לישון בהריון כשהבטן מציקה

2

383135_10150436912667094_523630063_nאני נתקלת לאחרונה בשאלות של החברות ההריוניות שלי – איך לישון בהריון ? הבטן גדולה, שום תנוחה לא נוחה, ואת לא מוצאת את עצמך.

אז קודם כל נתחיל מזה שהכי טוב זה לישון על הצד, על צד שמאל, כך שתהיה זרימה טובה יותר של דם מהלב לרחם ולעובר. עכשיו, מאחר והבטן נורא גדולה והאגן מתרחב לקראת הלידה ובגלל העובר, הגב והאגן זקוקים לתמיכה.

אני מצאתי שהיה לי הכי נוח לישון בסוף ההריון עם התאומות והיתה לי בטן ענקית, כשאני שוכבת על הצד, מחבקת כרית הנקה, שמה את הראש על קצה אחד כשהכרית “עוטפת” את הבטן, ואת הירך העליונה על הקצה השני של הכרית כשהיא מעט בזוית ומקנה תמיכה לאגן ולגב.

בכלל, כאבי גב בהריון הם מאוד שכיחים בשל העובדה שהבטן הגדולה מושכת את עמוד השדרה קדימה ומעוותת את כל היציבה. כדאי מאוד לעשות תרגילי מתיחות ויציבה לחיזוק שרירי הגב, זה ממש מקל. חשוב לישון היטב בלילה על מנת שהגוף יוכל לנוח מהעבודה המאומצת שלו לתחזק שתי מערכות חיים, וגם את תוכלי לנוח ולצבור כוחות לקראת הלידה המתקרבת.

שינה בהריון מתקדם היא לא תמיד פשוטה גם בשל ההורמונים שמשתוללים בגוף וכל המחשבות והדאגות או אם יש לך עובר שאוהב להשתולל בלילות זה גם יכול להיות בעייתי. מומלץ לעשות מדיטציה להרגע, זה יכול מאוד לשפר את המצב . אני עד היום עושה מדיטציות בבוקר ובלילה לפני השינה, זה עושה פלאים , מרגיע, מאזן וממקד.

בינתיים, תשתדלו לישון כמה שיותר כי אחרי הלידה ישנים הרבה פחות בחודש הראשון. .

 


Response (2)
  1. אירית אוקטובר 10, 2014

    יעקב פרחי הוא נחמד סימפטי זה נכון
    אבל אם יש לך גוף יפה הוא גם מטרידן
    הוא נגע בי בחזה וליטף אותי
    הייתי קפואה ולכן לא הגבתי
    לא להתקרב !!!!!!!

  2. מרזוק לואי אוקטובר 17, 2014

    אני מחפש רופא פוריות מקצועי לאחר הרבה כשלונות להשיג הריון

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *