משחקי חשיבה וחידות לילדים – הוראות שימוש

b

החורף מתקרב ובא ואיתו ימים גשומים שישאירו משפחות רבות לבילויים ביתיים וחמימים בסלון. בהנחה וכהורים תרצו לגוון את שגרת הפנאי של ילדיכם בין סוגי המסכים השונים והתוכן הספק בטוח ספק מועיל שהם עומדים להיחשף אליו דרכם, אנו מציעים לחזור כמה שנים אחורה, בטרם השתלטות אמצעי המולטימדיה על חיינו, ולנסות להפעיל אותם על ידי משחקי חשיבה וחידות לילדים.

משחקים מסוג זה ידועים בחשיבותם להתפתחותם הבריאה של ילדים החל מהגיל הרך והלאה הן בהיבטי שיטות חשיבה והן בהיבט החברתי, ומאפשרים להם ללמוד כישורים וידע חשובים תוך בריחה לעולם של דמיון והנאה – לבד, עם חברים או עם המשפחה.

איך להעסיק את הילדים בערבי הסתיו הקרירים?

כפי שהמלצנו מעלה, ערב משחקים מגבש ומהנה הוא תמיד פתרון נהדר למשפחות, אך ניתן להפוך אותו למעניין אפילו יותר עם מספר רעיונות נוספים:

  • הפכו את ערב המשחקים לתחרות נושאת פרסים

אם אתם נמנים בין המשפחות שיודעות לנהל תחרות בריאה, התחלקו לקבוצות כמו הורים נגד ילדים או הבנות נגד הבנים והגדירו מראש פרסים קטנים לזוכים כמו בחירת סרט לצפייה משפחתית, טאטוא הסלון וכדומה. היצירתיים שביניכם יוכלו גם להכין מראש כתרים או מדליות למנצחים, ואל תשכחו לתעד!

  • שלבו הכנה של ארוחה משפחתית

תוכלו לשלב את המשחק כשורף זמן בזמן שאתם ממתינים לפיצה שהכנתם יחד, לפשטידה, הבורקס או בכלל עוגת השוקולד שתופחת בתנור. ארוחת ערב משותפת היא בילוי מהנה ומצחיק. וכן, גם משחקי חידות בזמן המנה למשלוח זה בסדר.

  • ערכו מסע לחנות המשחקים

נסיעה יחד עם הילדים לחנות המשחקים הקרובה גם תעניק להם יציאה מרעננת מהבית וגם תבנה ציפייה לקראת החזרה הביתה ופתיחת המשחק שנרכש. בחנות עצמה תוכלו להציג להם את המגוון שמציעה החנות בתחום משחקי חשיבה וחידות לילדים ולתת להם לבחור משחק המקובל על כולם.

אילו סוגים של משחקים חשיבה ישנם?

  • משחקי צורות כמו פאזלים, הרכבה ופתרון של מבנים שונים מפתחים יכולות חשיבה מרחבית ומעודדים התקדמות ברמת החידות.
  • משחקי סיפורים הם משחקי שלבים או מבוכים והתקדמות על ידי פתירת חידות או משימות שסובבות סביב נושא מסוים, לעיתים גם בהשראת ספרים וסרטים אמיתיים שילדים אוהבים.
  • ישנם גם משחקי חשיבה לנסיעות שיכולים להעסיק בצורה שקטה ומועילה את הקטנים מאחורה בנסיעות משפחתיות ארוכות.

משחקי קלפים למשפחה

תמיד טוב שיהיו משחקי קלפים למשפחה בהישג יד. אם כבילוי משותף אחרי ארוחת שישי, פיקניק של שבת בפארק, או טיול קמפינג בחיק הטבע שבו לא תרצו לראות את הילדים מחוברים לטלפונים כרגיל. מה גם שיש המון סוגים של משחקי קלפים – מצחיקים, מותחים או מעשירי ידע שכל המשפחה יכולה ליהנות מהם ולא רק הילדים, מה שהופך את החוויה למגבשת אף יותר.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *