פעילות גופנית בהריון

2


לאור העליה במשקל אשר היא חלק כמעט בלתי נפרד מכל הריון, יש פעילויות גופניות מסוימות אשר מותרות גם בהריון, ובמידה ומרגישים טוב, ואין בעיות רפואיות, אין שום מניעה מביצוע פעילות גופנית כזו או אחרת ושמירה על כושר.

שמירה על כושר מונעת מהשרירים להתנוון ולהתדלדל, ועוזרת לשמור על גוף מעוצב וגם משפרת את התחושה הכללית, החיוניות, ומגבירה את המרץ והאנרגיות.

ברמת העיקרון פעולות שכוללות ניעור או טלטול של הגוף כגון ריצה, קפיצה או תנועות חדות כלשהן אסורות.

הפעילויות המותרות בהריון הן:

  • הליכה – צעידה מדי ערב של כ-25 דקות  אחרי ארוחת הערב עוזרת לאיזון הורמונלי, מקלה על צרבות ובחילות, משפרת את יכולת וסיבולת לב ריאה, מסייעת בחילוף החומרים והמרצת מחזור הדם, מרגיעה, מקלה על בצקות ומאפשרת שינה טובה ורגועה.
  • שחיה –  שחייה או בכלל כניסה למים (הליכה במים, אופניים במים) תורמת אף היא לאיזון הורמנלי, מעודדת תהליכים פיסיולוגיים, מקלה על כאבים אורטופדיים (במיים נעלמת כמעט לחלוטין תחושת הכבדות), המים מאפשרים הגדלת טוווחי תנועה במפרק, הפעילות במים מקלה מאד על בצקות ונפיחויות, מרגיעה סטרסים
  • בקופות החולים יש חוגים להתעמלות לנשים בהריון בעלות מינימלית, עובדים שם על חיזוק רצפת האגן  ,עיצוב וחיטוב ושמירה על כושר תוך שימוש בתרגילים המותאמים לנשים בהריון.
  • קורס מיוחד של סטודיו C לחיטוב ועיצוב הגוף בזמן ההריון.
  • יש היום קלטות לתרגילי עיצוב וחיטוב לנשים בהריון, מומלץ לרכוש קלטת עם סדרת תרגילים.
  • שיעורי יוגה או פילאטיס יכולים לתרום לחיזוק היציבה יחד עם חיטוב ולשפר באופן ניכר את התחושה הכללית.
  • ספינינג – יש לשמור על רמת מאמץ סבירה
  • כדור פיזיו – אפשר לעשות תרגילי מתיחות באמצעות כדור פיזיו, שגם עוזרים להקלת הלחץ על הגב

בכל פעילות גופנית, חשוב להגיע רק עד 75% מרמת יכולת המאמץ שאת מסוגלת להגיע אליה, על מנת שלא להעלות יותר מדי את חום הגוף או הטמפרטורה של הגוף, דברים שיכולים להשפיע על העובר.

יחד עם זאת שמירה על כושר בהריון עוזרת להפחית בהעלאה במשקל, ולעזור לאישה לשמור על דימוי חיובי של גופה, ולהרגיש טוב יותר עם עצמה, דבר שיגרום לשיפור ההרגשה הכללית, שתתרום להקלה במהלך ההריון.

במידה וידוע על בעיות לחץ דם,בצקות,  קרישיות, כאבי גב או כל מחלה או סימפטום כזה או אחר, מומלץ להתייעץ תחילה עם הרופא המטפל ולערוך בדיקות כלליות.


Response (2)
  1. פילאטיס בתל אביב אפריל 23, 2011

    עבור נשים רבות, הפעילות הגופנית הנה חלק בלתי נפרד מאורח החיים היומיומי. העובדה שנכנסים להיריון, לא צריכה לשנות את ההרגלים הבריאים הללו, אלא רק לחזק אותם תוך שימת דגש על רמת המאמץ וסוגי הפעילויות הנעשות. אחת מן הפעילויות הידועות בתרומה הטובה שלהן לגוף, בעיקר בזמן ההיריון הנה פילאטיס. הפילאטיס כולל בתוכו קשת נרחבה של תרגילים המחזקים ומחטבים את שרירי הגוף, מייצבים את הגוף וכמובן תורמים להרגשה כללית טובה יותר.

  2. לגבי הפילאטיס – חשוב לציין שמי שלא התאמנה לפני ההריון, זה לא זמן מתאים להתחיל!
    פילאטיס היא שיטה שנבנית עם ההתמדה באימון, הגוף לומד את התנוחות, התנועות והדגשים בהריון הם לגוף שמכיר ויודע, ולא למתחילים…

    שיטת פילאטיס מדהימה! תוצאות נפלאות של חיזוק וייצוב הגוף, ומכאן גם עיצוב הגוף… משלבת נשימה, חיזוק שרירי מרכז הגוף ואסכולות כגון יוגה, ריקוד ועוד… מומלץ ביותר!

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *