סקס בהריון / רוית שלם

2

סקס בהריון נשמע לרגע אחד כמו צירוף בין שתי מילים מנוגדות. האמנם?

תקופת ההריון אורכת כתשעה חודשים, מה קורה בחודשים אלו מבחינת יחסי המין בין בני הזוג? נראה כי השפעת השינויים הרבים העוברים על בני הזוג, בכל הרמות כולן, מתנקזים בדיוק אל יחסי המין.

  • החשש של האישה מהשינויים הפיזיים העוברים על גופה. עד לפני רגע היתה רזה, חטובה ונחשקת ועכשיו היא מתעגלת ומשמינה ולעיתים בקושי עומדת על שתי רגליה.
  • החשש של הגבר מכך שאינו בראש מעינייה של אהובתו יותר, שכן כל מה שהיא חושבת עליו הוא התינוק העומד להגיח אל חייהם.
  • החשש של שני בני הזוג לגבי בריאותו של התינוק העומד להיוולד, מפני הלידה כחוויה בלתי מוכרת ובלתי צפויה…  ועוד ועוד..

שאלות על גבי שאלות עולות עם כניסתה של האישה להריון, ודווקא אלו הנוגעות לקיום יחסי מין, נדחקות במסדרונות המבוכה ומתקשות לצוף, לעלות אל פני השטח ולהישאל. מאחר ואין נושא שכזה בתכניות הלימודים ניסינו לאסוף עבורכם מגוון מהשאלות העולות בקרב זוגות רבים, ולנסות לתת עליהן מענה.

באיזו תדירות ניתן לקיים יחסים בעת ההריון בלי לסכן את העובר?

יחסי מין אינם מסכנים את העובר ואין זה משנה באיזו תדירות. חלק מהנשים סובלות מדימומים בשליש הראשון ואם זהו המצב רצוי להימנע מחדירה. ממילא מרבית הנשים יאבדו עניין במין בשליש הראשון להריון עקב עייפות או תחושות פיזיות לא נעימות, אך אל חשש – הן יחזרו לכוחן מיד שיסתיים השלב הראשוני. חלקן ימצאו עצמן בירידה בחשק המיני גם לקראת סוף ההריון, בשל הכובד של גופן, אולם חלקן יגלו שהן מתגרות ביתר קלות דווקא בתקופה האחרונה של ההריון. השליש האמצעי של ההריון יהיה כמעט תמיד זמן לחגיגת אהבה פורחת.

גם יחסי מין נמרצים וסוערים אינם מסכנים את התינוק?

החדשות הטובות הן כי כמעט ואין כל אפשרות לפגוע בעובר הנמצא ברחם. הנוזל בו שוחה העובר, הקרום המקיף אותו, הרחם ודופן הבטן כמו גם עצמות הירכיים, כולם שם בכדי להגן על החיים החדשים הנוצרים בבטנה של האם.

כיצד צריך להגיב גבר בעל רצון בריא לקיום יחסי מין, אשר אשתו ההרה מתרחקת ממנו?

בעיה זו הינה בעיה רגישה ביותר. אפשר שהאישה מתרחקת מאחר ואינה מרגישה נחשקת מספיק, או מאחר ואין בכוחה לעמוד באותן התנוחות שהיו מורגלים בהם. חיזוקים לכך שהיא עדיין נחשקת ויפה למרות השינוי הניכר בה, ופשרה מסויימת באורח קיום יחסי המין יכול להביא לשיפור.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

סקס בהריון

האם הרפואה מתירה לקיים יחסים במהלך כל תקופת ההריון?

לרוב מותר יהיה לקיים יחסי מין במשך כל תקופת ההריון, כל עוד הרופא לא הורה אחרת. יש להיוועץ ברופא במקרים הבאים:

  • אם שק הנוזלים נקרע, והיתה לאישה ירידת מים.
  • אם יש לאישה דימום נרתיקי.
  • אם היא חשה כאבים בנרתיק או בבטן.
  • אם נקבעה האבחנה של שליית פתח.

אם אישה עברה בעבר הפלה או לידה מוקדמת, האם היא נמצאת בסיכון?

במידה וסיבת ההפלה היתה אי ספיקת צוואר רחם, זיהום או היפרדות שיליה, הרי שאז ישנו סיכוי שהרופא יגביל את קיום יחסי המין בין בני הזוג.

יחסי מין עשויים להיות דרך מקסימה לתת ולקבל תשומת לב, חיבה ואהבה ולגלות תשוקה ואינטימיות. דווקא חודשי ההריון מעניקים לבני הזוג הזדמנות מיוחדת במינה להעמיק את אהבתם ולהעשיר את מערכת היחסים ביניהם.

זהו בדיוק הזמן להתגבר על החששות והפחדים, להרגיע זה את זו ולהעצים את הביחד על כל רבדיו. מיצאו את הדרך הנכונה והנעימה לכם להמשיך ולקיים יחסי מין בריאים, וצאו אל הדרך מתוך הידיעה כי מאהבה הגיע התינוק הזה וכך צריכה להיות מרוצפת דרכו, גם בזמן היותו עובר פצפון בבטן אימו.

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]