טיפים להקלה על בחילה בהריון / אורלי איתן

2

בחילה בהריון

נשים רבות סובלות מבחילות במהלך ההיריון. אורח חיים בריא ושינוי תזונתי עשויים להקל על ההרגשה

תחילת ההיריון מלווה לעיתים בבחילות והקאות. התופעה שכיחה ב 80%-50% מן הנשים ההרות, ומתחילה עם הפרשת הורמוני שליה , בייחוד BHCG ואסטרוגן.

לרוב, בחילות והקאות בתחילת ההיריון מתבטאות באופן קל וחולפות מעצמן בתום השלישי הראשון להיריון.

אורלי איתן – נטורופתית בכירה בחברת ‘סופהרב’ ויטמינים מינראלים ותוספים

כל עוד האישה ההרה מסוגלת לשתות ולצרוך מזונות קלים לעיכול לא נשקפת כל סכנה לעובר. בשורה משמחת נוספת היא שעצם הבחילות הינן סימן לכך שהסיכוי להפלה נמוך. זאת משום שהבחילות נגרמות עקב עליה ברמות הורמוני היריון כך שנוכחות הבחילות פירושן שההורמונים מופרשים ברמות הרצויות.

 

ג’ינג’ר ויטמין B6 והשפעתם על הבחילות

 

הג’ינג’ר, משמש כשורש מאכל ונפוץ לשימוש במזון ובמשקאות במדינות המזרח הרחוק. הג’ינג’ר ידוע זה שנים רבות כמקל על בחילות והקאות ומעצם היותו בטוח לשימוש ונטול תופעות לוואי הפך לנפוץ בקרב נשים הרות. הג’ינג’ר מוכל ע”י ה-FDA האמריקאי כ-GRAS Generally Recognized As Safe)) .

וויטמין B6, בחילות היריון עלולות להופיע עקב חסר ויטמין B6. לעיתים חסר של הוויטמין נובע עקב שימוש ממושך בגלולות למניעת היריון. מומלץ בתכנון היריון לצרוך ויטמין B6 בעזרת אכילה מרובה של מזונות המכילים אותו כמו: חומוס, תפוח אדמה, קטניות, עגבנייה בשר ועוד או לצרוך אותו בעזרת תוסף. וויטמין B6 נמצא יעיל על החילות במינון של 75-25 מ”ג ליום.

 

טיפים להקלה על בחילות בוקר

  • אכלי 2-3 קרקרים עוד בטרם קמת מהמיטה.
  • פרוסת לימון או קרח עשויים להקל על תחושת הבחילה.
  • אכלי ארוחות קטנות ותכופות, רצוי עשירות בפחמימות (לחם, אורז, פסטה).
  • שתי הרבה, בעיקר מים או סודה בין הארוחות.
  • הימנעי ממזונות מתובלים, בעלי ריחות חזקים ומזונות שומניים ומטוגנים.
  • הימנעי משתית קפה מריח של קפה או כל ריח אחר המעורר תחושת בחילה.

הקפדה על מנוחה ושתיית תה צמחים מהצמחים הבאים: תה של מליסה טרייה, ג’ינג’ר, קמומיל ומנטה מסייעים למניעת בחילות, הקאות ואף צרבות. יש לקחת בחשבון כי הג’ינג’ר החריף עלול לגרום בעצמו לצרבות אצל חלק מהנשים. כל

  • אישה תוכל לנסות ולהרגיש איזה שילוב של הצמחים מתאים לצרכים שלה. רצוי כמובן לרכוש צמחים אורגניים איכותיים.
  • צריכת תוסף מגנזיום יכולה להקל משמעותית בבחילות ובתפקוד של התאים בזמן ההריון.

Response (1)
  1. נטורופטית הריונית אוגוסט 23, 2010

    אני בשבוע 8 נכון לעכשיו, סובלת מתופעות חמורות של בחילות והקאות, הדבר הראשון על הבוקר לפני צחצוח שיניים או פיפי, זה להקיא, למרות שאין עדיין מה…
    התזונה שלי רחוקה כרחוק מזרח ומערב מהתזונה לה אני רגילה. פירות גורמים לי להקיא, על ירקות אין בכלל מה לדבר זה פשוט דוחה. ואני אחת שרגילה לאכול כל יום סלט וגרנולה. אבל מי שואל אותי בכלל. ומה שכן עובר את הש.ג ועושה לי טוב, הכי מוזר בעולם פלאפל, חומוס וצ’יפס ומלפפון חמוץ. לא שמעתי על אישה בהריון שאוכלת ככה. למזלי אני לא עובדת כרגע, לא יודעת איך הייתי מחזיקה מעמד. ובכלל אני חושבת על הנשים האמיצות שעוברות את זה לבד ומורידה את הכובע. ומאמצת לליבי את בעלי היקר שמספק את כל שיגיוניותיי. ניסיתי הכול, דיקור, הומאופתיה, ג’ינג’ר למרות שאני שונאת. קרח קרטיב קרקרים וצנימים גם אותם אני שונאת. שום דבר לא ממש עוזר. חוץ מ… לחכות לשבוע 12 בכליון עיניים ולקוות שהתינוק יהיה בריא.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *