פיזיותרפיה – הטיפול המומלץ 

b

הפיזיותרפיה המוכרת לנו בימינו החלה להתפתח לקראת סוף המאה ה-19 באנגליה, במהלכה אחיות עסקו בטיפול רפואי המתבצע על ידי עריכת עיסוי למטופל, עיסוי שמטרתו העיקרית היא לשקם מטופלים הסובלים מבעיות אורטופדיות ונוירולוגיות שונות. בחלוף השנים, הפך התחום לנפוץ במיוחד, עד להפיכתו לתחום רפואה לכל דבר ועניין, תחום רפואה אשר יש צורך בתעודת הסמכה על מנת לעסוק בו באופן חוקי. כיום, פיזיותרפיה משרתת אנשים רבים ועוזרת להם רבות להקל על חייהם, זאת על ידי טיפול שמשפר בעיות תנועתיות, בעיות תפקודיות ואף גם מטפל בבעיות הקשורות לאזור העצב והשריר. פיזיותרפיה בדרך כלל נערכת על ידי תרגילים מותאמים באופן אישי אשר מבוצעים בצורה חזרתית על מנת להביא לתוצאות שיסייעו למטופל לשפר את איכות חייו ולמגר את השפעתה של הבעיה שלשמה הוא הגיע לטיפול פיזיותרפיה.

פיזיותרפיה לרצפת האגן

רצפת האגן הוא מונח אשר מתייחס לרקמת השרירים ורקמת החיבור שנמצאות באזור קרקעית האגן. חשוב לציין כי במקרים מסוימים יתכנו בעיות ממשיות עקב רצפת אגן מכווצת או חלשה בקרב נשים, אם כי הדבר עשוי להופיע גם בקרב גברים על אף היותו פחות נפוץ. למעשה, בעיות ברצפת האגן עלולות להביא לדליפת שתן בלתי נשלטת, כאבים ועוד שלל בעיות לא נעימות כלל. אולם, ניתן להפחית את האפקט של בעיות אלו ואף למנוע אותן על ידי פיזיותרפיה לרצפת אגן. למעשה, על פי מחקרים רבים שנערכו בנושא, פיזיותרפיה לרצפת אגן יכולה להביא לתוצאות מדהימות שיקלו משמעותית על אלו אשר נזקקים לסוג טיפול זה. פיזיותרפיה לרצפת אגן מתרחשת על ידי זיהוי השרירים השונים שברצפת האגן וחיזוקם על ידי תרגילים ייעודיים ומותאמים אישית שמתבצעים באופן חזרתי על מנת להביא לתוצאות. 

פיזיותרפיה לכתף למניעת כאבים

אנשים רבים סובלים מכאבי כתף שלעיתים לא ידוע מהי הסיבה העיקרית מאחוריהם. למעשה, כאבי כתפיים בעיקר קורים עקב עומס שנגרם לאזור חגורת הכתפיים, אם כי לעיתים כאבי כתפיים ינבעו גם מסיבות הקשורות לזקנה ואף גם נפילות, מכות או חבלות. אולם, ניתן לשפר את כאבי הכתפיים שלכם ואף במקרים מסוימים למגר אותם לחלוטין על ידי תרגול עקבי ומותאם אישית של פיזיותרפיה לכתף. פיזיותרפיה לכתף היא טיפול אשר כולל בתוכו יתרונות רבים, כאשר היתרון המובהק ביותר הוא שפיזיותרפיה לכתף עשויה לשפר גם את טווח התנועה והגמישות מלבד מניעת הכאבים באזור. במרבית המקרים, כאשר אתם ניגשים לקבל טיפול פיזיותרפיה לכתף, המטפלים המומחים שבמקום אליו ניגשתם יבקשו שתתארו להם את סוג הכאב שאתם חווים בכתף, זאת על מנת שיוכלו להתאים לכם אישית את התרגילים שתבצעו. למעשה, התרגילים שמותאמים לכם באופן אישי נבחרים בקפידה תוך כדי התחשבות בטווח התנועה הנוכחי שלכם, התוצאה הרצויה, סוג הכאב שאתם מתארים ועוד, כאשר השאיפה היא לצמצם את הכאבים בהקדם האפשרי. 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *