות, אני אחסוך מכן את התיאורים. יום למחרת הפכתי את המחלקה והצלחתי לגרום לבן שלי להתאשפז בתינוקיה למרות שאמרו לי שאין מצב. לכו תתעסקו עם עירקית הורמונלית אחרי לידה. לא היה להם סיכוי. בקיצור, בילינו עוד 5 ימים במחלקה, כל היום הייתי איתו בתינוקיה, התחברנו, הנקתי והלכתי כל כמה שעות לטיפול. היה לא פשוט אבל בסוף עברתי את זה.

לכן לקראת הלידה של התאומות כשידעתי שעושים לי קיסרי, אמרתי לרופאים שאני רוצה רק תפר עם חוט.

גם התוצאה והאיחוי של הצלקת יצאו הרבה יותר יפים מהאיחוי של הסיכות שבעקבות הזיהום גרם לצלקת קצת עקומה, וזה גם כאב הרבה פחות והתפרים נמסו לבד.

בקיצור, אם אני אצליח למנוע עם הפוסט הזה לפחות זיהום לאחת מכן, עשיתי את שלי, גם אם אני אעשה קצת יותר עבודה לרופאים שמבחינתם לתפור בחוט זה הרבה יותר מסורבל מאשר כמה סיכות.

לגבי הצלקת, אל תדאגו. זה לא נורא. לא משהו שתחתוני ביקיני לא מסתירים. גם תחתון נמוך מסתיר. אם יש אח”כ קצת בטן כדאי לעשות אחרי כמה חודשים תרגילים כדי לחזק את שרירי הבטן שנחלשים ונחתכים אבל גם היום, שנתיים אחרי הלידה של התאומות עם הבטן המשתפלת שיש לי (בשביל זה יש ג’ינסים מחטבים), הייתי עוברת עוד 2 לידות כאלה עם האושר שהילדים מביאים לי. שווה הכל.

ואם אתן כבר הולכות לקיסרי, ממליצה לכן לקרוא את הכתבה – טיפים לניתוח קיסרי .

אם יש לכן שאלות נוספות, אני כאן.

זה באמת לא סוף העולם.

חלי

 


Response (9)
  1. שיר ינואר 30, 2014

    היי . ממש עזרת לי בכתבה הזו..
    אני לקראת ניתוח קיסרי שלישי ..אך ישנה בעיה אני רועדת מהסיכות יותר מהניתוח עצמו!
    רציתי לדעת האם באיכילוב גם תופרים ואם כן זה תפרים נמסים? כי הבנתי שתופרים תפרים מחוט רגיל ולא נמס כמו התפרים בתוך הרחם..
    וגם הבנתי שבבתי החולים מעדיפים לסגור את הבטן בסיכות כי זה חוסך זמן.. כמה זמן זה לקח לך התפרים? אודה לתגובתך. שיר

  2. דנה אוגוסט 6, 2014

    הי חלי 🙂 הכול נכון, בעיקר שקדים טבעיים, ושלוקים של מים או קרח. אבל בשום פנים ואופן לא חלב! ההפך, המנעות מחלב וגבינות תחסוך את הצרבת מלכתחילה… (הוא מקל רגעית בלבד, לאחר מכן הצרבת חוזרת).

  3. מריה אוגוסט 23, 2014

    שלום רצתי לקבל עצה מה לעשות אני בשבוע שישי ואתמול היתחילו לי דימומים היה לי גם כמו גוש כזה של דם הייתי אצל ביקור רופא הוא אמר שזה קורה אצל הרבה בנות ושאין שום בעיה כל עוד שזה לא מי תלווה בכאבים הדימום הפסיק בלילה ובבוקר חזר אבל לא חזק מה זה אומר בבקשה תעזרו לי אני בלחץ שחבל על הזמן

  4. דיאנה אוגוסט 31, 2014

    היי חלי, שבוע טוב.

    יש לי ילד בן שנה וחצי. וכבר הרבה זמן שאנחנו מנסים להיכנס להריון שני ולא מצליחים. ימי המחזור שלי ארוכים ( כ6-7 ימים).
    כל הנשים סביבי בהריון או ילד להן תינוק חמוד וקן וזה עושה לי חשק …
    לא יודעת מה לעשות, אני בת 23 ובעלי בן 26 .
    הרופאה הציעה לי לקחת כדור כדי להפחית את משך המחזור, אבל אני מאוד רוצה להימנע מכדורים ולהיקלט באופן עצמאי. ניסיתי תה פטל, ניסיתי לימון סחוט … אבל כלום.
    לא יודעת מה לעשות.

    כבר מזמן לא יצאנו לחופש. לא מסתדר עם העבודה ועד שזה מסתדר אני במחזור.
    מה אפשר לעשות ?

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *