על האי ידיעה והפחד שבתהליכי פוריות / הילה שלזינגר אבנרי

2

על האי ידיעה והפחד שבתהליכי פוריות

אהלן,

לאורך השנים אני מלווה נשים רבות בניסיון ובתהליכי הפוריות שהן עוברות, מלווה אותן בהיבטים רגשיים, תודעתיים.

ככל שאני פוגשת יותר נשים כך אני מבינה כי כמו בהריון ובלידה כך גם בנושא הפוריות , אין חוקיות אחת וברורה וההבדלים בין כל אישה ואישה הם אדירים. לכל אחת יש את המסע  האישי שלה.

מה הכוונה מסע אישי ?

הגיעה אלי אישה מקסימה שהתחילה טיפולי פוריות וחוותה כבר שלוש הפלות. ההריון הראשון הסתיים בשבוע 6 כי לעובר לא היה דופק ,בהריון השני גילו בשלב מוקדם מום נדיר ולא הייתה ברירה אלה להפסיק את ההיריון וגם ההיריון השלישי לא החזיק מעמד .

היא הגיעה אלי שהיא כבר לקראת הניסיון הרביעי ואמרה לי שהיא מפחדת מאוד, כל הזמן מלווה אותה חרדות לגבי ההצלחה של ההריון וההמשכיות שלו.

לאחר שיחת הכרות מעמיקה וכמה אימונים, החלטנו להתבונן יחד על הפחד שלה, על המקור שלו, איך הוא מופיע בחיים שלה ומאיפה היא בכלל מכירה אותו.

האישה הזו היא אישה מאוד מצליחה, היא הייתה מרצה מצטיינת באוניברסיטה וכיום מובילה מחקר בתחום חקר המוח. הצד הרציונאלי מאוד חזק אצלה וכמו שהיא מציינת, יש לה יכולות לתת הסבר הגיוני לכל סיטואציה, אי אפשר לתפוס אותה לא מוכנה…והינה כאן היא משתפת אותי שהרגש והפחד יותר חזק ממנה ובמקום להיות בתוך התהליך , היא כל הזמו עסוקה בלשתק את הפחד ולתת לזה הסבר רציונאלי.

אז החלטנו לתת לפחד מקום. בכל פעם שהיא נתנה לי הסבר כביכול הגיוני, לא קיבלתי אותו והמשכתי להסתכל איתה עוד…

היא סיפרה שאבא שלה מת כשהיא הייתה קטנה מאוד. היא לא זוכרת אותו כמעט והנתון היותר חשוב, לא דיברו על זה בבית. אימא שלה המשיכה את החיים כאילו זה לא היה ולא הרשתה לעצמה להיראות או להתנהג כחלשה , היא לא הראתה אף פעם שקשה לה.

המוות של האבא הוא לא העניין עצמו אלא הוא מקור הפחד . הפחד שלה זה לאבד מישהו קרוב ולא להיות מוכנה לזה. התודעה שלה תמיד תהיה מוכנה לגרוע מכול. היא כל כך מיומנת  בלתת לעצמה הסברים מוכנים מראש כך שאם יקרה משהו רע היא תהיה מוכנה!

היא לרגע לא חשבה על הקשר בין הדברים, היא כן הרגישה שהיא לא מצליחה לחוות את ההריון אלא רק להיות בפחד ולחכות מבדיקה לבדיקה.

כיום היא בהריון  נושאת בתוכה תינוקת ( חודש חמישי), מצליחה לחוות ליהנות ולהיות נוכחת לגמרי בהריון עצמו. היא הולכת לבדיקות רגועה ויודעת לזהות אם התודעה שלה “ברחה” למקום שהוא לא טוב עבורה, יש לה יכולת להחזיר אותה חזרה.

אני יכולה להגיד  כי הלא ידוע הוא אולי הפחד הגדול ביותר ששולט בתהליכים שונים הקיימים בניסיון להיכנס להריון. מצד אחד יש מסע ארוך של ניסיונות , בדיקות, והרבה אינפורמציה ומצד שני אף אחד לא יודע לתת תשובה חד משמעית ואין ידיעה ברורה מה תהיי התוצאה.

ואם זאת חשוב שתדעי כי בתוך האי ידיעה ניתן להתבונן, לטפל בפחד ולגרום לך להיות נוכחת ולהכיל תהליכים בצורה נינוחה .

הילה שלזינגר אבנרי

מאמנת בכירה

מפתחת שיטת Mother’s Mind Coaching”

www.era-women.co.il

era הינו בית נשי להגשמת ההריון והלידה בדרך הכי מושלמת בשבילך
era עובדת בשיטת האימון האישי לתודעה (Coaching ) בשילוב גוף ונפש, ופיתחה שיטה ייחודית Mother’s Mind “הנותנת לנו הנשים מענה בהווה בתהליכי הפריון, במהלך התקופה העדינה של ההריון, ברגעים המלחיצים של לפני הלידה, ובדרכי ההתמודדות לאחר הלידה.