כמה זמן לוקח להקלט להריון?

2

שאלה זו תלויה במספר גורמים.

יש נשים שיתחילו בניסיונות מספר חודשים לפני המועד המתוכנן ויקלטו מיד ויש כאלה שינסו במשך מספר חודשים ללא הצלחה. יש כאלה שיקח להן שנים ואף טיפולים עד שיצליחו להרות. אבל בסופו של דבר, כ99 אחוז מהנשים נקלטות בסופו של דבר. יצא לי לשמוע עשרות סיפורים של הורים שניסו להרות במשך שנים ובסופו של דבר כשפנו לאימוץ והחלו תהליך פתאום גילו שהם בהריון או הורים שהצליחו להרות לאחר שנים של טיפולים ואז רגע אחרי הלידה נקלטו להריון ספונטני וטבעי. כשזה צריך להגיע זה מגיע.

מומלץ לנסות ולהקלט מיד עם הפסקת הגלולות, יש סיכוי גבוה שהגוף יקלט כבר בווסת הראשונה (יצא לי להתקל במקרים רבים כאלה),
אך בממוצע רוב הנשים נקלטות כעבור 3-6 חודשים מתחילת הניסיונות.
במידה ואתם מנסים במשך למעלה משנה, מומלץ לפנות לרופא הנשים כדי לבחון היכן המכשולים ואולי לערוך בדיקות מקיפות יותר לשני בני הזוג כדי לתת את הכלים לזרז את ההריון.

במידה והמחזור שלך אינו סדיר או שהשלב הלוטאלי קצר, אין זה אומר שהסיכויים להרות יורדים, אך מומלץ לערוך מעקב זקיקים ומעקב אחר מועד הביוץ באמצעות אמצעים ועזרים וביניהם בדיקות לאיתור ביוץ על מנת לתפוס את הימים הפוריים בזמן ולקיים בהם יחסי מין בכדי להגביר את הסיכוי להיקלטות.

זכרי כי אחד הגורמים הגדולים שמפריעים לכניסה להריון הוא לחץ.
נשים רבות גילו שברגע שהן הורידו לחץ מכל נושא הכניסה להריון פתאום נקלטו.
כמו כן גם שגרה שוחקת ועמוסה מדי עלולה להשפיע. נסו לקחת סופשבוע זוגי להנות ולהרגע, זה יכול לעשות פלאים לגופך, לנפש ולזוגיות.