לאכול נכון, ליהנות ולא לפסוח על פסח

2

הכותבת: נועה פרנקפורטר, תזונאית קלינית B.Sc, ברשת סטודיו C , סניף אפקה ודיזינגוף,  www.studioc.co.il

חג הפסח כבר ממש בפתח ואיתו מגיעות גם ארוחות חג רבות הכוללות מיטב מאכלים מסורתיים עתירי קלוריות וכמובן המצות; רגילות, קלות, עם שוקולד ועוד.

מנסיוני, רבים מאיתנו נלחצים מאוד בתקופה זו ,שהרי הקיץ בפתח ובגד הים נראה מאיים וקרוב מתמיד. אך למרות זאת מכריזים “אין ברירה בחג נעלה במשקל ואחריו נתחיל דיאטה”. אז הפעם נחליט שאפשר גם אחרת!

לפניכן מס’ רעיונות שיעזרו לכן לעבור את החג ב”שלום”:

מצות. המצה מכילה כ-150 קלוריות שהן שוות ערך לשתי פרוסות לחם רגיל או 4 פרוסות לחם קל. במצות אין סיבים תזונתיים ואין נוזלים, לכן אין תחושת שובע לאחר אכילתן. בנוסף, אכילת מצות עלולה לגרום לתחושת נפיחות, גזים ועצירות. בשוק קיימות היום מצות מחיטה מלאה, לכן העדיפו אותן על פני המצות הרגילות. כמו-כן הימנעו ממצות מצופות שוקולד ומטיגון מצות היכול להעלות את ערכן הקלורי לכ-250 קלוריות.

שתיה. בימים אלו כדאי להקפיד על שתיה יותר מהרגיל. השתיה המועדפת הינה מים, סודה או משקאות ללא סוכר. הימנעו משתיה ממותקת. כמו כן בערב החג ובמהלך החג,הגבילו את שתיית האלכוהול שכן כוס יין מתוק מכילה 340 קלוריות, כוס יין אדום יבש מכילה 120 קלוריות וכוס מיץ ענבים מכילה 150 קלוריות.

ארוחת ליל הסדר. רבים מאיתנו מעדיפים לדלג על ארוחות במהלך היום כדי “לחסוך קלוריות” ולשמור אותן לארוחת החג. התוצאה היא לרוב אכילה ללא שליטה ,הכפלת כמות הקלוריות ותחושת כבדות. לפיכך מומלץ לאכול ארוחות קטנות וקלות במהלך היום כדי לא להגיע רעבים לארוחה. אפשר לאכול כחצי שעה עד שעה לפני הארוחה יוגורט טבעי או ביצה קשה.

מס’ דגשים:

1. התחלנה את הארוחה בשתיית כוס מים .

2. התחילו את הארוחה עם סלט או ירקות מבושלים. היזהרו מרטבים ומיונז.

3. בחרו במאכלים שאתן הכי אוהבות כדי שיהיה קל יותר לוותר על השאר.

4. מלאו את הצלחת פעם אחת ואל תיקחנה תוספות.

5. העדפנה מנות מבושלות ולא מטוגנות.

6. העדפנה קינוח דל קלוריות כגון פרי או סלט פירות או לפתן במקום עוגות.

פעילות גופנית. כדאי לנצל את הזמן הפנוי בחופשת פסח להליכה, שעוזרת בקיזוז הקלוריות, תורמת לחילוף חומרים מוגבר ובונה את השריר.

גם אם תשמרנה על המשקל ולא תעלנה, דיינו ! חג פסח כשר ושמח