למה ידע בניהול משא ומתן חשוב לנשים קרייריסטיות?

2

בעולם המודרני שבו אנחנו חיים, ניתן למצוא פחות ופחות נשים שבוחרות להפוך לעקרות בית ומעדיפות לצאת לשוק העבודה, לנהל קריירה מצליחה ולהתקדם בדרגים ניהוליים כדי להגשים את עצמן ולקבל סיפוק מהעבודה.

 

לצערנו, בעולם העסקי, עדיין יש במרבית הארגונים הגדולים תפיסה גברית מאוד חזקה וניתן למצוא יותר גברים מאשר נשים בעמדות מפתח בכירות.

בדרך כלל, יש לכך קשר ישיר לעובדה שמשרות בכירות הן משרות יותר תובעניות שמצריכות שעות עבודה רבות.
בשל הרצון והצורך להיות בזמינות גבוהה לילדים, מרבית הנשים מעדיפות להשאר במשרות שמאפשרות להן לנהל גם חיי משפחה פעילים עם שעות מוגדרות ומוגבלות ולעיתים רבות, מוותרות על אפשרויות קידום.

 

יחד עם זאת, ניתן לראות בשנים האחרונות לא מעט ארגונים שמעודדים השתלבות של נשים בתפקידים בכירים במשק, והן מצליחות לעשות את עבודת הניהול לא פחות טוב מגברים.

ארגונים וחברות הבינו שעדיף להעסיק נשים בתפקידים בכירים ולהתפשר מעט על הזמינות כדי לקבל עובדות מסורות, אחראיות וחרוצות עם מחוייבות גבוהה למקום העבודה והתפקיד, על אף היותן אמהות.

 

ידע בניהול משא ומתן – למה זה חשוב ?

אחד הכישורים הכי חשובים שכדאי שיהיו לנשים שמעונינות להתברג בתפקידי מפתח הוא ידע בניהול משא ומתן.

ניהול משא ומתן יכול להועיל לנשים כבר בהליך הגיוס לחברה, על מנת לקבל תנאים טובים ולהגדיר את התפקיד לטובת הכלל ולייצר מצב שבו הארגון מתגמש כדי להתאים את עצמו לצרכי המועמדת ולא רק להיפך.

אישה שיודעת לנהל משא ומתן תוכל להועיל לארגון באמצעות ניהול משא ומתן עם לקוחות וספקים – דבר שידרוש יכולת התארגנות מוקדמת בכל הקשור באיסוף מידע ובניית אסטרטגיה לשיווק.

כמו כן, כישורים הדרושים לניהול משא ומתן הינם כישורים נלמדים שקשורים ביכולת להיות אמפטיים, סמכותיות, יצירתיות, שאפתנות, יכולת לראות את שני הצדדים של המטבע ולהבין את המניעים הרגשיים של הצד השני, התמדה ודבקות במטרה. בכל זאת, נשים מביאות משהו מעט רך יותר מעצם היותן נשים, והן יכולות במקרים רבים לשים את האגו בצד על מנת להגיע ללב הלקוח ולהצליח היכן שהגישה הגברית הלוחמנית ורוויית הטסטוסטרון – נכשלה.

את רוב הכישורים הללו אפשר ללמוד בלימודים לניהול קריירה, אך ככל שהאישה מגיעה עם תכונות מובנות אלו במערך הכישורים המולדים שלה, כך יהיה לה קל יותר להגיע רחוק למשרות בכירות וניהוליות.

איך שלא נהפוך את זה, לרוב, נשים הן אמוציונליות יותר מגברים , וכדי לקבל החלטות ניהוליות, פעמים רבות יש צורך בשיקולים עסקיים קרים מרגש לטובת הארגון ולא לטובת הפרט.

עם קצת אימון, אפשר לפתח את היכולות הללו ולנהל באופן מקצועי אסטרטגיות מול לקוחות, עובדים וספקים של הארגון.