הפרשה נרתיקית בהריון – הפרשות בהריון – הריון הפרשות חומות או הפרשות דמיות – הפרשות מימיות בהריון – המדריך להפרשות בהריון

2

אצל נשים רבות במהלך ההריון , לעיתים כבר ממש מתחילת ההריון, ניתן לראות הפרשות הריון שהן למעשה הפרשה נרתיקית בהריון שמגיה בדרך כלל בצבע לבן צהבהב, או הפרשות שקופות או צלולות בכמויות גדולות.

אין מה לדאוג, אלו הפרשות הריון טבעיות שנובעות בשל שינויים הורמונליים וגודש בכלי הדם בנרתיק אשר גורם לריבוי הפרשות. לרוב אלו יהיו הפרשות חלבוניות תקינות לחלוטין.

הריון הפרשות ריח רע

כל עוד ההפרשה נטולת ריח ואין גרד או תחושת צריבה באזור אבר המין זה תקין לחלוטין. ברגע שיש ריח רע להפרשות, זה מצב לא תקין וצריך לבדוק אותו.

במידה וצבע ההפרשה ירקרק או עם ריח חריף, או מלווה בגרד מציק, יש לפנות לרופא על מנת לשלול פטריה.

מה עושים במצב של הפרשות מרובות בהריון ?

יש נשים שאצלן ההפרשות המרובות מתחילות כבר בשבוע הראשון של ההריון, ונשים שאצלן ההפרשות מתגברות רק לקראת סוף ההריון.

במצב שבו יש ריבוי הפרשה נוזלית בצורה חריגה רצוי לבדוק שאין מדובר בדליפת מי שפיר.

כאשר יש ריבוי הפרשות, מומלץ להחליף תחתונית בתדירות גבוהה פעמיים שלוש ביום, לדאוג להתקלח מדי יום ולשמור על אזור הנרתיק מאוורר לפעמים כשאת בבית – ללבוש שמלה בלי תחתונים לכמה שעות, ולתת לאזור להתאוורר קצת.

כמו כן, מומלץ להמנע מלבישת תחתונים מבד סינטטי שאינו נושם, ולהעדיף תחתוני כותנה שיוכלו ליצור יותר אווריריות באזור ולאפשר לעור לנשום.

במידה ואת סובלת מהפרשות הריון מרובות שמובילות לריח רע, מומלץ לקצץ מעט את שיער הערווה כדי ליצור מצב מאוורר יותר לאזור הנרתיק, ומניעה של הצטברות נוזלים במצב אטום במהלך כל היום שמובילה לריח גוף חריף של זיעה.

נשים רבות מעידות על שיפור במצב הריח בנרתיק לאחר גילוח חלקי של האזור.

בהתחלה זה מעט דוקר ומציק בתהליך הצמיחה של השיער, אבל אחרי פעם פעמיים זה כבר יצמח בצורה חלקה ורכה יותר.

הפרשות חומות בהריון – הפרשות חומות בתחילת הריון – הפרשות דמיות

אלו הפרשות שלרוב נראה יותר בשלבי ההריון הראשונים כאשר העובר מחזק את השתרשותו ברחם ותאי דם “ותיקים” מרירית הרחם משתחררים כדי לפנות מקום לעובר שהשתרש.

זו תופעה טבעית בדרך כלל, וגם במהלך השליש הראשון ניתן לראות עדיין פה ושם הפרשות חומות במינונים מאוד קטנים בשל הימתחות הרחם וצמיחת שק ההריון.

כל עוד ההפרשות בגוון חום בהיר או חום ובמינון קטן, זה תקין.

שימו לב שההפרשות אינן מלוות בדם אדום טרי, במיוחד בשלבי ההריון הסופיים.

במידה ויש דימום של דם טרי , מומלץ ללכת להבדק באופן מיידי על מנת לוודא שאין מצב של היפרדות שליה או שיליית פתח נמוכה, מצבים שמחייבים השגחה צמודה ולעיתים אף יילוד (במקרה של היפרדות שליה).

הפרשות דמיות בהריון – דם בהריון – דימום בהריון

יש הריונות שמלווים בדימומים במהלך ההריון והם הריונות תקינים.

אני לצערי אחת מאלו שחוותה לפחות 10 תקריות של דימומים במהלך ההריונות שלי, חלקם נפלו וחלקם המשיכו בצורה תקינה והיום הם ילדים בריאים.

כאשר יש דימום בתחילת הריון זה יכול להעיד על מחסור בפרוגסטרון בגוף, הורמון שהרחם זקוקה לו כדי להחזיק את ההריון ובחלק גדול מהמקרים מתן תמיכת פרוגסטרון עוזר משמעותית להפסקת הדימומים.

חשוב לבקש מהרופא לבדוק את רמת הפרוגסטרון בהריון במידה ואתן מדממות כדי לבדוק שאין צורך בהשלמה.

בכל מקרה של דימום בהריון, חשוב לבדוק מיידית במוקד מה הסיבה.

בהצלחה!