מדריך לעריכת קניות עם פעוטות

2

ללכת לקניות, עוד אחת מהמשימות שלנו כאמהות (לפחות אצל חלק נכבד מאיתנו), לטובת תפעול שוטף של הבית.
אז איך אפשר להפוך את המטלה המעצבנת הזו לזמן איכות כיפי עם הילדים?
הנה מספר טיפים שאולי יהפכו את הסיבוב הבא שלך בסופר לקצת יותר מהנה..

  • רשימת קניות – הכיני מבעוד מועד רשימת קניות בבית, עברי על כל הארונות ובדקי מה חסר. רשמי הכל והחליטי שנצמדים לרשימה.
  • שיתוף הילד – שתפי את הילד\ים שהולכים לטיול בסופר ושאם הוא יתנהג יפה הוא יקבל הפתעה\פרס בתום הטיול.
  • חשבי על היתרון שסיבוב בסופר יכול לשרוף שעתיים בשקט – עד שמגיעים, מוצאים חניה, מוצאים עגלה, עוברים על כל המחלקות והרשימה, ממתינים בתור למעדניה, עומדים בתור לקופות, נוסעים הביתה, ואוטוטו הגענו לשלב ארוחת הערב, מקלחת ולמיטה!
  • גיל הילד – אם הילד מתחת לגיל שנתיים, יהיה הרבה יותר קל להשתלט עליו כשהוא בעגלה. אפשר להושיב אותו בכיסא ואם הוא מתנגד להושיב אותו בתוך העגלה עצמה ולבקש ממנו לסדר את הדברים , להעסיק אותו ובמקרה הכי גרוע לתת לו איזה שקית של ביסלי\במבה \ חטיף מדליק שהוא אוהב שתעסיק אותו בזמן שאת עושה את הקניות. במידה והוא מעל לגיל שנתיים וחצי , כבר יותר קל לתפעל אותם. אפשר לשתף אותו, “בוא נלך לחפש עכשיו חלב”, וכשהגעתם למוצר לתת לו אותו ביד, לבקש את עזרתו של הפעוט “בוא תעזור לי”, ולתת לו לקחת את זה לעגלה ולשים בתוכה. מניסיון, הם מאוד אוהבים כשנותנים להם אחריות ומטלות “של גדולים”.
    במידה וגם זה לא עובד, תנו להם ביד שקית של חטיף שהם אוהבים ..

פעם שנאתי ללכת לסופר עם יובל אבל מאז שעשיתי שינוי גישה אנחנו מאוד נהנים. כמובן שאנחנו בגיל עכשיו של “אמא תקני לי זה, ותקני לי את זה” אז אני פשוט אומרת לו “אין לי כסף”. אני משתדלת לנצל את הסיבוב כדי ללמד אותו על מוצרים שונים, להסביר לו ממה המוצר עשוי, אנחנו מדברים על הגודל, המרקם ומה לא וחוץ מזה שזה חמוד ביותר כל הקישורים שהוא עושה, שנינו נהנים מהשיחה ומזמן האיכות..