הסכם ממון לאחר נישואין- האם כדאי?

2

לפני החתונה בני הזוג טרודים בענייני החתונה ועם שאיפות לתחילת החיים המשותפים יחדיו. במקרים מסוימים יש זוגות שישקלו לחתום הסכם נישואין לפני החתונה, ואז עולה שאלת הכדאיות של הסכם כזה. התשובה לכך היא שכל מקרה לגופו. כך, למשל, אם אחד מבני הזוג הוא בעל נכסים וממון רב יותר, אז ייתכן שהסכם הממון יוכל להסדיר את חלוקת הנכסים בין בני הזוג, מה שייתן תחושת ביטחון ורוגע רב יותר, וזה יאפשר לבני הזוג להתחיל את חייהם המשותפים עם תחושת אמון הדדית, וכך להתחיל את הזוגיות בהרמוניה רבה יותר. במקרים אלו הסכם הממון יכול להיות כדאי עבורם, וזו גם הזדמנות להתחיל את החיים המשותפים שלאחר החתונה, בהרמוניה גדולה יותר. 

מה מטרת הסכם ממון לאחר נישואין?

הסכם ממון כולל את ההסכמים בין בני הזוג אודות חלוקת הנכסים העתידיים שלהם, כך שאם במקרה בעתיד הזוג ייפרד, אז הסכם הממון מתאר בצורה ברורה מה חלוקת הנכסים והרכוש בין בני הזוג. הסכם זה נחתם בבית המשפט ויש לו תוקף עם סמכות משפטית בלבד. בדרך כלל נהוג לחתום את ההסכם טרם הנישואים, כדי להסדיר את חלוקת הנכסים בין בני הזוג, למקרה של פרידה עתידית. זה יכול לתת תחושת רוגע לבני הזוג, כך שגם אם הם יגיעו למצב של גירושין בעתיד, אז חלוקת הרכוש והנכסים שלהם תהיה מסודרת לפי החוק, וזה יחסוך עימותים מיותרים בסוגיה זו. 

היכן מבצעים הסכם ממון ומתי?

הסכם ממון חשוב לבצע רק אצל המומחים בתחומם לקבלת שירות מיומן בסוגיה מורכבת זו, ולמענה יעיל ומנוסה בתחום, לרוב אצל עורכי דין בתחום של דיני משפחה אשר יש להם את הניסיון בעריכת הסכמי ממון. הסכם ממון תוכלו ליישם אצל עורכי דין  אלו לקבלת הסכם מקצועי. ומתי מבצעים את הסכם הממון בין בני הזוג? הסכם ממון ניתן לבצע אחרי החתונה אך ברוב המקרים הסכם זה מבוצע לפני החתונה. בכל אופן, התוקף החוקתי של הסכם זה ניתן בבית המשפט, ותוכלו להתייעץ על כך עם עורכי דין רלוונטיים המתמחים בסוגיות המורכבות הנלוות לתהליך. 

היכן תוכלו למצוא עוד מידע אודות הסכם ממון לאחר נישואין?

אם אתם מעוניינים במידע נוסף, קראו עוד על ניסוח ההסכם, באתר של עורכת הדין רינה פוליטי, בעלת משרד עורכי דין וגישור. רינה פוליטי היא בעלת ניסיון בתחום הסכמי ממון, ותוכלו ליצור עימה קשר לכל שאלה או בקשה עבורכם, ולהתייעצות בכל סוגיה הקשורה להסכמי ממון, כדאיותם ונוסח ההסכם. משרדה של פוליטי יוכל ללוות אותכם לאורך כל התהליך של כתיבת הסכם ממון, ניסוחו והוצאתו לפועל, באופן מיומן ומקצועי ביותר. אל תחכו, צרו קשר כבר כעת עם משרדה של פוליטי, לקבלת שירות מקצועי, אדיב ומסור עבורכם! 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *